هماهنگ‌کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل در یمن تصریح کرد: حملات هوایی ائتلاف عربستان به «صعده» در یمن، جایی که تعداد زیادی غیر نظامی حضور دارند، نقض قوانین بین‌الملل است.

 حملات عربستان به یمن نقض قوانین بین‌المللی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «رویترز»، «یوهانس فان دیر کلاو» هماهنگ‌کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بمباران بی‌هدف مناطق مسکونی، چه با هشدار قبلی یا بدون آن، نقض حقوق بشر بین‌المللی است».

وی افزود: «صدور هشدارهای حملات قریب‌الوقوع، طرف‌های ذی‌ربط را از تعهداتشان در چارچوب حقوق بشر بین‌المللی برای محافظت از غیر نظامیان در مقابل آسیب، معاف نمی‌کند».

این مقام سازمان ملل متذکر شد گزارش‌ها حاکی است، پس از آن که ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی که مورد حمایت آمریکا، انگلیس و فرانسه است، سرتاسر استان صعده را هدفی نظامی اعلام کرده است که به موجب آن ده‌ها غیرنظامی کشته و هزاران نفر از خانه‌هایشان آواره شده‌اند».

فان دیر کلاو در ادامه گفت: «بسیاری از غیرنظامیان در صعده در حال حاضر محاصره شده‌اند؛ چراکه به‌دلیل کمبود سوخت نمی‌توانند از وسایل حمل‌و‌نقل استفاده کنند. هدف قرار دادن کل یک منطقه جان بسیار زیادی از غیرنظامیان را در معرض خطر قرار می‌دهد».

به موجب قوانین بین‌المللی همه طرف‌های درگیر باید از آسیب رساندن به غیرنظامیان اجتناب کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.