روزنامه گلوبال تایمز ارگان حزب کمونیست چین روز چهارشنبه با انتقاد شدید از مواضع ترکیه در مبارزه با تروریسم، از آنکارا خواست در برخورد با این پدیده شوم جدیت بیشتری از خود نشان دهد.

آنکارا در مبارزه با تروریسم جدیت ندارد/ ترکیه پناهگاه تروریست ها

به گزارش ایرنا، این روزنامه که دیدگاه های دولت چین را منتشر می کند، با استناد به گزارش های بین المللی، ترکیه را مرکز نقل و انتقالات تروریست ها معرفی کرد و نوشت: گزارش ها حاکی از آن است که صدها تروریست خارجی تاکنون از طریق این کشور به عراق و سوریه رفته اند.

نشریه چینی تاکید کرد که آنکارا موفقیت چندانی در مبارزه با تروریسم نداشته و قادر به کنترل مرزهای خود نیست و این موضوع منطقه را به خطر می اندازد.

روزنامه نوشت: ظاهرا ترکیه چشمان بینایی برای دیدن تحولات منطقه خاورمیانه ندارد و نمی خواهد واقعیات را آنطور که هست مشاهده کند.

گلوبال تایمز تصریح کرد که ترک ها بارها متعهد شده اند در مبارزه با تروریسم جدی باشند اما وضعیت هرگز بهبود نیافته و آنها به قول خود عمل نکرده اند.

به نوشته این روزنامه، بسیاری از تروریست های چینی با داشتن گذرنامه های ترکیه ای موفق شده اند از کشور بگریزند و علیه چین فعالیت های تروریستی انجام دهند. این مساله مرزهای چین با ترکیه را به خطر انداخته است.

ارگان حزب کمونیست چین، پیوستن این افراد به داعش را خطری جدی برای چین و کل منطقه خوانده و تاکید کرده است که آنکارا نمی تواند به این وضعیت ادامه دهد.

گلوبال تایمز هشدار داد که تبدیل شدن ترکیه به گذرگاه عبوری تروریست ها باعث خواهد شد تا ترکیه برای این مساله بهای سنگینی بپردازد.

نشریه چینی نوشت: ترکیه به یاد داشته باشد که باید بجای آنکه پناهگاه تروریست ها شود و منافع چین و دیگر کشورها را به مخاطره بیاندازد به نیروی مهم مبارزه با تروریسم تبدیل شود.

روزنامه گلوبال تایمز می نویسد که این اقدامات ترکیه بتدریج موقعیت این کشور را در چین متزلزل کرده و مردم چین دیدگاه مثبت خود به ترکیه را از دست می دهند و این شرایط ، برای آنکارا سودمند نخواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.