تیم فوتبال پرسپولیس در روز بازگشت دنیزلی به ورزشگاه آزادی پس از 5 سال، شاهین بوشهر را گلباران کرد. در آخرین دیدار از هفته نوزدهم رقابت های لیگ برتر تیم فوتبال پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان شاهین بوشهر بود و توانست در پایان با نتیجه 4 بر یک مهمان خود را شکست داده و 5 رده در جدول رده بندی صعود کند. <BR>

پرسپولیس 4 - شاهین یک ؛ نفس عمیق سرخ ها


گل های این دیدار را علی کریمی (3 ، پنالتی)، غلامرضا رضایی (12)، محمد نوری (20) و مهرداد اولادی( 48) برای پرسپولیس و مسعود تنهایی (34) برای شاهین به ثمر رساندند.
دقیقه 3 غلامرضا رضایی به سمت دروازه شاهین حرکت کرد و در حالی که با وحید طالب لو تک به تک شده بود، توسط او سرنگون شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. علی کریمی این ضربه را به اولین گل پرسپولیس تبدیل کرد. دقیقه 12 غلامرضا رضایی با حرکت سریعش که روی پاس زیبای علیرضا محمد انجام داده بود، با دروازه بان شاهین تک به تک شد و گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند.
هواداران پرسپولیس در این لحظه به شدت مصطفی دنیزلی را با سر دادن شعار "یاشاسین دنیزلی" تشویق کردند.
دقیقه 20 مهرداد اولادی که می رفت با طالب لو تک به تک شود، با خطای مدافع شاهین متوقف شد تا پرسپولیس صاحب یک ضربه ایستگاهی چسبیده به محوطه جریمه شود.
محمد نوری با ضربه ای زیبا گل سوم پرسپولیس را به ثمر رساند. در این هنگام هواداران قرمزپوش با سر دادن شعار پرسپولیس زلزله، از بازیکنان شان تشکر کردند.
دقیقه 24 عباس پورخسروانی با دروازه بان پرسپولیس تک به تک شد و پس از گذراندن توپ از او، به زمین افتاد اما داور به دلیل آن که اعتقاد داشت وی تمارض کرده است، به او کارت زرد نشان داد. دقیقه 27 فیروز کریمی اولین تعویض تیمش را انجام داد و ستار زارع را به جای مرتضی عزیز محمدی به میدان فرستاد.
دقیقه 33 اولادی می توانست زننده گل چهارم پرسپولیس باشد، اما ضربه فنی اش با اختلاف بسیار کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 34 شاهین موفق شد با ضربه مسعود تنهایی، یکی از گل های خورده را جبران کند؛ گلی که البته بازیکنان پرسپولیس معتقد بودند در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است.
دقیقه 45 شاهین بوشهر پشت محوطه جریمه پرسپولیس صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که داور به دلیل خطایی که نورمحمدی انجام داده بود، به وی کارت زرد داد و این در حالی بود که این بازیکن، پیش از این نیز یک کارت زرد دریافت کرده بود.
مصطفی دنیزلی که با اخراج رضا نورمحمدی در نیمه نخست وضعیت تیمش برای نیمه دوم را کمی نامناسب می دید، در آغاز این نیمه با آوردن مازیار زارع به جای وحید هاشمیان، سعی کرد با همان 4 نفر در خط دفاع بازی را اداره کند.
در دقیقه 48 ضد حمله پرسپولیسی ها با حرکت سریع غلامرضا رضایی و مهرداد اولادی همراه شد که اولادی توانست با پاس زیبای رضایی، پس از چند ماه برای پرسپولیس گلزنی کند تا سرخ پوشان نیمه دوم را هم همانند نیمه نخست طوفانی آغاز کرده باشند.
در ادامه بازی فیروز کریمی با حرکات خاص خود در کنار زمین، شاگردانش را به حمله به سمت دروازه پرسپولیس دعوت کرد. شاهینی ها که دیگر امیدی برای جبران این نتیجه نداشتند، شدت حملات خود را بیشتر از قبل کردند اما باز هم تا پایان بازی نتوانستند موقعیت خوبی برای خود خلق کنند. با این حال این پرسپولیسی ها بودند که پس از ورود جواد کاظمیان به زمین، دو سه فرصت خوب دیگر روی ضد حمله ها به دست آوردند.
در پایان بازی هواداران پرسپولیس از فیروز کریمی خواستند که در فینال جام حذفی حتما استقلال را شکست دهد. این نخستین پیروزی پرسپولیس با 4 گل از ابتدای فصل بود تا دنیزلی پس از 1681 روز بازگشت باشکوهی به آزادی داشته باشد.

حاشیه ها
* پس از برتری 3 بر صفر پرسپولیس، تماشاگران این تیم با شعار پرسپولیس زلزله نفرات این تیم را تشویق کردند.
* عملکرد ضعیف تیم شاهین باعث شد فیروز کریمی در دقیقه 25 مرتضی عزیزمحمدی را بیرون کشیده و ستار زارع را به میدان بفرستد. این تغییر روند بازی را به سود شاهینی ها تا حدودی تغییر داد.
* غیبت جاسم کرار در فهرست 18 نفره تیم شاهین باعث تعجب همه شده بود و حتی هواداران تیم پرسپولیس هم این موضوع را از خبرنگاران می پرسیدند تا به طور کامل از صحت آن مطلع شوند.
* در صحنه اخراج علیرضا نورمحمدی مدافع پرسپولیس، داور فراموش کرده بود این بازیکن دومین اخطار را دریافت کرده که بازیکنان شاهین به او تذکر دادند و وی با مراجعه به نوشته های خود به این موضوع پی برد.
* کارلوس کی روش در نیمه نخست، در جایگاه جدیدی که به تازگی در ورزشگاه آزادی ساخته شده و مبله است، نشسته بود اما در ابتدای نیمه دوم به جایگاه VIP رفت، حضور کی روش در این جایگاه باعث شد توجه تماشاگران به سرمربی تیم ملی جلب شود.
در ادامه چند دیدار در شهرهای مختلف برگزار شد که در یکی از این بازی ها، شاگردان مجید جلالی برابر مس سرچشمه به یک پیروزی پرگل دست پیدا کردند.
تیم فوتبال سپاهان نیز که یکی از تعقیب کنندگان استقلال است برابر دیگر تیم بالانشین تن به شکست خانگی داد تا صبا با یک برد شیرین اصفهان را ترک کند. سایپا هم در ورزشگاه خانگی خود مغلوب تیم شهرداری تبریز شد.
* سپاهان اصفهان یک - صبای قم 2
گل ها: محرم نویدکیا(26) برای سپاهان - حسن اشجاری(47) گل به خودی و مرتضی هاشمی زاده(60) برای صبای قم
* سایپا البرز یک - شهرداری تبریز 2
گل ها: کریم انصاریفرد (38) برای سایپا - سعید دقیقی(6) و وریا غفوری(45)
* فولاد خوزستان 4 - مس سرچشمه صفر
گل ها: مهرداد جماعتی(41) ، سروش رفیعی(45) ، علی خانگی (48) گل به خودی و طالب ریکانی(72)
جلالی: کرار برای نیم فصل 700 میلیون از ما خواست
مجید جلالی می گوید که فولاد به تیم مورد نظرش رسیده است. سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان پس از پیروزی 4 بر صفر برابر مس سرچشمه گفت: تیم ما در این بازی چند موقعیت خود را به گل تبدیل کرد و خیلی از موقعیت ها را نیز از دست داد ولی تیم ما به جایی رسیده که یک فوتبال خوب و نتیجه خوب از آن انتظار می رود. خوشحالم که به چیزی که مورد نظرمان است نزدیک شده ایم و اگر به ساختار موقعیت های ما نگاه کنید، متوجه می شوید که تنها کم تجربگی باعث از دست رفتن خیلی از موقعیت های ما می شود.
وی ادامه داد: بازیکنان ما هرچه به سمت جلوتر می روند، تجربه آن ها نیز بالاتر می رود. تیم ما تنها 5 بازیکن از رده جوانان خود و یک بازیکن از صنعت نفت آبادان جذب کرد چون با سیاستی که باشگاه دارد، نمی توانیم برای جذب بازیکن، زیاد هزینه کنیم. به طور مثال جاسم کرار برای یک نیم فصل 700 میلیون تومان پول از ما طلب کرد ولی اگر این مبلغ صرف بازیکنان خودمان شود، آن ها به سرمایه های باارزشی در خوزستان تبدیل می شوند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
امروز آغاز نیم فصل دوم لیگ دسته اول ؛ ابومسلم با توپ پرمی آید؟


