قدس آنلاین - ایلام-غلامرضا محمدمرادی: مدیرعامل ستاد دیه استان ایلام گفت: تلاش می شود تا به مناسبت هفته معلم و با همکاری خیرین نیک اندیش، زمینه آزادی 6 معلم و فرهنگی که جمعاً بعلت بدهی 2 میلیارد ريالی در زندان بسر می برند، فراهم شود.

6 معلم ایلامی بدهکار مالی غیر عمد از زندان آزاد می شوند

به گزارش قدس آنلاین از ایلام،عبدالحمید خدایاری با حضور در دفتر سرپرستی سایت خبری - تحلیلی قدس آنلاین در استان ایلام با بیان اینکه ستاد دیه به زندانیان جرائم مالی غیرعمد و غیر کلاهبرداری کمک می کند، اظهار داشت: ستاد دیه در جهت حمایت از خانواده متوفیات و مصدومین تصادفات رانندگی و برای افرادی که بیمه، گواهینامه و ... ندارند، وارد کار شده و به حمایت از آنها و خانواده زندانیان جرائم غیرعمد می پردازد.

وی با اشاره به اینکه ستاد دیه و صندوق تأمین خسارت، در جرائم مالی غیرعمد به محکومین تسهیلات بدون بهره و بدون ضامن و تنها با ارائه سفته پرداخت می کنند، افزود: این ستاد برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به حادثه دیدگان و افراد متضامن و بدهکاران جرائم غیر عمد، نیازمند کمک خیرین است.

مدیرعامل ستاد دیه استان ایلام به کمک بیش از 866 میلیون ريالی خیرین ایلامی در جشن گلریزان سال گذشته به ستاد دیه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در سال گذشته افراد ذیحق و شاکی به نحو شایسته ای از حق دیه و مطالبات خود گذشت کرده و به محکومین مالی غیرعمد تخفیف داده اند که امیدواریم این روند حسنه و ارزشمند بیش از پیش ادامه یابد.

عبدالحمید خدایاری از آزادی 81 نفر از زندانیان مالی غیر عمد در استان در سال 93 با حمایت مالی ستاد دیه و کمک خیرین خبرداد و بیان داشت: کل بدهی این افراد بیش از 28 میلیارد ريال بوده که بدهکاران و افراد شاکی بیش از 10 میلیارد ريال آن را تقبل و بذل و بخشش نموده اند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته از طریق بانک های عامل صادرات، ملت و تجارت به 20 نفر از محکومین مالی بیش از یک میلیارد و 850 میلیون ريال وام به بدهکاران در جهت پرداخت دیون خود به طلبکاران پرداخت شده است، تصریح کرد: علاوه بر این خیرین نیک اندیش تهرانی نیز با همکاری ستاد دیه کشور زمینه آزادی 11 نفر از زندانیان جرائم مالی غیرعمد استان را با بیش از 800 میلیون ريال بدهی فراهم کردند که جا دارد از مسئولان ستاد دیه کشور و این خیرین نیک اندیش صمیمانه تقدیر و تشکر نمائیم.

مدیرعامل ستاد دیه استان ایلام به آزادی 8 نفر از زندانیان جرائم مالی غیرعمد در استان از محل تسهیلات صندوق خسارتهای بدنی کشور با بیش از 6 میلیارد و 128 میلیون ريال اشاره کرد و افزود: ستاد دیه استان ایلام در تلاش است تا با همکاری خیرین و آورده شخصی افراد دربند و گذشت افراد شاکی، به مناسبت هفته معلم زمینه آزادی 6 معلم و فرهنگی که جمعاً بعلت بدهی 2 میلیارد ريالی در زندان بسر می برند، فراهم سازد.

عبدالحمید خدایاری از برگزاری جشن گلریزان در 12 رمضان سال جاری در مرکز استان با حضور خیرین نیک اندیش و هم استانی های عزیز خبرداد و اظهار داشت: درصدد هستیم با همکاری فرمانداری ها، امامان جمعه شهرستان ها و رؤسای دادگستری ها، برای اولین بار و به منظور آزادی زندانیان مالی غیرعمد، در کلیه شهرستان های استان جشن گلریزان برگزار نمائیم.

وی یکی از اهداف برگزاری جشن گلریزان در سال جاری را آگاه سازی و اطلاع رسانی به مردم برای پیشگیری از وقوع جرائم مالی غیرعمد عنوان و تصریح کرد: عموم مردم و بویژه جوانان عزیز باید دقت نمایند که به هیچ عنوان به تضمین های نامعقول و سنگین در امر ازدواج، تسهیلات بانکی و ضمانت های گوناگون حقیقی و حقوقی مبادرت نورزند تا برای خود و جامعه مشکل ساز نشوند.

