قدس آنلاین یزد - رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت : گردشگری به عنوان یک بخش مهم در حوزه اقتصادی با رویکرد خوب دولت، از رکود خارج شده است و در مسیر رونق قرار گرفته است

گردشگری ایران با رویکرد خوب دولت، از رکود خارج شده است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، "مسعود سلطانی‌فر" در نشست شورای اداری استان یزد که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد اظهارداشت : ایران یکی از کانون‌های گردشگری حلال در جهان است و کشورایران پتانسیل تبدیل شدن به مقصد گردشگری کشورهای مسلمان رادارا می باشد .

وی  بابیان اینکه در سال گذشته میلادی، از محل جابجایی یک میلیارد و 250 میلیون گردشگر، 1500 میلیارد دلار نصیب کشورهای جهان شده است افزود:سهم ایران از این صنعت، 5 میلیون و 100 هزار نفر گردشگر با درآمد 7 تا 5/7 میلیارد دلار بوده است.

این مسئول تصریح کرد : بر اساس ارزیابی‌های جهانی، کشور ایران از لحاظ جاذبه‌های گردشگری جزو 15 کشور اول دنیا، از لحاظ پذیرش گردشگر نیز جز 45 یا 46 کشور جهان و از لحاظ درآمد ارزی حاصل از گردشگری جز 35 تا 36 کشور جهان قرار دارد.

سلطانی فر افزود: کشور ایران در مقایسه با 1500 میلیارد دلار درآمد گردشگری جهان، نیم درصد سهم دارد این در حالی است که با توجه به جاذبه‌های مختلف گردشگری در کشورمان، سهم ایران باید 2 تا 3 درصد باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه در افق 1404 ، یعنی در 11 سال آینده، میزان گردشگر ایران باید به 20 میلیون نفر با درآمد 30 میلیارد دلار برسد که با توجه به ظرفیت‌های گردشگری کشورمان، این هدف امکان پذیر است.

وی تحقق این چشم انداز را نیازمند تامین زیرساخت‌ها، ساخت هتل‌ها، مهیا کردن شرایط آسان صدور ویزا، ساماندهی حمل و نقل و غیره دانست و خاطرنشان ساخت : در تمام این موارد، دولت برنامه‌هایی را در دستور کار دارد.

سلطانی فر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود قریب به 280 میلیون نفر شیعه در جهان، اظهار داشت : در حال حاضر نیمی‌از گردشگران کشورمان، مربوط به گردشگران مذهبی و زیارتی هستند.

وی ادامه داد: اگر سالیانه تنها نیم درصد از شیعیان جهان را به کشورمان جذب کنیم، سالانه 10 میلیون گردشگر مورد نیاز کشورمان را تامین کرده ایم.

این مسئول از تلاش برای معرفی جمهوری اسلامی‌ایران به عنوان یکی از کانون‌های گردشگری حلال، خبر داد و افزود: امیدواریم کشورمان به مقصد گردشگری کشورهای مسلمان تبدیل شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به روند رو به رشد گردشگران استان یزد گفت: درسال 1391، 12 هزار نفر، در سال 1392، 22 هزار نفر و در سال گذشته نیز 65 هزار گردشگر خارجی به استان یزد سفر کرده اند.

وی ادامه داد: در این صورت خود را ملزم به این می‌دانیم که یزد را به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگران خارجی و داخلی، حمایت کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور  تصریح کرد: مجموعه خانه‌های تاریخی صدرالعلماء، با کمک خاندان صدوقی و خیرین استان به بزرگترین موزه منطقه ای کشور تبدیل شود.

سلطانی فر با بیان اینکه ثبت جهانی بافت تاریخی یزد را دنبال می‌کنیم، در صورت تامین زمینه‌ها، امیدواریم تا سال 2017، بافت تاریخی یزد را به عنوان کاندیدای اصلی جمهوری اسلامی‌برای ثبت در سازمان یونسکو ارائه دهیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.