رسایی فر: نیم فصل دوم لیگ دسته اول در حالی امروز آغاز می شود که برای خیلی از تیم ها می تواند پایانی متفاوت داشته باشد. ابومسلم که این فصل را با مشکلات مالی کمتر نسبت به سال های گذشته به نیم فصل رسانده ،هنوز نتوانسته انتظاراتی که هوادارانش دارند را برآورده سازد. مشکی پوشان که نیمه راه لیگ امسال را فقط با 16 امتیاز پیمودند و درست در نیمه جدول گروه الف جا خوش کردند حالا با تغییراتی که در ترکیب بازیکنانشان داده اند و اضافه شدن بازیکنانی همچون اشپیتیم آرفی ، هادی اصغری و مهدی هاشمی نسب امید زیادی به ادامه راه دارند.
ابومسلم امروز و در شروع نیم فصل در حالی از ساعت 14 و در ورزشگاه تختی مشهد از میهمان خود فولاد یزد پذیرایی خواهد کرد که فولادی ها نیم فصل تقریبا موفقی را پشت سر گذاشتند و با 23 امتیازی که اندوختند، رتبه دوم جدول گروه را اشغال کردند. یزدی ها نزدیک ترین رقیب پیکان صدر نشین اند که به هیچ عنوان دوست ندارند این موقعیت را از دست بدهند البته این موضوع کار را برای ابومسلمی ها مشکل خواهد کرد. ابومسلمی ها در ابتدای راه نیم فصل دوم دیداری حساس را پیش رو دارند که پیروزی در این بازی و عدم نتیجه گیری سایر تیم های بالا نشین جدول می تواند به روزهای پیش رو امیدوار باشند. هرچند که روی دیگر سکه برای مشکی پوشان موقعیت خوشایندی را برای شاگردان خدادعزیزی رقم نخواهد زد و شرایط این تیم را برای رسیدن به جمع مدعیان سخت تر از گذشته خواهد نمود.
طبق برنامه ریزی اعلام شده از سوی مسؤولان برگزاری رقابت ها، در گروه "الف" صنعت ساری در ورزشگاه وطنی قائمشهر میزبان سایپای شمال است و نساجی مازندران در گروه "ب" به دیدار گهر زاگرس می رود.
در گروه "الف" پیکان صدرنشین میزبان پارسه تهران که برای حفظ فاصله اش با تیم های مدعی این گروه به پیروزی در این بازی نیاز دارد اما پارسه در صورت شکست، شاید به جمع فانوس به دستان این گروه ملحق شود.
ایرانجوان در بوشهر میزبان تیم بحران زده استیل آذین است که برای حضور در جمع مدعیان به پیروزی در این بازی نیاز دارد. شهرداری هم که در هفته های پایانی نیم فصل نخست عملکرد خوبی نداشت، در اراک میزبان اتکای گلستان است که بازنده این مسابقه از جمع مدعیان فاصله خواهد گرفت.
گل گهر در سیرجان میزبان آلومینیوم هرمزگان صدرنشین گروه "ب" است که این مسابقه را می توان مهمترین بازی این هفته قلمداد کرد. گل گهر در صورت پیروزی با یک گل بالاتر از آلومینیوم در جدول قرار می گیرد، هرمزگانی ها هم برای تداوم صدرنشینی کار سختی را پیش رو خواهند داشت.
ماشین سازی که نیم فصل را با شکست و از دست دادن صدرجدول به پایان رساند، در تبریز میزبان شهرداری یاسوج شگفتی ساز جام حذفی است. پیروزی در این دیدار برابر ماشین سازان بسیار مهم است زیرا ممکن است صدرنشین در سیرجان امتیاز از دست بدهد و این مسأله شاگردان خطیبی را به رده نخست جدول می رساند.
گهرزاگرس هم در دیدار معوقه از هفته نخست به مصاف نساجی مازندران می رود. برتری در این بازی و پیروزی مجدد برابر این تیم در بازی معوقه 2 تیم از هفته چهاردهم که روز بیست و ششم دی ماه برگزار می شود، می تواند گهر را به صدرجدول برساند. پاس همدان هم در این روز میزبان تیم صنعتی خوزستان است که در صورت پیروزی، فاصله خود را با صدرنشینان کاهش خواهد داد.
خداداد عزیزی: شرایط صعود را داریم
سرمربی تیم فوتبال ابومسلم خراسان گفت: شرایط صعود را داریم و با این هدف تیم را آماده مسابقات دور برگشت لیگ دسته اول کرده ایم. خداداد عزیزی افزود: اختلاف ما با تیم دوم جدول تنها 7 امتیاز است و با شرایطی که ایجاد کرده ایم، امید زیادی به صعود داریم و با همین هدف بازیکنان جدید خود را جذب کرده ایم که، فردا(امروز) در صورت شکست تیم فولاد یزد، اختلاف ما با صدر جدول کم خواهد شد.
وی در مورد شرایط تیمش برای دیدار امروزگفت: تیم در شرایط خوبی است و در اردوی آماده سازی در تعطیلات نیم فصل از لحاظ بدنی به وضعیت مناسبی رسیده ایم و امیدوار به کسب پیروزی در اولین دیدار در نیم فصل دوم هستیم.
- برنامه کامل دیدارهای امروز لیگ دسته اول:
* پیکان تهران - پارسه تهران / ابومسلم مشهد - فولاد یزد/ ایرانجوان بوشهر - استیل آذین/
شهرداری بندرعباس - گسترش فولاد تبریز/ شهرداری اراک - اتکای گلستان/ پیام مخابرات فارس - مس رفسنجان/ صنعت ساری - سایپای شمال (این دیدار معوقه از هفته نخست است)/
ماشین سازی تبریز - شهرداری یاسوج/ کاوه تهران - نیروی زمینی تهران/ نفت مسجد سلیمان - تربیت یزد/ پاس همدان - صنعتی خوزستان/ گل گهر سیرجان - آلومینیوم هرمزگان/ شیرین فراز کرمانشاه - برق شیراز/ نساجی مازندران - گهر زاگرس (این دیدار معوقه از هفته نخست است)

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ادامه هفته نوزدهم لیگ برتر فوتسال


تیم فوتسال فولادماهان در آغاز هفته نوزدهم لیگ برتر در داربی خانوادگی برابر فیروزصفه به برتری رسید. داربی خانوادگی اصفهان بین تیم های فولادماهان و فیروزصفه برگزار شد. این دیدار در نیمه اول با پیروزی 2 بر صفر به سود ماهانی ها به پایان رسید. در نیمه دوم هر یک از تیم ها یک گل به ثمر رساندند و در پایان فولادماهان با نتیجه 3 بر یک به برتری رسید.
در دیگر دیدار دیروز لبنیات ارژن شیراز میزبان حفاری اهواز بود. شیرازی ها نیمه اول را با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسیدند. نیمه دوم این بازی نیز برای هر تیم یک گل به همراه داشت و در پایان ارژن با نتیجه 4 بر یک برابر شاگردان سیدمهدی ابطحی به پیروزی رسیدند.
سایر مسابقات این هفته امروز به این شرح برگزار می شود:
پرسپولیس تهران - میثاق تهران /فرش آرا مشهد - شهرداری ساوه
راه ساری - صبای قم /شهید منصوری قرچک - گسترش فولاد تبریز
گیتی پسند اصفهان - دبیری تبریز

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شنبه نشست خبری مظلومی، بلاژویچ، فرکی و جلالی


نشست خبری 4 مربی لیگ برتری شنبه هفته آینده برگزار می شود. روابط عمومی سازمان لیگ اعلام کرد در تاریخ شنبه بیست و چهارم دی 2 نشست خبری در محل این سازمان برگزار می شود. نشست خبری مظلومی و بلاژویچ سرمربیان استقلال و مس کرمان از ساعت 14 و نشست خبری حسین فرکی و مجید جلالی سرمربیان نفت تهران و فولاد خوزستان از ساعت 15 آغاز می شود. هفته بیستم لیگ برتر یکشنبه آینده برگزار می شود.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وکیل دایی: مایلی کهن با قید ضمانت آزاد است


وکیل سرمربی تیم فوتبال راه آهن گفت: محمد مایلی کهن اکنون با قید ضمانت آزاد است.
عسگری پیش بین در مورد شکایت علی دایی از محمد مایلی کهن گفت: مایلی کهن سه شنبه گذشته خود را به شعبه 12 بازپرسی معرفی کرد و به او تفهیم اتهام شد و ایشان هم دفاعیات خود را مطرح کرد. وی ادامه داد: با توجه به این که اتهام متوجه او بوده برایش قرار تأمین صادر شد و اکنون مایلی کهن با قید ضمانت آزاد است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تخلف آشکار دیگری در لیگ برتر؛ نشان های تجاری چگونه روی سینه مربیان جا خوش کردند


