۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۷
کد خبر: 281807

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت : بیشترین میزان خسارت بارندگی های اخیر در استان مربوط به شهرهای مشهد و کلات است.

471 مورد آبگرفتگی ؛ مشهد تسلیم باران شد

حجت علی شایانفر افزود: بر اثروزش باد و بارشهای رگباری پنجشنبه و جمعه  گذشته ، جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر خساراتی به باغها ، قناتها ، فضای سبز شهری، زمینهای کشاورزی و تاسیسات زیربنایی در بخشهای مختلف استان وارد شد که هنوز جمع بندی خسارات به انجام نرسیده است.

وی با بیان اینکه متوسط بارندگی پنجشنبه شب گذشته در مشهد 8/15 میلی‌متر و در کلات 25 میلی‌متر بوده است ، گفت: متوسط بارندگی در شهرهای قوچان ، سرخس ، فریمان ، نیشابور و گناباد نیز بین 9،7 و 2،3 متغیر بوده است.

شایانفر با اشاره به وارد آمدن خسارت به برخی راه های روستایی از جمله  روستاهای کلات ، تصریح کرد : به چند واحد مسکونی در روستای پیرکند از توابع مشهد نیز آسیب وارد شد که میزان خسارت توسط بنیاد مسکن در دست ارزیابی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در خصوص خسارات وارده به شهر مشهد نیز گفت : سقوط 539 اصله درخت ، 142 مورد آبگرفتگی در سطح شهر و 329 مورد آبگرفتگی منازل ، 6 مورد سقوط داربست ، سه مورد ریزش آوار و 11 مورد نشست منزل از جمله خسارات وارده بر اثر وزش باد و بارش رگباری در مشهد بوده است.

به گزارش ایرنا شایانفر افزود : همچنین  پنجشنبه شب گذشته 6 مورد خاموشی در بخشهای مختلف شهربه دلیل وارد آمدن خسارت به شبکه های برق رخ داد که در کمترین زمان این خاموشی ها برطرف شد.

وی افزود : خوشبختانه وزش باد و بارش رگباری پنجشنبه شب گذشته خسارت جانی در پی نداشت و فقط شماری در مسیرها و جاده ها گرفتار سیلاب شدند که با تلاش امدادگران نجات یافتند.

شایانفر با اشاره به اینکه براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی استان بارشهای رگباری تا اواسط این هفته ادامه دارد ، گفت: به شهروندان توصیه می‌شود از ترددهای غیرضروری در مناطق ییلاقی و حریم و بستر رودخانه ها خودداری کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد نیز از مصدومیت دو نفر بر اثر بارش باران در این شهر خبر داد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: باد و باران پنجشنبه شب گذشته همچنین سبب بیش از 140 مورد مورد آبگرفتگی در سطح شهر شد.

حسن جعفری افزود: پنجشنبه گذشته مرکز 125 سازمان آتش‌نشانی مشهد به چهار هزار و 700 تماس تلفنی پاسخگویی کرد و آتش‌نشانان برای 184 مورد عملیات اطفای حریق و 149 مورد مربوط به حوادث باد و بارندگی به محلهای مدنظر اعزام شدند.

وی بیان داشت: همچنین طی زمان یاد شده 19 مورد سقوط درخت بر روی خودروها، سه مورد سقوط داربست، یک مورد ریزش آوار و 126 مورد آبگرفتگی اتفاق افتاد  که نیروهای آتش نشانی  با سرعت به مکانهای مدنظر فرستاده شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد گفت: با توجه به بارندگی پنجشنبه شب گذشته دو نفر از شهروندان مصدوم شدند و 11 نفر نیز نجات یافتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.