قدس آنلاین- تبریز: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ارزنده ترین نمونه های نگارگری در دو مکتب تبریز دوم و دوران صفویان گسترش یافته است و این پیشینه تاریخی عنوان پایتختی نگارگری را به حق شایسته تبریز می کند.

عنوان پایتخت نگارگری بحق شایسته تبریز است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،علی جنتی در جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی که هم اکنون در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می شود با اعلام این مطلب افزود: آثاری همچون شاهنامه طهماسبی در همین دوران هنرنمایی کرد و در همین دوران ها بود که نوآوری و خلاقیت به اوج خود رسید.

وی اضافه کرد: تبریز با این پیشینه هنری ممتاز و با این مردم خوش ذوق قطعا این جریان بین المللی را به نقطه قوتی در ایران بدل خواهد کرد.
وزیر ارشاد با اشاره به اینکه هنر زمانی ارزشمند است که در مسیر نیکبختی قرار گیر تاکید کرد: ایران سرای هنر بوده و هست اما در این میان آذربایجان و شهر تبریز حکایت دیگری دارد.
جنتی اضافه کرد: سهم اساسی هنرمندان تبریز در شکل گیری مکاتب مهم هنری هنوز هم پایدار است.
وی ادامه داد: برخی از رشته های هنری در این دیار تکامل یافته اند و بخش بزرگی از هنرها دوران بالندگی خود را مدیون هنرمندان این دیارند.
جنتی با اظهار امیدواری نسبت به اثربخشی برگزاری جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز تصریح کرد: از تلاش تمامی مسئولان بویژه استاندار آذربایجان شرقی، شهردار کلانشهر تبریز و ریاست محترم دانشگاه هنرهای اسلامی کمال تشکر و قدر دانی را دارم.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.