جواد حسینی
فوتبال باشگاهی ایران نزدیک به 11سال عنوان پرطمطراق و وسوسه انگیز"حرفه ای" را به دنبال خود یدک می کشد اما در طول این مدت هرگز شاخصه های حرفه ای گری در رقابت های لیگ برتر به صورت دقیق اعمال نشد تا رقابت های لیگ ایران تنها در حد حرف به عنوان "حرفه ای" شناخته شود.مسؤولان فوتبال ایران برای نزدیک کردن شرایط موجود به مرز استانداردهای جهانی تلاش بی شائبه ای به خرج دادند اما به دلیل بی توجهی مدیران، مربیان و بازیکنان قواعد فوتبال حرفه ای در فوتبال ایران اجرا نشد تا هزینه ای سنگین نظیر کاهش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا به فوتبال کشور تحمیل شود.
با کسر سهمیه نمایندگان ایران در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا انتظار می رفت خانواده فوتبال توجه ویژه ای به رعایت قوانین و مقررات حرفه ای داشته باشند اما انگار با وجود این لطمه سنگین که به پیکره فوتبال ایران وارد شده، برخی افراد با تکرار رویه قبلی و نادیده گرفتن اصول و قواعد استاندارد قصد دارند فوتبال ایران را در آستانه صدمه ای جدی قرار دهند تا یک بار دیگر به دلیل عدم درایت و توجه به قواعد حرفه ای فوتبال ایران متضرر شود و هزینه ای دیگر پرداخت کند.
به تازگی برخی مربیان و بازیکنان شاغل در رقابت های لیگ برتر بدون توجه به مقررات و اصول حرفه ای حاکم در رقابت های لیگ برتر اقدام به عقد قراردادهای جداگانه با برخی شرکت های تولیدی البسه ورزشی می کنند تا در کنار دریافت مبلغ قرارداد خود از باشگاه طرف قراردادشان منابع مالی دیگری هم برای خود به وجود آورند.
در صورتی که برابر قوانین موجود در فوتبال ایران و فوتبال آسیا هیچ یک از مربیان و بازیکنان نمی تواند راسا اقدام به عقد قراردادهای تجاری و تبلیغاتی کنند، مگر این که در مفاد قرارداد خود این موضوع را درج کرده باشند که این اتفاق نیز نیاز به موافقت هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه طرف قرارداد را دارد زیرا در قوانین بین المللی تمام منابع درآمدزایی باید زیر نظر باشگاه های ورزشی صورت گیرد تا از این کانال بتواند برای جبران هزینه های جاری خود درآمدزایی کند.
در هفته های اخیر رقابت های لیگ برتر برخی مربیان لیگ برتری نظیر امیر قلعه نویی، پرویز مظلومی،فرهاد پورغلامی نشان تجاری یک شرکت تولیدی البسه ورزشی را در جریان مسابقات رسمی و کنفرانس های خبری روی سینه خود نصب کرده اند تا ضمن تبلیغ این برند تجاری در پخش تلویزیونی مسابقات زمینه ای جدید برای درآمدزایی نیز برای خود فراهم کنند.
اقدام این افراد شاید در نگاه نخست اقدام عجیبی به شمار نمی رفت اما با رجوع به قواعد و تعاریف بین المللی این حرکت را نمی توان رفتاری اصولی و قانونی دانست.
هوشنگ نصیرزاده کارشناس مدیریت فوتبال حرکت مربیان لیگ برتری تبلیغ جداگانه یک برند تجاری را مغایر با اصول حرفه ای دانست و در این خصوص گفت: «در تعاریف بین المللی و حرفه ای هیچ مربی و بازیکنی حق ندارد به صورت مجزا و به دور از اختیار باشگاه طرف قرارداد خود با یک شرکت سازنده و تولیدی قرارداد مجزا امضا کند و بدون توجه به اسپانسر اصلی باشگاه نشان تجاری آن شرکت را تبلیغ کند و از لوگو آن در جریان رویدادهای رسمی استفاده کند.»
وی در ادامه توضیح داد: «آداب بین المللی و اصول حرفه ای چنین است که کلیه تیم ها ، کادر فنی تیم های شرکت کننده در رقابت های رسمی و بازیکنان طرف قرارداد باشگاه ها می تواند تنها از البسه ورزشی شرکت هایی استفاده کنند که آن شرکت ها بابت استفاده از این البسه از سوی تیم های حاضر در مسابقات با برگزارکننده مسابقات قرارداد مالی امضا کرده باشد، این اصل از سوی فدراسیون جهانی فوتبال تا به امروز به خوبی اجرا شده لذا نمی توان این موضوع را ساده انگارانه دانست. شرکت های تولیدی البسه ورزشی مجاز از نظر فیفا برای تبلیغ برند خود هزینه پرداخت کرده اند به همین دلیل فیفا اجازه می دهد که برند این شرکت ها برابر دوربین های تلویزیونی به نمایش درآید.»
نصیرزاده در ادامه توضیح داد: «اگر فردی خلاف مقررات مرسوم که از سوی مقام برگزار کننده اقدام کند باید جریمه سنگینی بابت این اتفاق پرداخت کند که نمونه این اتفاق برای احمدرضا عابدزاده در جام جهانی 1998 فرانسه روی داد که وی به دلیل تبلیغ غیر قانونی یک برند ورزشی از سوی فیفا جریمه شد، حال باید سازمان لیگ در این باره اعلام کند آیا با این برندن تجاری قرارداد دارد که مربیان از نشان آن استفاده کنند یا نه، از طرفی باشگاه ها نیز باید در این باره اعلام کنند آیا مربیان آنها مجوز عقد قرارداد جداگانه و مجزا با برندهای مختلف را دارند یا بدون اجازه آنها این حرکت را انجام داده اند؟»

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عزیزمحمدی:تخلف است


رئیس سازمان لیگ برتر فدراسیون فوتبال اقدام برخی مربیان لیگ برتری در تبلیغ برندهای تجاری شرکت های تولیدی البسه ورزشی را غیر قانونی دانست و اعلام کرد:«مدیران باشگاه های لیگ برتری می تواند با پیگیری این موضوع، اقدام این مربیان خود را در کمیته انضباطی خود بررسی کنند و برابر قانون با مربیان متخلف برخورد کنند.»عزیزا... محمدی رئیس سازمان لیگ برتر فدراسیون فوتبال با بیان این مطلب توضیح داد:« برابر قانون اعضای کادر فنی و بازیکنان باشگاه های حاضر در رقابت های لیگ برتر موظفند تنها از محصولات ارائه شده از سوی شرکت طرف قرارداد باشگاه خود استفاده کنند و اگر مربی یا بازیکنی از البسه ورزشی شرکت تجاری دیگری استفاده کند مرتکب تخلف شده است و مدیران باشگاه های لیگ برتری می توانند با پیگیری قانونی این موضوع از افراد متخلف طلب غرامت کند.»رئیس سازمان لیگ برتر فدراسیون فوتبال با اشاره به این که برخی مربیان لیگ برتردر هفته های اخیر برندی متفاوت از برند طرف قرارداد باشگاه خود را مورد استفاده قرار می دهند، گفت:«این اقدام خلاف مقررات جاری فوتبال است و مدیران باشگاه ها می توانند با پیگیری این مساله از افراد متخلف طلب غرامت کنند، البته در برخی موارد مربیان و بازیکنان شاغل در لیگ برتر می تواند از برند دیگری استفاده کنند به این شرط که این مورد در مفاد قرارداد آنها ذکر شده باشد در غیر اینصورت هیچ توجیهی قابل قبول نیست و در صورت شکایت مدیران عامل باشگاه ها به کمیته انضباطی این افراد محکوم به پرداخت غرامت خواهند شد.»

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پرویز مظلومی: تا 60 امتیازی نشویم خیالم راحت نمی شود


حمیدرضاعرب:پرویز مظلومی خوشحال است! حالا تیم او 40 امتیازی شده و فاصله خوبی هم با تیم دوم جدول دارد. می گوید:«ما می بریم بگذار دیگران هم ببرند. چه اشکالی دارد؟!» خیال مظلومی تا حدودی راحت شده است، اما سعی می کند انگیزه را در تیم خود همچنان پایدارنگه دارد. از این می ترسد که شاگردانش در بازی های آتی امتیازها را مفت ازدست بدهند و او با رویای قهرمانی درلیگ وداع کند.
_ بازهم درغیاب بازیکنان شاخصی همچون خسرو، میلاد و آندو به یک برد دیگر دست یافتید. البته کرارجاسم را هم ازدست دادید و فرهاد مجیدی هم که رفته بود...
از اول مخالف رفتن کرارجاسم بودم. با این حال ماجرای او با استقلال تمام شد. سعی می کنیم به از دست رفته ها فکر نکنیم. فرهاد مجیدی هم برای ما یک نعمت بزرگ بود. امیدوارم هرجا هست موفق باشد. فرهاد را خیلی دوست دارم...اما درباره بازی و غیبت برخی دیگر ازبازیکنان. بله، بازهم ما بردیم چون بچه ها خواستند دراین میدان پیروز باشند.
_فقط همین؟! خواست بازیکنان تنها عامل پیروزی استقلال بود؟
به هرحال تاثیر فراوانی دارد. من همیشه گفته ام که دراین بردها هیچ نقشی ندارم. پرویز مظلومی فقط نقش یک هماهنگ کننده را درتیم ایفا می کند. بازیکنان ما حرفه ای هستند و شرایط را به خوبی می سنجند.
_اما شما درغیاب ستاره های تان بیشتر به چشم می آیید؛ البته شما و دستیارانتان.
همکارانم کارخود را خوب بلدند. اجازه بدهید همین جا از آن ها تشکر کنم. آقای فریبا و آقای هنکه دارند به خوبی وظایف خود را انجام می دهند. تمرینات ما بسیار منظم و حرفه ای برگزار می شود. حریفان را به دقت آنالیز می کنیم و بعد طراحی تمرین.
_ این برد بسیار دلچسب بود همین طور است؟
بله، من قبل از بازی هم به بچه ها گفته بودم فقط کافی است ببریم. یک یا دوگلش هم برای من فرقی نمی کرد. مهم 3 امتیاز بود. البته باید داماش را تحسین کنم. آن ها دقایق نخست فشار فراوانی روی دروازه ما آوردند.داماش تیم منسجمی نشان داد و مثل بازی رفت درتهران برای ما دردسرساز شد.
_ گل این بازی را بازیکنی زد که ظاهرا قرار است جانشین مجیدی بشود.
جرکوویچ خیلی کار دارد تا مثل فرهاد بشود. با این حال او را تحسین می کنم. خودش را دراین بازی خوب نشان داد. ضربه آخر را بسیار حرفه ای زد. فکر می کنم بتواند بازیکن ثابت ما درخط حمله باشد. من از او فعلا راضی ام و تا زمانی که خوب کارکند جایگاهش را ازدست نخواهد داد.
_به نظر می رسد یک رقیب جدی برای میلاد و آرش باشد.
ما او را برای همین کار گرفتیم. باید رقیب باشد وگرنه می خواستیمش چه کار؟
_ دیگر بازیکن خارجی شما هم مسلط نشان داد.
ساموئل از آن دست بازیکنانی است که فوتبال ایران کم به خود دیده است.او بسیار مسلط است و همان طور که دیدید درجریان بازیسازی بسیار خوب کارکرد. این بازیکن با اینکه درانگلیس به عنوان مدافع وسط فعالیت می کرده اما آن قدرازلحاظ تکنیکی توانمند است که می تواند حتی درلیگ ایران یک مهاجم خوب هم باشد. او تازه آماده نیست. مطمئن باشید درآینده بیشتر از او می شنوید. من درلیگ قهرمانان آسیا روی ساموئل حساب کردم.
_با این 40 امتیاز استقلال فاصله مطلوبی با سایر رقبا ایجاد کرده است. فکر می کنید استقلال توانایی قهرمانی درلیگ برتررا داشته باشد؟
فکر نمی کنم بلکه مطمئن هستم. درست است که بساری از بازیکنان شاخص را در اختیار نداریم. اما استقلال محکم و پرقدرت پیش می تازد. البته تا وقتی تیم من 60 امتیازی نشود خیالم راحت نمی شود.
_ به دنبال قهرمانی زود هنگام در لیگ برتر هستید؟
نمی خواهم با این حرف به بازیکنانم فشار بیاورم اما اگر بتوانیم به این مهم دست یابیم با خیال آسوده درلیگ قهرمانان آسیا حاضر می شویم. در همین حد بگویم که 3 بازی آینده درقهرمانی استقلال بسیار مهم و اثر گذاراست.
_یعنی اگر 49 امتیاز بشوید کار تمام است؟
نه، به مرز 50 امتیاز شدن می رسیم و آن وقت 11 امتیاز تا عدد 60 فاصله داریم. من مطمئنم هرتیمی زود تر به امتیاز 60 برسد قهرمان است! البته بازی های دشواری پیش رو داریم و باید با تمام قوا درآن حاضر بشویم.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رجب زاده: زمین حافظیه برای فینال حذفی مناسب نیست