مدیرعامل ستاد دیه استان ایلام با بیان اینکه از عموم هموطنان انتظار داریم که با ارائه کمک های ارزشمند خود این مجموعه مردم نهاد را یاری نمایند تا زمینه آزادی زندانیان در بند و چشم انتظاری که به علت حداقل سهل انگاری ها و به صورت غیر عمد گرفتار شده اند، فراهم شود، تأکید کرد: این اطمینان را به آحاد جامعه می دهیم که بعنوان امینی مطمئن و متعهد، کمک های مادی و مالی خیرین نیک اندیش را به نحو شایسته هدایت و به سرمنزل مقصود برسانیم تا زمینه آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد را به خوبی فراهم سازیم.

عبدالحمید خدایاری با اعلام شماره حساب سیبای 0207424920001 بانک ملی شعبه شهداء ایلام جهت دریافت کمک های نقدی خیرین نوع
دوست، گفت: امیدواریم که مردم فهیم ایران اسلامی با کمک های خداپسندانه و خیرخواهانه خود، ما را برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به زندانیان جرائم مالی غیرعمد و خانواده های در انتظارشان یاری نمایند.

وی با اشاره به اینکه از مسئولین بانک های عامل انتظار می رود که تسهیلات بانکی خود را به طرح های کارشناسی، با توجیه اقتصادی و فنی مناسب و در قبال ضمانت های سهل الوصول اختصاص دهند تا متقاضیان و عموم مردم با مشکلات عدیده روبرو نشوند، اظهار داشت: متأسفانه برخی از بانک های عامل علی رغم بدهی افراد، به دلایل مختلف تسهیلات متنوع دیگری پرداخت نموده اند که هم اکنون به معضلی لاینحل برای بانک ها، بدهکاران، ضامنین، خانواده ها و عموم جامعه تبدیل شده است.

 مدیرعامل ستاد دیه استان ایلام با درخواست مؤکد از مردم مبنی بر اینکه به هیچ عنوان چک های سفید امضاء و بدون مبلغ خود را در اختیار هیچ فردی قرار ندهند، خاطرنشان ساخت: مردم بایستی در تضمین افراد حقیقی و حقوقی به نحو شایسته ای توجه نمایند که اسناد و مدارک ارزشمند خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و در معاملات خود نیز صحت مستندات و متعاملین را مورد بررسی قرار دهند تا از بروز و شکل گیری پرونده های حقوقی و کیفری بشدت کاسته شود.

عبدالحمید خدایاری با تشکر از معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام که با آگاه سازی، اطلاع رسانی و آموزش مناسب از طریق رسانه های دیداری و شنیداری، زمینه کاهش جرائم در استان را فراهم ساخته است، بیان داشت: انتظار می رود که دیگر دستگاه های مرتبط و متولی امر نیز در زمینه پیشگیری از وقوع جرائم پای کار باشند تا از حجم پرونده های قضایی در استان کاسته شود.

سرپرست روزنامه قدس در استان ایلام نیز در این دیدار با تقدیر از خدمات و زحمات مجموعه ستاد دیه استان و کشور که در راستای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و ایجاد آسایش و آرامش در خانواده های جامعه هدف، به خوبی نقش آفرینی کرده اند، گفت: شکل گیری ستاد دیه در سطح کشور امری بسیار ارزشمند و ابتکاری خلاقانه،نوع دوستانه، خیرخواهانه و باقیات و صالحاتی ماندگار است.

غلامرضا محمدمرادی با بیان اینکه از عموم مردم و خیرین با بصیرت انتظار می رود که این مجموعه ارزشمند را با کمک های مالی، مادی و معنوی خود یاری رسانند، اظهار داشت: اگر با توجهات و همراهی و همکاری ستاد دیه نبود چه بسا که امروزه تعداد بیشماری از بدهکاران مالی غیر عمد در زندان ها بسر می بردند که هم برای مجموعه قضایی و هم برای خانواده ها بسیار طاقت فرسا و رنج آور بود.

وی با اشاره به اینکه هموطنان فهیم می توانند به جای سفرهای مکرر معنوی و تفریحی غیر ضرور خود، هزینه آزادی زندانیان مالی غیرعمد را تقبل و فراهم کنند، افزود: بدون شک این گونه افراد با این نیت و عمل ارزشمند خود علاوه بر جلب رضایت حق تعالی و کسب اجر اخروی، بسیاری از تلاطم های روحی – روانی خانواده های زندانیان دربند را کاهش خواهند داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.