قدس آنلاین: نماینده معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره تئاتر رضوی در خراسان شمالی باید به زودی در سطح بین المللی گسترش یابد.

جشنواره ملی تئاتر رضوی در خراسان شمالی باید بین المللی شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد،حسن مهرجردی در جشن اردیبهشت تئاتر ایران در خراسان شمالی که با حضور استاد جمشید مشایخی هنرمند ارزنده تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان برگزار شد، با اشاره به برگزاری دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی به میزبانی این استان همزمان با دهه کرامت ، اظهار داشت: پس از دو سال وقفه در برگزاری جشنواره تئاتر رضوی سال جاری این جشنواره با محوریت و مركزیت خراسان شمالی برگزار می شود.

وی افزود : به منظور برگزاری هر چه بهتر این رویداد بزرگ، همزمان با روز تئاتر اولین نشست سیاستگذاری تئاتر رضوی با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) و مسئولین استانی در خراسان شمالی برگزار و برنامه اول این آیین تصویب شد.

وی خاطر نشان کرد: جشنواره تئاتر رضوی در سطح ملی در خراسان شمالی برگزار می شود و با تمهیداتی كه در نظر گرفته شده باید گستره این جشنواره در آینده ای نزدیک به سطح بین المللی افزایش یابد.

وی ادامه داد : جشن اردیبهشت تئاتر فرصت مناسبی برای تقدیر از فعالان و حامیان تئاتر كشور از جمله حوزه تئاتر دینی و تئاتر رضوی است.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این مراسم با اشاره به حضور پرخیر و برکت جمشید مشایخی هنرمند کشورمان اظهار داشت : این حضور قطعا برای هنرمندان خراسان شمالی افتخار بزرگی است.

حسین ثابت قدم وحید با اشاره به اینكه سال جاری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال تئاتر نامگذاری شده است، افزود: باید الزامات موجود در این زمینه مورد توجه قرار بگیرد تا هنر بیش از پیش پیشرفت كند.

وی یادآور شد: سال جاری مدیریت برگزاری جشنواره تئاتر رضوی به خراسان شمالی واگذار شده و از این جهت لازم است اقدامات هنری و فرهنگی در راستای برگزاری مناسب این جشنواره با کیفیت و کمیت بهتر و بیشتری برگزار شود.

ثابت قدم وحید همچنین از احداث تئاتر شهر در بجنورد طی سال جاری خبر داد و گفت: خراسان شمالی به لحاظ زیرساخت های فرهنگی و هنری ضعف هایی دارد اما با حمایت مسئولین، سال جاری تئاتر شهر در مرکز استان راه اندازی شده و بخشی از مشکلات موجود مرتفع خواهد شد.

وی هدف از برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در استان را شناسایی استعدادها و توانمندی های هنرمندان استان عنوان كرد.

در پایان این مراسم نشان شهروند افتخاری از سوی شهردار بجنورد به جمشید مشایخی اهدا و همچنین از فعالان عرصه تئاتر نیز با اهدای لوح و تندیس تقدیر شد.

انتهای خبر/.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.