مهدی رجب زاده هافبک با تجربه فجرسپاسی در مورد کیفیت زمین ورزشگاه حافظیه که قرار است بازی فینال جام حذفی در آن برگزار شود می گوید:«مسؤولان فدراسیون برای انتخاب شیراز مسائل مختلفی را در نظر گرفته اند و فقط نباید به یک موضوع نگاه کنیم. با این حال معتقدم که زمین ورزشگاه حافظیه برای برگزاری فینال جام حذفی مناسب نیست. زمین چمن این ورزشگاه در سال های اخیر همیشه طوری بوده که باعث گلایه بازیکنان شده است. وقتی در این زمین بازی می کنیم باید به فکر جنگیدن با زمین چمن هم باشیم و امیدوارم کیفیت چمن این ورزشگاه هر چه زودتر اصلاح شود.»

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
خبری که فیروز کریمی داد؛ حبیب کاشانی مدیرعامل شاهین شد!


فیروز کریمی از پذیرفتن مدیرعاملی شاهین توسط حبیب کاشانی خبر داد.
او گفت: «من صرفا" دستور هیأت مدیره را اجرا ومأموریت دعوت از دوست وبچه محل قدیمی ام را انجام دادم. حاج حبیب هم پذیرفتند اما به احترام پرسپولیس وهواداران بی شمارش، امضای قرارداد وکارهای نهایی را به بعد از بازی با پرسپولیس محول کردند» این اظهارات کریمی در حالی است که خبرهایی مبنی بر حضور شهرام شفیعی زاده در این باشگاه وجود داشت والبته از سوی گزی تکذیب شده بود.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پزشک استقلال: مصدومیت جباری جدی نیست


مجتبی جباری هافبک تأثیرگذار استقلال در بازی مقابل داماش گیلان از ناحیه دست مصدوم شد ولی آسیب دیدگی شماره 8 آبی ها چندان جدی نیست. دکتر رضایی پزشک استقلال در مورد وضعیت جباری می گوید:«مفصل آرنج این بازیکن بیش از اندازه باز شد و همین موضوع باعث شد که عضلات جلوی ساعد و آرنج جباری دچار کشیدگی شود. البته مصدومیت جباری جدی نیست و ما تلاش می کنیم که این آسیب دیدگی هر چه زودتر برطرف شود. او در بازی آینده می تواند استقلال را همراهی کند. »
پزشک استقلال در مورد بازی نکردن خسرو حیدری و میلاد میداودی خاطرنشان می کند:«خسرو و میلاد شرایط بازی کردن را داشتند ولی این مسابقه روی چمن مصنوعی برگزار می شد و بازی کردن آنها ریسک بود. »

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سیتی، اینتر را انتخاب کرد؛ توپ در زمین «تبس» افتاد


فرازمند
باشگاه منچسترسیتی مدتها صبر کرد تا پیشنهاد رسمی اینتر را برای فروش کارلوس تبس آرژانتینی دریافت کند و به میلان پاسخ منفی بدهد. ظهر روز سه شنبه ایمیل باشگاه اینتر به دفتر منچسترسیتی رسید و این تیم بلافاصله پاسخ مثبت خود را برای فروش تبس به این تیم به اطلاع نراتزوری رساند.در اردوی میلان هیچکس از این اقدام تعجب نکرد.
برای اینکه چنین سناریویی از چند روزپیش که شایعاتی در مورد تلاشهای اینتر برای جذب تبس مطرح شده بودند، قابل پیش بینی بود. مذاکرات دو طرف این بار براساس موارد دیگری بنا شدند. آدریانو گالیانی نمی تواند آنچه را هفته گذشته در پیشنهاد میلان به سیتی نوشته شده بود، تغییردهد. میلان خواهان در اختیار گرفتن قرضی این بازیکن و حفظ حق خریدن او به مبلغ 25 میلیون یورو درصورت فروش یکی از بازیکنان بزرگ خودش شده بود. اما مارکو برانکا از سوی اینتر مأموریت دیگری داشت.
اینتر به منچسترسیتی خرید بدون قید و شرط تبس را به مبلغ 25 میلیون یوروعلاوه بر پاداشهایی که تا ماه ژوئن به حساب این تیم واریز می شوند، تضمین داده است. حالا توپ به زمین تبس افتاده که روز سه شنبه اخباری در مورد خودداری او از پیوستن به اینتر منتشر شده بود که البته خیلی زود تکذیب شدند. تبس ظاهراً تنها به پاری سن ژرمن پاسخ منفی داده و دلیل این امر هم سطح پایین باشگاه فرانسوی نسبت به تیمهای میلانی است.
اینتر هنوز با کیا جورابچیان، مدیر برنامه های تبس حرف نزده و طی همین هفته در مورد قرارداد 3 ساله ونیمه با تبس با دستمزدی معادل 5 میلیون یورو به همراه پاداش در هر فصل با او مذاکره می کند. این همان پیشنهادی است که میلان هم به تبس داده بود.
درواقع تیمی که خواهان جذب تبس باشد با توجه به مبلغ اصلی خرید او از باشگاه فعلی اش، دستمزد این بازیکن و کمیسیون باید دست کم 80 میلیون یورو در اختیار داشته باشد و میلان به هیچ وجه نمی تواند در این شرایط با اینتر رقابت کند. روسونری برای اینکه به این بازی برگردند، تنها یک شانس دیگر پیش رو دارند و آن اینکه خیلی زود پاتو را به پی اس جی بفروشند.
قضیه تبس را نمی توان به ماه ژوئن موکول کرد و باید هرچه سریع تر تصمیم گرفت. دوستی با لئوناردو هیچ نفعی به حال میلان نداشت و در معامله رفاقت و آشنایی هیچ اهمیتی ندارند. یک قرارخصوصی ممکن است با ریسک زیادی همراه باشد؛ زیرا درصورت یک مصدومیت وخیم، آن گاه همه چیز به هم می ریزد.
پی اس جی رسماً به باشگاه میلان 23 میلیون یورو برای خرید پاتو پیشنهاد داده، ولی میلان این رقم را پایین می داند و 13 میلیون یورو بیشتر برای فروش او طلب می کند. فرانسویها نهایتان می توانند پیشنهاد خود را تا 25 میلیون یورو افزایش دهند و برلوسکونی به گالیانی گفته، پاتو را کمتر از 38 میلیون یورو نفروشد. اینتر از همین حالا برای ماهی گرفتن از آب گل آلود کمین کرده است. با گذشت زمان با توجه به اینکه میلان پول کافی برای خرید تبس را ندارد، رسیدن به توافق برای جذب تبس دشوار می شود.
پاتو برای انتقال به پاریس مشکلی ندارد، ولی نمی خواهد مثل تبس که با دعوا از سیتی جدا شد، با اوقات تلخی میلان را ترک کند. مدیربرنامه های پاتو آخر این هفته به میلان می رود تا درمورد شرایط فعلی و آینده او با میلانی ها مذاکره کند. پی اس جی آماده است تا دستمزد مناسبی به او پیشنهاد دهد، ولی اگر پاتو در این تیم عملکرد خوبی داشته باشد، ممکن است حتی بارسلونا هم برای جذب او تلاش کند و این موضوع از نظر مالی به نفع میلان خواهد بود. اما از سوی دیگر، تبس و منچسترسیتی دیگر نمی توانند صبرکنند.
مانچینی اصرار دارد که او پیشنهاد نراتزوری را بپذیرد. شرایط جسمی تبس چندان جالب نیست، برای اینکه او مدتهاست از زمین و تمرین دور بوده، ولی اگر تمرین با تیم را شروع کند، خیلی زود به فرم مطلوب قبلی نزدیک می شود. موراتی نگران این موضوع نیست و میلان هم از این جنبه هیچ دغدغه فکری ندارد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
درخواست ستاره سابق یونایتد از بالوتلی؛ پیراهن «سوپر ماریو» برای فرزند «بکام»!


