قدس آنلاین_ استاندار خراسان رضوی گفت: در سال 94 باید نرخ بیکاری استان با تلاش و همدلی تمام بخش ها به 5 درصد برسد.

 15 شهرستان استان بیش از 20 درصد کاهش سطح آب های زیرزمینی دارند/جذب سرمایه گذاری های خارجی درخراسان رضوی باید به یک میلیارد دلار برسد

علی رضا رشیدیان در نخستین جلسه شورای اداری استان در سال جدید ضمن اظهار مطلب فوق گفت: اگر چه سال گذشته نرخ پیش بینی شده برای کاهش بیکاری محقق نشد ولی در سال 94 باید نرخ بیکاری استان با تلاش و همدلی تمام بخش ها به 5 درصد برسد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به رشد 39 درصدی بارش ها طی سال جاری، اظهار داشت :  15 شهرستان استان همچنان با کاهش بیش از 20 درصد سطح آب های زیرزمینی رو برو هستند و  این شرایط می طلبد که مدیریت لازم و منطقی در این حوزه اعمال شود.
وی افزود: در حوزه صادرات هم سال گذشته با وجود رشد هشت درصدی در مجموع یک میلیارد و 800 میلیون دلار کالا از استان صادر شد که در سال جاری این میزان باید به سه میلیارد دلار افزایش یابد.    

او در حوزه جذب سرمایه گذاری های خارجی هم با اشاره به جذب 577 میلیون دلار تا کنون، تاکید کرد : باید تلاش شود  این رقم به یک میلیارد دلار برسد تا زمینه ای  بشود برای توسعه اشتغال و رونق تولید در استان .

او با تاکید بر اینکه روند رو به رشد برخی آسیب ها در استان خطرناک است برای کاهش آسیب های اجتماعی نیز در استان طی سال جاری از دستگاه های مرتبط خواست به طور جدی وارد عمل شوند.

وی علاوه بر این  تصریح کرد : در این سال باید همراهی و همدلی مستمر مردم با شوراها و نمایندگان مجلس مورد توجه جدی قرار گیرد تا بحث همدلی و همزبانی در حد شعار نماند.
رشیدیان در همین راستا از تمامی دستگاه ها ، نهادها و ارگان ها و گروه های مختلف مردمی از جمله شوراها خواست در پیشبرد امور استفاده و بهره مناسب را ببرند.

استاندار خراسان رضوی در ادامه همچنین از فرهیختگان ، دانشگاهیان و حوزویان خواست با دستگاه ها همراهی و همکاری لازم را در پیشبرد اهداف استان داشته باشند و تشکل های مردم نهاد و بخش خصوصی هم در کنار و همگام با دستگاه های دولتی حرکت کنند تا دسترسی به اهداف سهل شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.