استاندار خراسان رضوی گفت: توسعه دیپلماسی زیارت رکن اساسی سند راهبردی زیارت خراسان رضوی است.

توسعه دیپلماسی زیارت رکن اساسی سند راهبردی زیارت خراسان رضوی است‌

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، علیرضا رشیدیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه شورای راهبردی زیارت استان خراسان رضوی و اظهار داشت: توسعه دیپلماسی زیارت یکی از برنامه‌های تدوین شده در سند راهبردی زیارت استان است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مسئله زیارت به عنوان یک کانون در کشور مورد توجه است گفت: زیارت همواره نه تنها در شهر مشهد بلکه در سراسر کشور مهم و حائز اهمیت است.

وی افزود: این طرح از ابعاد فرهنگی، اقتصادی، زیارتی، سیاسی، رفاهی و عمرانی مورد بررسی قرار گرفته و امروز نیز نتایج این بررسی‌ها در قالب 70 جلد به معاونت‌های مربوطه در استانداری تحویل داده شد.

رشیدیان با قدردانی از مشاوران طرح گفت: در راستای تدوین این طرح کارشناسان و محققین حوزوی و دانشگاهی در زمینه‌های بسیاری همچون اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کمک زیادی به ما کرده و نظرات خود را در قالب تدوین این طرح بیان کرده‌اند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: محور زیارت می‌تواند همان محور توسعه باشد که ما در استان خراسان رضوی به آن توجه ویژه‌ای داریم.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت بسیار بالای این طرح باید تلاش شود تا گروه‌های مردمی نیز وارد بدنه این طرح شوند تا بتوانیم از نظرات و نیازهای آنان در رابطه با این طرح جویا شویم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت بالای این طرح تاکید داشت: قطعا در صورت اجرای دقیق این طرح ما در آینده شاهد اثرات ملی و فراملی این طرح خواهیم بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.