دانیال صدقی: ملاقات دیوید بکام ستاره سالهای سابق منچستر یونایتد و ماریو بالوتلی مهاجم ایتالیایی منچسترسیتی در تریبون ورزشگاه الاتحاد شهرمنچستر در جریان آخرین داربی تیمهای سیتی و یونایتد در جام حذفی این کشور که با نتیجه 3-2 به نفع شیاطین سرخ به پایان رسید، معنای خاص و عجیبی داشت. بخصوص که بکام و بالوتلی برای لحظاتی با هم گفتگو کردند.
ستاره 36 ساله فوتبال انگلیس که یکی از سلبریتی های فوتبال دنیا به شمار می رود، از بالوتلی خواسته تا یکی از پیراهنهای امضا شده خود را برای فرزندش بروکلین در اختیار او قرار دهد.
بالوتلی در انگلیس به خاطر حاشیه های فراوانش درجزیره به «ماریو دیوانه» شهرت یافته است. بکام در مصاحبه ای در توجیه این اقدام خود گفته، پیراهن بالوتلی را برای فرزند 12 ساله اش که کلکسیون پیراهن مشهورترین بازیکنان فوتبال دنیا را جمع می کند، درخواست کرده است.
بالوتلی بلافاصله به این درخواست بکام پاسخ مثبت داده و از اینکه حتی توجه غول فوتبال بریتانیا را هم به خود جلب کرده، راضی به نظر رسیده است. با توجه به اینکه بالوتلی در زمان حضورش در اینتر، مدعی شده بود، طرفدار میلان است، حالا هواداران سیتی نگرانند که او در آینده ای نزدیک سر از تیم رقیب همشهری دربیاورد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فوتبال در اسارت هواداران؛ دخالت های طرفداران تیم ها در بازارنقل و انتقالات


*سرویس ورزش
مارکو بوریلو، مهاجم سابق رم که دربازار ژانویه این فصل به باشگاه یوونتوس پیوسته آخرین قربانی دخالتهای غیرمستقیم هواداران درمورد عملکرد تیمها در بازار نقل وانتقالات است. در جریان بازی این هفته یوونتوس مقابل لچه، هواداران بینکونری خطاب به بوریلو مهاجم تازه خریداری شده این تیم روی پلاکاردی او را خائن دانسته بودند.
یک سال قبل بوریلو که از یووه و رم پیشنهاد داشت،ازآنجا که بینکونری خواسته های مالی او را تضمین نمی کردند، رم را به یووه ترجیح داده بود و هواداران یوونتوس این اقدام او را از یاد نبرده وهنوز او را نبخشیده اند.
حالا که مهاجم سابق میلان، یک سال بعد ازآن ماجرا، شهرتورین را به عنوان مقصد بعدی خود برگزیده، ازسوی هواداران یوونتوس سرزنش شده است. طرفداران بینکونری سراو فریاد می زنند و فحش وناسزا نثارش می کنند. آنها بوریلو را درتیم خود نمی خواهند و او را یک خائن می دانند.
بوریلو که با توجه به حضور لوئیس انریکه روی نیمکت جلوروسی، دیگرجایی درترکیب این تیم نداشت و مجبور به انتخاب یووه شده درکنفرانس خبری تأکید کرده که همه تلاش خود را برای متقاعد کردن هواداران یووه به کار می گیرد و با گلهایش این موضوع را به اثبات خواهد رساند. در ایتالیا هواداران افراطی تیمها حالا می خواهند حتی بازار نقل وانتقالات تیمی را هم در اختیار خود گیرند و درمورد خرید وفروش بازیکنان با پولهای دیگران هم تصمیم نهایی را خودشان اتخاذ کنند.
این هواداران که در راهروهای باشگاه جایی ندارند، انتظار دارند در تصمیمات و استراتژی های فنی و اقتصادی باشگاه دخالت مستقیم داشته باشند. در شهر تورین فعالیت هواداران یوونتوس دراین عرصه، سابقه دیرینه ای دارد. آنها مثلا آنچلوتی را هم روی نیمکت این تیم نمی خواستند و او را با القاب زشتی مورد خطاب قرارمی دادند.
استانکوویچ را دریووه نمی خواستند برای اینکه او اسکودتو یوونتوس را به سخره گرفته بود و حالا برای بوریلو جایی دراین تیم قائل نیستند، زیرا او یک سال پیش ازپیوستن به این تیم خودداری کرده بود. اما همین عده، با حضور مدیران بی تجربه ای که از یوونتوس و تاریخ این باشگاه هیچ چیز نمی دانند و اختیار امور را دراین تیم دردست گرفته اند، موافقت کرده اند و هیچ مخالفتی با حضورانها نشان نداده اند. این شرایط فقط مختص یوونتوس نیست.
درتیم تورینو به خاطرحضور لنتینی در میلان، سطل های زباله شهر را آتش زدند و دررم همین شرایط زمانیکه سینیوری لاتزیو را ترک کرد تکرار شده بود. درفلورانس بازیکنانی که سابقه حضور دریووه را داشتند، جایی دراین تیم ندارند و جنتیه و میکولی وحتی تراپاتونی نمونه های بارز این ادعا بودند.
در میلان این شرایط بین بازیکنان میلان واینتر بود و رونالدو از یک تیم به تیم دیگر رفت و یک بار موراتی با حرکتی زشت درسن سیرو از خجالت او درآمد. خود ایبراهیموویچ یک بار شوخی کرده بود که موجب شد بعد ازهواداران یووه، حالا با سوتهای ممتد طرفداران اینتر وبارسلونا در ورزشگاه های ایتالیا مواجه شود.
هواداران ایتالیایی که یاردوازدهم تیمها در زمینها هستند، به تنهایی در مورد هر چیزی تصمیم گیری می کنند. اگرچه اقدامهای آنها اغلب اوقات با حمایت خود باشگاه ها و بازیکنانی که زد و بندهای پشت پرده زیادی با آنها دارد، همراه است. مثلاً بازیکن مورد نظر در ازای دریافت حمایت هواداران از او و آسیب نرساندن به خانواده او و هدیه دادن لباسهای ورزشی رایگان به این هواداران، با آنها به شکلی پنهانی توافق می کند و همین گونه است که داربی پایتخت به خاطرتصمیم چند هوادار که از پلیس و شهربانی هم نقش مهم تری دارند، ناگهان متوقف می شود.
رسوایی شرط بندی ها در فوتبال ایتالیا، پرده از زد و بندهای پنهانی بازیکنان و هواداران تیمها گشوده و هواداران به همین خاطر با کارت هواداری که وزیر کشور سابق ایتالیا درخواست صدور آن را برای شناسایی هر چه بهتر هواداران داده بود، مخالفت نشان دادند. در ایتالیا دیگر استیواردها در ورزشگاه ها یک خاطره فراموش شده هستند.
برای همین، طرفداران تیمها خیلی راحت مواد محترقه، بمبهای کاغذی وهرگونه پلاکاردی را با خود به داخل ورزشگاه ها می آورند و مالک وصاحب ورزشگاه ها شده اند. گویی که درایتالیا یک مسابقه فوتبال بدون این شرایط به هیچ وجه قابل برگزاری نیست.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
به بهانه نامزدی ستاره سابق یونایتد برای ریاست جمهوری؛ کانتونا معادله انتخاباتی را برهم می زند؟


