مسعود حکم آبادی: دیروز عصر، هشتم اردیبهشت ماه 1394 یکی از مهم‌ترین روزهای تاریخ فوتبال خراسان رقم خورد ...

 پای «سیاه جامگان ابومسلم» به لیگ برتر باز شد

 و بعد از صعود پیام به لیگ برتر در سال 87، حالا بعد از 7سال خراسان به طور همزمان صاحب دو نماینده در لیگ برتر باشگاه‌های کشور شد.

سیاه‌جامگان باغیرت خراسانی روز گذشته در مقابل دیدگان بیش از 20هزار نفر از تماشاگران مشتاق مشهدی در ورزشگاه ثامن، موفق شدند با تساوی یک بر یک مقابل تیم داماش گیلان جواز صعود مستقیم و بی دغدغه به لیگ برتر را کسب کنند.برای سیاه جامگان فرزاد زامهران دقیقه 25 گلزنی کرد و برای میهمان دقیقه 53 افشین چاووشی گلزنی کرد.

شاگردان مهاجری حالا بعد از یک دیدار تشریفاتی به نام «فینال» که مقابل فولاد نوین اهواز که از آن گروه صعود کرد برگزار می‌شود باید کم‌کم خودشان را آماده حضور در لیگ برتر کنند.

اما در سایر دیدارها هم دو مدعی دیگر صعود یعنی پاس همدان و مس رفسنجان نتوانستند به خواسته خود برسند و با تساوی مقابل حریفان خود شانس صعود مستقیم را از دست دادند. پاس همدان مقابل فولاد یزد یک بر یک متوقف شد و مس رفسنجان هم با پارسه یک بر یک مساوی شد. بدین ترتیب مس رفسنجان راهی مرحله پلی آف شد تا در این مرحله مقابل هم استانی خود یعنی مس کرمان به رهبری میثاقیان قرار بگیرد. همچنین شهرداری تبریز که هدایت آن را خداداد عزیزی بر عهده داشت با تساوی دو بر دو برابر گل گهر سیرجان 23 امتیازی متوقف شد اما با این وجود از سقوط به دسته پایین‌تر نجات پیدا کرد. هر چند شاگردان عزیزی باید برای بقا در لیگ یک در دیدار پلی‌آف به مصاف استقلال اهواز بروند. در این گروه اتکای گرگان، شهرداری بندرعباس و راهیان کرمانشاه به دسته دوم سقوط کردند.

تیم فوتبال سیاه‌جامگان با این صعود درست و دقیق به پایان چهارمین سال از برنامه 5ساله خود رسید؛ طبق چیزی که عباسی در نخستین نشست خبری تیمش اعلام کرده بود قرار بود سیاه‌جامگان 2سال حضور در دسته دوم، 2سال حضور در لیگ یک و در سال پنجم حضور در لیگ برتر را تجربه کند که دقیقا این اتفاق طبق برنامه پیش رفت.

این صعود شاید برای فوتبال کشور چند پیام مهم داشته باشد؛ اول نقش کمرنگ پول در موفقیت یک تیم؛ سیاه‌جامگان ابومسلم غالبا با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کرد، اما هیچ‌گاه این اتفاقات نه‌تنها باعث عدم نتیجه‌گیری نشد که اگر هم شد کسی آن را پای مشکلات مالی ننوشت.

دوم ثبات کادر فنی؛ سیاه‌جامگان ابومسلم با «مرحوم سیدکاظم غیاثیان» شروع کرد و سپس سکان هدایت‌شان به «محمدرضا مهاجری» رسید و حالا او بالغ بر یکصد بازی است که روی نیمکت تیمش نشست، تیمی که با حضور مهاجری فوتبال خراسان را مدیون خودش کرد و البته مهاجری را به عنوان یک مربی توانمند به فوتبال کشور معرفی کرد.

مدیران سیاه‌جامگان از همین حالا باید فکری به حال لیگ برتر کنند؛ یادمان نرفته تیم‌های آسانسوری مثل پیکان، گهر دورود، نفت مسجدسلیمان، نفت آبادان، گسترش فولاد تبریز و همین پیام خودمان که به دلیل مشکلات عدیده نتوانستند در لیگ برتر دوام بیاورند یا دسته یکی شدند یا همگی از صحنه روزگار فوتبالی محو شدند. بنابر این عباسی و دوستانش بایستی برنامه‌ای بچینند که مثل همین برنامه 5ساله (که شاید روز اول کسی فکر نمی‌کرد به سرانجام برسد) به روزهای خوب منتهی شود.

     شهرداری بندرعباس 2 - صنعت نفت آبادان صفر
     سیاه‌جامگان مشهد یک - داماش گیلان یک
     مس رفسنجان یک - پارسه تهران یک
     پاس همدان یک - فولاد یزد یک
     شهرداری تبریز 2 - گل‌گهر سیرجان2

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • U IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    1 0
    مبااااااااااااااااااااااااارك است. هورا