رئیس شورای اسلامی شهر تهران، راهکارهای پرداخت دیون و مطالبات شهرداری تهران را تشریح کرد و گفت: 1800 میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات بانک‌ها پیش‌بینی شده است.

پرداخت دیون 1800 میلیارد تومانی شهرداری تهران به بانک‌ها/تشریح راهکارهای پرداخت مطالبات

به گزارش قدس آنلاین، مهدی چمران لحظاتی پیش در حاشیه آیین تجدید میثاق اعضای شورای اسلامی شهر تهران با آرمان‌های والای بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران که همزمان با روز شوراها در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در ارتباط با مطالبات شهروندان و دیون شهرداری تهران اظهار داشت: یک مقدار از دیون و مطالبات شهرداری تهران مربوط به بانک‌ها است که سررسید آنها فرارسیده و باید آن را بپردازیم که در این راستا 1800 میلیارد تومان اعتبار نقد در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین یک مقدار از این مطالبات را شهرداری تهران می‌تواند با تهاتر انجام دهد که تا سقف نزدیک به 5 تا 6 هزار میلیارد تومان آن را پیش‌بینی کرد‌ه‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با دیون شهروندان از شهرداری تهران، عنوان کرد: بخشی از دیون مربوط به شهروندان است که املاک و اموال آنها در خیابان و معابر و بزرگراه‌هایی که از سوی شهرداری تهران احداث شده است قرار گرفته که آن هم در خود پروژه پیش‌بینی شده است.

چمران با بیان اینکه شهرداری تهران دیون دیگری غیر از این موارد ندارد، متذکر شد: پروژه‌هایی هم که شروع نشده، هنوز تأمین اعتبار برای آنها لحاظ نشده است.

وی در ارتباط با باغ مسکونی‌های شهر تهران، بیان کرد: تعداد زیادی از منازل تهران باغ است؛ منتهی داخل این باغ‌ها یک ساختمان مسکونی هم وجود دارد و نمی‌توانیم بگوییم آن خانه را نسازند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: به دلیل تعدد این قبیل باغ‌های مسکونی نمی‌توانیم تمام آنها را خریداری کنیم، چراکه در این صورت باید بخش اعظمی از مناطق 1، 3 و 5 تهران را بخریم.

چمران در پایان تأکید کرد: در منطقه یک شهر تهران باغ‌های زیادی وجود دارد که در آن یک خانه وجود دارد و آن خانه هم می‌تواند ساخته شود، اما طبق ضوابط خاصی انجام می‌شود و آن ضوابط را هم ما تعیین کرده‌ایم.

چمران با اشاره به فرمان امام برای تشکیل شوراها، آن را نشانگر بلند نظری ایشان دانست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تجلیل از حجت‌الاسلام سید حسن خمینی، گفت: امیدواریم همیشه از بیت امام یادگارانی عالم و توانمند در جمهوری اسلامی داشته باشیم.

وی افزود: دستور نگارش دستورالعمل شوراها در روزهای نخستین انقلاب و هم فرمان پنج خطی امام در ارتباط با تشکیل شوراها نشان از ژرف‌نگری امام راحل داشت.

چمران، سپردن کار مردم به خود مردم را یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و عنوان کرد: شوراها یکی از مصادیق سپردن کار مردم به خود مردم هستند و طی آن مدیریت شهری به نمایندگان و منتخبان خود مردم سپرده شد.

وی ادامه داد: دستورالعمل تشکیل شوراها پس از شورای انقلاب و مجلس شورای اسلامی تدوین و در سال 1361 هجری خورشیدی به تصویب رسید و در سال 75 بازنگری نسبت به آن صورت پذیرفت و اجرایی شد و در حال حاضر قانون شوراها با اصلاحات آن در حال اجرا است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: در جمهوری اسلامی ایران کارهای کلان توسط مجلس تصویت و توسط دولت اجرایی می‌شود و ب طبع آن تصمیم‌گیری‌های شهری توسط منتخبان مردم در شوراها تصویب و توسط مدیران شهری اجرایی می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه این الگو از روستاها گرفته و تا شهرهای بزرگ جامه عمل پوشانده شده است، خاطرنشان کرد: این مهم یکی از الگوهای موفق انقلاب اسلامی ایران است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.