مسیحا سام نژاد:اریک کانتونا ستاره محبوب سابق منچستریونایتد که امروز در عرصه بازیگری و سینما فعالیت می کند، در این هفته اعلام کرد، قصد نامزد شدن برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده فرانسه را دارد و به اتحادیه سندیکای فرانسه نامه ای نوشته و از این طریق خواهان حمایت آنها از او برای کسب آرا شده است.
طبق قانون فرانسه، هر نامزد انتخاباتی برای شرکت در کورس رقابت راهیابی به کاخ الیزه، به 500 امضا نیاز دارد. کانتونا دلیل این اقدام خود را این گونه توضیح داده است: «من یک شهروند متعهد هستم. این تعهد امروز مرا مجبور کرده تا با لحن محکم تری نسبت به گذشته حرف بزنم و مسؤولیت پذیری بیشتری نسبت به کشورم در این شرایط سخت داشته باشم.»
این اقدام کانتونا شبیه تصمیم به نامزدی کلوشه در سال 1981 میلادی است. کانتونا مثل کمدین مشهور فرانسوی که برای نیازمندان غذا تهیه می کرد، از مدتها پیش به بنیاد «آبه پیر» برای کمک به اقشار ضعیف جامعه و بی خانمانها کمک مالی می کند.
کانتونا چندین تورنمنت فوتبال راه اندازی کرده و کتاب عکسی در مورد مشکل نداشتن خانه منتشرکرده و سود حاصل از فروش آنها را به صندوق بنیاد واریز کرده است. نماینده بنیاد آبه پیر به روزنامه لیبراسیون گفته، حضور کانتونا برای حل مسأله مسکن فرانسویها در این انتخابات ضروری است و به نظرم باید فضای کافی درکمپین انتخاباتی به او داده شود.
«پاییز گذشته، اریک کانتونا در اقدامی عجیب از فرانسویها خواسته بود تا همه پس اندازهای بانکی خود را در روز 17 دسامبر از بانکها بیرون بیاورند. او در آن زمان گفته بود: «بی فایده است که میلیونها نفر در خیابانها تظاهرات کنند و پرچم تکان دهند. این اقدام به هیچ دردی نمی خورد. همه سیستم روی کار بانکها بنا شده و تنها راه ممکن برای نابودی بانکها، گرفتن پولهایمان از آنهاست. اگر 10 میلیون نفر پولهایشان را از بانکها بیرون بیاورند، شرایط تغییر می کند.»اما این ایده با موفقیت همراه نبود، ولی کانتونا توجه زیادی در جامعه فرانسه جلب کرد. اقدام تحریک آمیز جدید او احتمالاً به ورود کانتونا به کاخ الیزه منجر نخواهد شد، ولی اگر کانتونا واقعاً بخواهد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود، می تواند آرای مهمی از نامزدهای راست و چپ فرانسوی به نفع خود بگیرد.
در واقع کانتونا پس از پایان دوران فوتبالش هرازگاهی با اقدامات و تصمیمات عجیب و غریب خود، به یکی از چهره های پر سر و صدای جامعه فرانسه تبدیل شده است. انتخابات بعدی در بهار آینده برگزار می شود و نیکولا سارکوزی رئیس جمهوری فعلی این کشور و فرانسوا اولند سوسیالیست در نظرسنجی ها از شانس بیشتری برای انتخاب شدن برخوردار هستند.
کانتونا در نامه خود خطاب به اتحادیه سندیکای فرانسه نوشته است: «همانطور که می دانید، صرفنظر از فعالیتهای حرفه ای که مرا از زندگی ورزشی ام به فعالیتهایی دیگر در عرصه هنری رسانده اند، من شهروندی هستم که به دور و زمانه ای که در آن زندگی می کنم و به شانسهای محدودی که این جامعه در اختیار جوانان قرارمی دهد و به بی عدالتی های فراوان آن اهمیت زیادی می دهم.»
این نامه در چهارم ژانویه نوشته شده و نام و امضای کانتونا 45 ساله در زیر آن به چشم می خورد و وی اعلام کرده، با یک پیام ساده ولی روشن، پیامی واقعی با حفظ احترام و اقتدار کافی، خواهان حمایت سندیکا از حضور او درعرصه انتخاباتی شده است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تلفن های همراه خاموش و شرط بندی ممنوع؛ شمارش معکوس برای اوپن استرالیا

اشکان کیهان: شرط بندی ها در دنیای تنیس پدیده جالبی هستند. از ماه می 2008 تاکنون دنیای تنیس حرفه ای زیر ذره بین آژانس TIU به مدیریت «جف رس» قرار گرفته که پشت پرده و بدون اعلام هیچ گونه اظهار نظر رسمی تا زمان پایان تحقیقات این آژانس و محکومیتهای احتمالی در حال کار مداوم است.
این آژانس فعالیت تمامی تنیسورهای داخل زمین و حتی تماشاگرانی را که در مسابقات حاضر هستند، تحت بررسی قرار داده و این روزها از نیوزیلند خبررسیده که درجریان تورنمنت تنیس اوکلند که هفته گذشته برگزار شده، دو تماشاگر از روی سکوها در جریان مسابقه تنیسورها اخراج شده اند.
در آخرین مورد از شرط بندی های انجام شده در مسابقات تنیس، هفته گذشته مردی در مجموعه ورزشی تنیس اوکلند در حالی که با تلفن هوشمند خود از روی سکوها مشغول شرط بندی درمورد نتیجه یکی از بازیهای راند دوم بود ، از سوی مسؤولان اخراج شد.
نشریه نیوزیلند هرالد در گزارشی در این باره نوشته، حضور درمحل مسابقه برای یک سری از شرط بندیها خیلی حیاتی است. «تام بارنس» ناظر رقابتهای ای تی پی در مورد اینکه این سیستم امروز چگونه کار می کند، گفت: در بعضی از سایتها می توان روی هرکدام از امتیازها یا احتمال اشتباه تنیسور در یک ضربه سرویس مشخص هم شرط بندی کرد. شرط بندها با تلفن های همراه هوشمند خود روی سکوهای ورزشگاه ها می نشینند و زودتر از مشخص شدن نتیجه درمورد سرنوشت آن امتیاز بحث می کنند.
بدین ترتیب شخصی که این اطلاعات را دریافت می کند، پیش از اینکه سیگنال تلویزیونی تصویر آن امتیاز را پخش کند، شانس این را دارا خواهد بود تا زودتر از آنهایی که منتظر مشخص شدن نتیجه آن امتیاز هستند، از سرنوشت آن امتیاز خبردار شود. هفته گذشته، یک شهروند اسپانیایی هم به همین دلیل درجریان رقابتهای تنیس زنان از سکوهای ورزشگاه اخراج شده بود.
بارنس اعلام کرده، هر دو این افراد برای این آژانس افراد شناخته شده ای بودند که در گذشته هم در حال شرط بندی در رقابتهای تنیس از روی سکوها مورد شناسایی واقع شده بودند. شهروند اسپانیایی در زمان برگزاری رقابتهای ویمبلدون دستش برای مأموران این آژانس رو شده بود.
به همین دلیل قرارشده تورنمنتهای گرنداسلم هم ازاین به بعد با کنترل دقیق تری روبرو شوند و ازهفته دیگر که رقابتهای اوپن استرالیا که اولین گرند اسلم فصل هستند، شروع می شود، این کنترل به شکلی محسوس تر اجرا خواهد شد. اگرچه کنترل کردن هر تماشاگری روی سکوها زمانی که در راد لیورآرنا ملبورن یک مسابقه در حال برگزاری است، کار بسیار دشوار و پیچیده ای به نظر می رسد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
افشارزاده: از عالمیان در المپیک انتظار نداریم


دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: به دلیل این که حریفان قدرتمندی در المپیک حضور دارند انتظاری از عالمیان برای کسب مدال پینگ پنگ نداریم.
بهرام افشارزاده در گفتگو با فارس، اظهار داشت: با کسب این سهمیه عالمیان سی ودومین سهمیه ایران برای حضور در المپیک را به دست آورد و این موضوع را به جامعه ورزش تبریک می گویم. به نظر من حضور در المپیک برای ورزشکاران و مربیان نقطه عطفی است، هرچند مدالی در آنجا کسب نشود. نوشاد عالمیان بسیار خوب و با قدرت در این مسابقات شرکت کرد و با توانایی هایی که دارد همین انتظار هم از وی می رفت.
افشارزاده در مورد این که دلیل موافقت نکردن شورای برون مرزی با سفر پینگ پنگ بازان به اسلونی و مجارستان چه بود؟ گفت: در جریان این کار قرار ندارم، اما انتظار این است که شورای برون مرزی توجه خاصی به تیم هایی که کسب سهمیه کرده و یا در انتظار کسب آن هستند داشته باشد و با دید مثبت تری به موضوع نگاه کند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مشحون: خارجی های لیگ چنگی به دل نمی زنند


محمدرضا مشحون، رئیس سازمان تیمهای ملی بسکتبال ایران این فصل از لیگ برتر بسکتبال را فرصتی برای خودنمایی جوانان ایرانی می داند تا برای حضور در جام ملتهای آسیا که سال آینده برگزار می شود آماده شوند.
این فصل از لیگ برتر بسکتبال شرایطی داشت که بسیاری از بازیکنان و کارشناسان بسکتبال دیدگاه های متفاوتی درباره آن داشتند. تعدادی از ملی پوشان از کم شدن تعداد خارجی ها انتقاد کردند و حضور آنها را برای پیشرفت جوانان ضروری دانستند. تعدادی دیگر نیز از این قانون استقبال و به خودنمایی جوانان در میدان مسابقه اشاره کردند.

