۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 280842

رژیم صهیونیستی دستور بازداشت خودسرانه 11 فلسطینی ساکن کرانه باختری را صادر کرد.

صدور حکم بازداشت خودسرانه 11 فلسطینی

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، باشگاه اسرای فلسطینی روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی در عوفر حکم بازداشت خودسرانه سه نفر از ساکنان نابلس، جنین و رام الله را به مدت شش ماه صادر کرد.

هشت فلسطینی دیگر نیز احکام بازداشت چهارماهه خود را دریافت کردند؛ این هشت نفر ساکن شهرهای الخلیل، بیت لحم، جنین، ابودیس، رام الله، نابلس و بیت فجار هستند.

در بازداشت های خودسرانه یا حکومتی که از سوی دادگاه های نظامی رژیم صهیونیستی صادر می شود، فلسطینیان بدون اطلاع از اتهام خود و یا هرگونه محاکمه و صرفا بر اساس اسنادی که محرمانه نامیده می شود برای مدت حداکثر شش ماه که به مدت نامعلوم قابل تمدید است به زندان های رژیم صهیونیستی منتقل می شوند.

بر اساس اعلام شبکه همبستگی با اسرای فلسطینی، تاریخچه استفاده از این نوع بازداشت علیه فلسطینیان به زمان استعمار انگلیس در فلسطین باز می گردد که در آن زمان تحت عنوان قوانین فوریتی شناخته می شد.

این گروه می افزاید: توسل رژیم صهیونیستی به بازداشت های خودسرانه به منزله نقض قوانین بین المللی است چرا که این رفتار صرفا در موارد خاص و استثنایی کاربرد دارد.

وفا یادآور شده که رژیم صهیونیستی تقریبا هر روزه از این نوع بازداشت به عنوان مجازات جمعی و برای بازداشت گروهی فلسطینیان استفاده می کند؛ این شیوه بازداشت همچنین در مواردی که بازجوهای صهیونیست قادر به گرفتن اعتراف از بازداشت شدگان فلسطینی نیستند به کرات استفاده می شود.

در حدود 500 فلسطینی در چندین زندان رژیم صهیونیستی به همین شیوه بازداشت شده اند که 18 نفرشان نمایندگان پارلمان فلسطین هستند.

اسرای فلسطینی تاکنون بارها به عنوان اعتراض به این رفتار غیرقانونی وارد اعتصاب غذای نامحدود شده اند.

ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.