عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پولشویان از طریق موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز اقدام به تطهیر پول های حاصل از درآمدهای نامشروع خود می کنند.

فعالیت مشکوک پولشویی در موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز/بانک مرکزی نظارت کند

محمد رجایی باغ سیایی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت درباره موضوع پولشویی گفت: موضوع پولشویی در تمامی کشورها وجود دارد البته به هر میزان سیستم اداری و نظارتی کشوری قوی تر باشد پولشویی کمتر صورت می گیرد.

 

برخی درآمدهای نامشروع خود را از طریق برخی موسسات مالی غیرمجاز تطهیر می کنند

نماینده مردم گناباد و بجستان درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی به دلیل کسب درآمد های نامشروع از راه قاچاق سوخت و کالا در کشور تلاش می کنند،پول های حاصل از درآمدهای خود را از طریق برخی موسسات مالی غیرمجاز تطهیر کنند.

این نماینده مردم درمجلس نهم تصریح کرد: در زمینه مبارزه با پولشویی،قوانینی در کشور وجود دارد،بنابراین دستگاه های اجرایی باید با استفاده از قوانین مذکور مشکلات را رفع کنند.

رجایی باغ سیائی افزود:پولشویان از طریق موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز و حتی در برخی اوقات از طریق برخی بانک ها و موسسات مالی مجاز اقدام به تطهیر پول های حاصل از درآمدهای نامشروع خود می کنند.

 

سیستم بانکی کشور در برخی اوقات عملکرد ضدتولید دارند

وی گفت:بانک مرکزی باید نظارت های خود را در زمینه جلوگیری از فعالیت های پولشویی که توسط موسسات مالی و اعتباری انجام می شود،تقویت کند.

رجایی باغ سیائی ادامه داد: بطورکلی سیستم بانکی کشور در برخی اوقات عملکرد ضد تولید دارد و تنها به کسب سود بالاتر می اندیشند،این درحالی است که بانک ها باید تلاش کنند نقدینگی های خرد مردم را جمع آوری کرده و به سوی تولید سوق دهند.

وی گفت: مجلس طرح اصلاح قانون بانکداری بدون ربا را به صورت کارشناسی بررسی کرده و به جمع بندی نهایی در این زمینه رسیده است و در آینده نزدیک طرح مذکور را در صحن علنی مجلس بررسی می کند.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس یادآورشد: نمایندگان مجلس قصد دارند طرح اصلاح قانون بانکداری بدون ربا را در مجلس نهم به سرانجام برسانند تا مشکلات سیستم بانکی کشور رفع شود./

پایان پیام


نظر کاربران

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.