* این فصل از لیگ برتر بسکتبال را چگونه ارزیابی کردید؟
** خیلی ها می گویند، چون تیمها دیر بسته شده اند لیگ افت کرده است. به عنوان رئیس سازمان تیم های ملی باید بگویم که فدراسیون پیش از جام ملتها، اعلام کرد، 28 مهر آغاز لیگ برتر بسکتبال است، اما بسیاری از تیمها کارشان را دیر آغاز کردند. البته تعدادی نیز به دلیل قانون دولت، نمی دانستند وضعیت شان چگونه است. با این شرایط تیمهای دولتی خیلی دیر وارد لیگ شدند و بعضی از تیمهای خصوصی مانند توزین الکتریک دیگر سرمایه گذاری نکردند. اما در کنار آنها لوله A.S دوباره به لیگ برگشت و فولاد ماهان سپاهان نیز در بسکتبال سرمایه گذاری کرد.12 تیم خوب لیگ برتر را آغاز کردند و شرایط خوبی نیز به وجود آمد.
* سطح کیفی لیگ افت داشته، به نظر شما دلیل این مسأله چیست؟
** خیلی ها افت لیگ برتر را به این دلیل می دانند که تعداد بازیکنان خارجی کم شده است. باید توجه کنیم که فدراسیون با این قانون جدیدش اجازه داد تا 12 بازیکن جوان ایرانی فرصت میدان داشته باشند. در کنار این مسأله نیز قصد داشتیم به باشگاه ها کمک کنیم تا پول اضافه به بازیکن خارجی ندهند. مطمئن باشید با این روش به نتایج مثبتی در آینده خواهیم رسید. به نظر من لیگ برتر نیز کیفیتش بالا خواهد آمد که البته کیفیت پایینی نیز ندارد. هم اکنون هیچ تیمی در لیگ حاشیه امنیت ندارد. جهش ترابر قم برابر پتروشیمی به پیروزی می رسد. به نظر من تیمها به زمان نیاز داشتند که در نیم فصل دوم این شرایط برایشان به وجود آمد. با شرایط کنونی در مرحله پلی آف، تیمها دومین بازیکن خارجی خود را نیز اضافه خواهند کرد و این نیز می تواند به بالا آمدن هرچه بیشتر سطح لیگ کمک کند.
* به نظر شما جوانان به تجربه حضور در کنار بازیکنان خارجی نیاز ندارند؟
** البته اگر قرار باشد به بازیکن خارجی متکی باشیم، جوانانمان از بین می روند. هم اکنون بازیکنان جوان مهرام را ببینید که چگونه خودنمایی می کنند. این بازیکنان فرصت دارند تا در میدان باتجربه شوند و شلاق بخورند. حالا خیلی ها معتقدند، که حضور بازیکنان خارجی برای تجربه جوانان ضروری است. ما به نظر آنها احترام می گذاریم، ولی با تمام تلاش به کار خود ادامه می دهیم. به نظر من اگر جوانان به حضور در کنار خارجی ها نیاز دارند، در مرحله پلی آف به این تجربه نیز خواهند رسید که البته هم اکنون نیز چند تیم از دو بازیکن خارجی استفاده می کنند و بازیکنان جوان آنها می توانند از این فرصت استفاده نمایند.
*وضعیت فنی جوانان چگونه است؟ آنها در اصول پایه مشکلی ندارند؟
** متأسفانه یکی از معضلات بسکتبال ما عدم سرمایه گذاری در پایه است. مربیان به رده های پایه توجه نمی کنند و به همین دلیل بسکتبال ضربه می خورد. هم اکنون فدراسیون نگاه خاصی به رده های پایه دارد و با تیزبینی می خواهد بازیکنان را از همان ابتدا به بهترین شکل تربیت کند. نخستین گام ما نیز استخدام مربیان خوب برای سطح پایه است. خوشبختانه در این فصل بیشتر تیمها به خوبی از بازیکنان جوان خود استفاده می کنند. مهرام، جهش ترابر قم، پتروشیمی و تیم قزوین، جوانان ایرانی را به خوبی به خدمت گرفته اند که این موضوع به پیشرفت آنها کمک کرده است.
* بازیکنان خارجی این فصل لیگ برتر چگونه هستند؟
** به نظر من خارجی های این فصل چنگی به دل نمی زنند. بازیکن مهرام خوب است. گارد راس جدید خارجی پتروشیمی نیز خوب بود که شنیده ام نتوانسته به لبنان برود. اما به نظر من حضور بازیکنان توانمند برای بسکتبال ایران ضروری است. باشگاه ها نباید پول خود را دور بریزند. زمانی که تنها یک سهمیه خارجی دارند، باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند. البته فراموش نکنیم حضور حامد حدادی در لیگ برای خود شگفتی بزرگی بود و توانست به حفاری کمک کند.
* سال آینده برای جوانان بسیار حساس است. آمادگی جوانان برای جام ملتهای آسیا را چگونه می بینید؟
** این بازیکنان 6 ماه دیگر باید برابر حریفان آسیایی خود به میدان بروند. اگر به خوبی از آنها استفاده شود، در جام ملتها نیز با هماهنگی کامل به مصاف حریفان خود می روند. چین، کره جنوبی، فیلیپین و ژاپن، اصلی ترین حریفان ایران هستند که سرمایه گذاری خوبی در رده های پایه انجام داده اند. خوشبختانه نشان دادیم که برابر حریفان عربی مشکلی نداریم، مگر اینکه آنها قانون شکنی کنند. با فرصتی که جوانان در لیگ پیدا کرده اند شرایط مناسب است.
* تقاضا برای میزبانی به کجا رسید؟
** برای جام ملتها تقاضای میزبانی دادیم که البته شرقی ها نیز رقیب ما هستند. کنفدراسیون بسکتبال آسیا شرایط تمام داوطلبان را بررسی خواهد کرد و میزبانی را به بهترین کشور می دهد.
*مربیان تیمهای ملی چه زمانی انتخاب خواهند شد؟
** تلاش ما این است که برای تیم ملی جوانان و بزرگسالان دو مربی خارجی خوب بیاوریم. مذاکره هایی نیز داشتیم که به آنها نزدیک هم شده ایم، اما هنوز هیچ چیز مشخص نیست. علاقه مند بودیم تا مربی تیم ملی آرژانتین را به خدمت بگیریم که متأسفانه با برزیل قرارداد امضا کرد و حالا علاقه ما بیشتر به سمت مربیان اروپایی است. البته تأکید می کنم دیگر مربی تیم ملی صربستانی نخواهد بود و به همین دلیل ما به دنبال مربیانی از لیتوانی، آلمان، یونان، اسلوونی و ایتالیا هستیم. هدف ما به خدمت گرفتن مربیانی ممتاز است.
* روز گذشته جلسه سازمان تیمهای ملی برگزار شد. محور این جلسه بررسی چه مسائلی بود؟
**جلسه ای با تمامی مسؤولان تیمهای ملی برگزار کردیم تا بتوانیم تغییراتی در اساسنامه تیمهای ملی ایجاد کنیم. در این جلسه نیز نظرها داده شد و موارد قابل ارزیابی مورد بحث و مشورت قرار گرفت تا در جلسه بعدی آنها را تصویب کنیم. با توجه به اینکه می خواهیم با بسکتبال روز دنیا حرکت کنیم، باید به فکر کمبودها و یا خلاهای اساسنامه باشیم. هر فردی تفکر تازه ای دارد، می تواند با انتقال آن به فدراسیون، بسکتبال ایران را به روز کند. اساسنامه کنونی برای چهار سال پیش است و نیاز به تغییر دارد. به همین دلیل سازمان تیمهای ملی سعی دارد تا با استفاده از تمامی اندیشه ها تغییراتی در آن ایجاد کند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رییسان کمیته المپیک دور یک میز


