قدس آنلاین: خداوند هرگز او را از آتش دوزخ نجات نخواهد داد. خداوند در كتاب خود فرموده است: ماكِثِينَ فِيهِ أَبَداً (كهف، 3).

اینها مخاطب آیه «ماكِثِينَ فِيهِ أَبَداً» هستند!

به گزارش قدس آنلاین، بنابر آنچه از روایات و سخن بزرگان بر می آید حب امیرمومنان (ع) دارای برکات بسیار است و نداشتن این حب و محبت عواقب سوئی را دامنگیر انسان می کند.

ابو بصير مى‏گويد: امام صادق (ع) فرمودند: «شرابخوار همچون بت پرست است، و كسى كه با اهل بيت پيامبر (ص) دشمنى كند بدتر از اوست.» راوى مى‏گويد: گفتم: فدايت شوم، چگونه كسى از بت پرست بدتر است؟ فرمودند: «براى اينكه شرابخوار ممكن است روزى شفاعت شامل حالش بشود، ولى دشمن اهل بيت را اگر اهل‏ آسمان ها و زمين در باره او شفاعت كنند شفاعتشان پذيرفته نمى ‏گردد.»

عتيبه نى‏فروش از امام صادق (ع) از پدرش از پدرانش نقل كرده است كه رسول خدا (ص) فرمودند: «بهشت مشتاق دوستان على (ع) است و نور آن به سرعت دوستان على (ع) را پيش از ورود به بهشت در همين دنيا فرا مى‏گيرد، و آتش دوزخ نيز بر دشمنان على (ع) در همين دنيا پيش از ورود به دوزخ خشم مى‏گيرد و خروش خود را نسبت به آنان شديد مى‏كند.»

و نیز از ابان بن تغلب نقل شده است كه امام صادق (ع) فرمودند: «دشمن خاندان پيامبر (ص) هر چند در عبادت كوشش كند، سرانجام مشمول اين آيه «عامِلَةٌ ناصِبَةٌ، تَصْلى‏ ناراً حامِيَةً» (غاشيه، 3- 4) خواهد شد.» توضيح آنکه اين دو آيه در باره كسانى سخن مى‏ گويد كه در دنيا رنجى كشيده ‏اند ولى در قيامت به حالشان سود ندارد و به آتشى سوزان در آيند.

حمران بن اعين از امام باقر (ع) نقل كرده است كه فرمودند: «اگر همه فرشتگان كه خدا آنان را آفريده، و همه پيامبران كه خدا آنان را به رسالت برانگيخته، و همه راستى پيشگان و شهيدان در باره كسى كه دشمن ما خاندان است شفاعت كنند و از خدا بخواهند كه او را از آتش دوزخ نجات دهد، خداوند هرگز او را از آتش دوزخ نجات نخواهد داد. خداوند در كتاب خود فرموده است: ماكِثِينَ فِيهِ أَبَداً (كهف، 3) (براى هميشه در آن خواهند ماند).

همچنین، جابر جعفى مى‏گويد: امام باقر (ع) فرمودند: «هر كس زشتى آن ستم هايى كه به ما شده و حقوقى كه از ما تباه گرديده و گرفتاري هايى كه بدان دچار شده‏ايم را نشناسد، با كسى كه اين جنايات را در حق ما مرتكب شده است، شريك خواهد بود.»

مفضل بن عمر مى‏گويد: امام صادق (ع) از پدرش ابو جعفر (ع) نقل كرده است‏، كه فرمودند: «خداوند على (ع) را نشانه‏ اى ميان خود و آفريدگانش قرار داده و نشانه ‏اى غير از او ميان آنان نيست. هر كس از او پيروى كند مؤمن است، و هر كس او را منكر شود كافر است، و هر كس در او شك كند مشرك است.»

علاوه بر این، حسين بن ابى العلاء مى‏گويد از امام صادق (ع) شنيدم كه مى‏ فرمودند: «اگر همه مردم روى زمين امير مؤمنان (ع) را انكار كنند، خداوند آنان را يكسره عذاب مى‏كند و به دوزخ در مى‏آورد.»

و نیز سدير صيرفى از امام باقر (ع) روایت می کند که فرمودند: «دشمن على (ع) از دنيا نمى ‏رود مگر اينكه جرعه ‏اى از آب سوزان دوزخ به او مى‏آشامانند» و فرمودند: «بر كسى كه مخالف اين امر [ولايت‏] باشد يكسان است، خواه نماز بگزارد يا زنا كند.»

منابع:

ثواب الاعمال عقاب الاعمال

پاداش نیکی ها  کیفر گناهان

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.