برای اولین بار اتفاق جالبی در ورزش افتاد. رئیسان کمیته های ملی المپیک در ادوار گذشته پس از انقلاب به دعوت مسؤولان کمیته ملی المپیک دور هم جمع شدند تا در فاصله حدود 9 ماه تا المپیک 2012 لندن در نشستی صمیمانه نقطه نظرات یکدیگر را بشنوند و از تجربیات هم استفاده کنند.
به گزارش ایسنا، محمدعلی آبادی گفت: این گردهمایی برای ما یک خاطره است. تقریبا مدیران کمیته از 30 سال پیش در این نشست حاضر شدند. آقایان محلوجی و قراخانلو نتوانستند بیایند. هر کس در رابطه با المپیک پیشنهادی داشت، مطرح کرد. دوستان درباره المپیک نقطه نظرات مختلفی داشتند، از این به بعد هم از آن ها می خواهم که تشریف بیاورند و نظراتشان را مکتوب یا شفاهی به ما ارائه دهند.
رئیس کمیته ملی المپیک درباره برنامه های این کمیته برای المپیک لندن تصریح کرد: ما برنامه های فدراسیون را از 4 سال قبل آغاز کردیم. برای این رقابت ها برنامه ریزی خاصی صورت گرفته است. کمیته در تلاش است که از ورزشکاران مراقبت کند. حقوق مربیان و ورزشکاران را به موقع پرداخت کند تا دغدغه ای نباشد.
در ادامه شاه حسینی قدیمی ترین رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر این که هنوز هم عاشق ورزش است، تصریح کرد: از این که دوستان لطف کردند تا از تجربیاتم استفاده کنند، استقبال کردم و با نهایت میل به این جلسه آمدم، چرا که بحث، بحث ورزش و جامعه ایرانی است. من موظف بودم که بیایم و تجربیات سال ها تلاشم در داخل و خارج از کشور را بگویم.
وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر این که ریاست کمیته المپیک در سال 59 سخت تر بود یا سال 90 خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم قیاس کنیم سال 59 مسائل خاصی وجود داشت. تازه راه ها داشت باز می شد، امکانات کم بود باید اعتراف کرد که در گذشته ما یک زمین در امجدیه داشتیم که خاکی بود . خیلی امکانات کم بود. الان سالن های زیادی داریم باید با تلاش بتوانیم مردم را به ورزش همگانی و قهرمانی سوق دهیم. به نظر من همکاری بین کمیته المپیک و وزارت ورزش و جوانان می تواند مثمرثمر باشد.
در ادامه نشست حسن غفوری فرد درباره چگونگی تشکیل وزارت ورزش گفت: بحث تشکیل وزارتخانه از مجلس پنجم مطرح بود. این موضوع قدیمی است و همیشه مخالفانی داشته است. طبق قانون تنها وزیران در هیات دولت حق رای دارند. وقتی فعالیت در تربیت بدنی به من پیشنهاد شد، گفتم که باید در جلسه هیات دولت شرکت کنم. رئیس جمهور پذیرفت، اما با این حال حتی نمی توانستم درباره بودجه ورزش نظر دهم.
در ادامه کلانتری یکی دیگر از رؤسای پیشین کمیته ملی المپیک با تاکید بر این که کمیته تدارکاتچی فدراسیون ها است، تاکید کرد: تیم فوتبال اعزامی به المپیک همیشه با 2 مشکل اساسی مواجه بوده است. تقریبا 80 درصد بازیکنان سرباز هستند. تحت هیچ شرایطی در طول 30 سال گذشته پیکره ورزش و سازمان نظام وظیفه با هم هماهنگ نشدند.
نظام وظیفه تحت هیچ شرایطی خودش را مکلف نمی داند که به ورزشکاران ملی کمک کند. در مقدماتی 1992 بارسلون 11 بازیکن نیم ساعت قبل از بازی به قطر رسیدند آیا بازیکن باید نیم ساعت قبل از بازی لباسش را عوض یا گرم کند؟ تیم المپیکی شرایط سنی خاصی دارد. بنابراین همه بازیکنان سرباز هستند. مساله دیگر هم بی نظمی هایی است که در داخل فدراسیون وجوددارد که تحت هیچ شرایطی پذیرفته نیست. بازیکنانی را انتخاب می کنند که شرایط ندارند. یا فدراسیون با باشگاه ها و کمیته المپیک اختلاف دارد. فقط تیم ملی بیشترین ضربه را می خورد. وظیفه اصلی با فدراسیون مربوطه است، اگر علی آبادی و افشارزاده امکانات شرکت در مسابقات را فراهم نمی کردند مقصر بودند. ولی وقتی 2 ماه مانده به بازی تیم ملی مربی ندارد، تقصیر کمیته نیست.
وی با تاکید بر این که احتمال کسب 6 مدال طلا در المپیک لندن خیلی خوشبینانه است، اظهارکرد: به جز تکواندو بعد از فروپاشی شوروی اکنون باید به جای یک کشور با 15 کشور رقابت کنیم که هر کدام در وزنه برداری و کشتی جزو حریفانمان هستند. آیا کسی فکر می کرد که هند روزی رقیب ما در کشتی باشد. سبک وزن های هندی اکنون از ما مدعی تر هستند. به نظر من هر چه بکاری درو می کنی. از زمین بایر که نمی شود چیزی را درو کرد. همه چیز پول نیست. بخش مدیریت و تشکیلات مهم است. من واقعا نمی دانم تشکیل وزارت ورزش و جوانان چه کمکی به ورزش می تواند بکند. درست است که می شود از وزیر سؤال کرد و از معاون رئیس جمهور نمی شود، اما سازمان تربیت بدنی کمتر تحت فشار قرار می گرفت. تقاضاهای نمایندگان هم که متفاوت است. واقعا برایم روشن نیست که این اقدام خوبی بود یا نه . اما در آن حسنی نمی بینم. چرا که تقسیم وظیفه صریحی بین سازمان و کمیته وجود ندارد. کمیته پشتیبانی کننده است و وظیفه دیگری ندارد.
وی ادامه داد: از قدیم مرسوم است که رؤسای فدراسیون ها انتخابی نبوده، بلکه انتصابی اند. در مجمع 44 نفر صاحب رای هستند که 30 نفر از طرف رئیس سازمان شرکت می کنند. شاید استثنا هم وجود داشته باشد که در طول انقلاب بدون نظر سازمان یک نفر رییس فدراسیون شده باشد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ریز و درشت از فوتبال ایران


فدراسیون بین المللی آمار و تاریخ اعلام کرد؛ لیگ ایران؛ چهلم جهان، چهارم آسیا
در شرایطی که تنها چند روز از سال نو میلادی (2012) سپری شده است، انتخاب بهترین های سال گذشته همچنان ادامه دارد. بر این اساس فدراسیون بین المللی آمار و تاریخ اعلام کرد لیگ برتر فوتبال ایران با کسب5/ 378 امتیاز در جایگاه چهلم جهان و چهارم آسیا ایستاده است. در این رده بندی از قاره آسیا لیگ کره جنوبی موسوم به «کی لیگ» با 589 امتیاز هجدهم شد. جی لیگ ژاپن با 521 امتیاز بیست و پنجم شد و لیگ حرفه ای عربستان با 396 امتیاز در جایگاه سی و هشتم قرار گرفت. در این رده بندی لالیگای اسپانیا با کسب 1194 امتیاز به عنوان بهترین لیگ باشگاهی جهان برگزیده شد. پس از آن لیگ برتر انگلیس با 1103 امتیاز دوم شد. لیگ برزیل نیز با 889 امتیاز سوم شد.
فهرست 10 لیگ ممتاز جهان در یک سال گذشته به این شرح است:
1- اسپانیا 1194 امتیاز2-انگلیس 1103 امتیاز
3-برزیل 889 امتیاز4-پرتغال 886 امتیاز
5-فرانسه 883 امتیاز6- آلمان 880 امتیاز
7-ایتالیا 873 امتیاز8-آرژانتین 840 امتیاز
9-هلند 5/791 امتیاز10-شیلی 5/741 امتیاز


گزارش تمرین آبی پوشان؛ مظلومی نبود، علوی مجوز تمرین گرفت
استقلال یک روز پس از پیروزی مقابل داماش گیلان برای دیدار یکشنبه آینده مقابل مس کرمان در ورزشگاه دستگردی تمریناتش را پیگیری کرد. در این تمرین پرویز مظلومی حضور نداشت و بازیکنان زیرنظر هنکه و فریبا تمرینات تاکتیکی را انجام دادند.
* مجتبی جباری که در بازی مقابل داماش از ناحیه کتف دچار آسیب دیدگی شده بود با 20 دقیقه تأخیر به محل تمرین رسید و پس از صحبت با مربیان تمرینات اختصاصی را پشت سر گذاشت.
* حسین علوی بازیکن جدید آبی پوشان که مجوز حضور در تمرینات هفته گذشته را پیدا نکرده بود از دیروز در کنار استقلالی ها تمرین کرد.
* حمید عزیززاده که چند هفته ای آسیب دیده بود پس از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت با دیگر بازیکنان تمرین کرد.


تصمیم ترکی تأیید شد
نایب رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال با بیان این که ترکی با تصمیم شجاعانه ای که در دیدار تراکتورسازی - ذوب آهن اتخاذ کرد خود و کمکش را نجات داد، گفت: اعتراض تراکتورسازی در خصوص تصمیم های داوری در دیدار این تیم مقابل صبای قم بی مورد است.
یدا... سلیمانی در خصوص تصمیم داوردیدار تیم های تراکتورسازی و ذوب آهن در اعلام گل اول تیم تراکتورسازی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: باید به محسن ترکی به دلیل تصمیم شجاعانه ای که گرفت و منجر به گل اول تیم تراکتورسازی شد تبریک بگوییم، چون در حالی که کمک اولش به اشتباه به نشانه آفساید پرچم زده بود، او به دلیل نزدیک بودن به صحنه و تسلط کامل به آن دستور به ادامه بازی داد.


ابومسلم: آقای انصافی ! حواست به "ماساژور" باشد
به گزارش سایت گل همان طور که پیش بینی می شد جدایی مجتبی انصافی از ابومسلم بنابه دلایل فنی نبوده و به نظر می رسد مسائل حاشیه ای باعث شده تا خداداد عزیزی این مدافع باتجربه را از جمع نفرات ابومسلم کنار بگذارد.
حالا با گذشت چندروز از اخراج انصافی، وی علیه ابومسلمی ها مصاحبه ای را انجام داده است که البته این مصاحبه به مذاق مسؤولان ابومسلم خوش نیامده و آنها را به واکنشی تهدید وار وا داشته است. سخنگوی باشگاه ابومسلم در این باره می گوید:«مجتبی انصافی به لحاظ فنی یکی از مدافعان خوب ابومسلم بود و برای تیم زحمت کشید اما بنا به دلایلی که فعلا نیازی نمی بینیم مطرح شود نتوانستیم به این همکاری ادامه دهیم.»
تیمور پور با لحنی نه چندان آرام تأکید می کند:«مجتبی انصافی پس از پیوستن به ملوان مطالبی را علیه ابومسلم مطرح کرده است که در پاسخ به او تنها باید بگوییم که آقای انصافی! خلاصه حواست به ماساژور تیم و اطلاعاتی که دارد باشد.»


سوال کی روش از مدیر ورزشگاه آزادی
در میان2 نیمه دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و شاهین بوشهر، درویشی مدیر مجموعه ورزشی آزادی با دعوت از کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی و دستیار او دن گاسپار به اتاق مدیریت ورزشگاه، از آن ها دعوت کرد که به همراه دیگر اعضای کادر فنی تیم ملی یکشنبه هفته آینده در سالن مدیریت مجموعه ورزشی آزادی حضور یابند.
در این نشست 10 دقیقه ای کارلوس کی روش از درویشی پرسید فکر می کند برای بازی ایران با قطر در چارچوب بازی های مقدماتی جام جهانی، چقدر تماشاگر به ورزشگاه می آید؟ که درویشی در پاسخ گفت: شما با نتایج خوبی که کسب کرده اید، به یک فرد محبوب میان مردم ایران تبدیل شده اید و اگر خودتان آن ها را دعوت کنید که به ورزشگاه بیایند فکر می کنم شاهد حضور بیشتر از 50 هزار نفر در ورزشگاه باشیم.
در ادامه کی روش پرسید این بازی در چه روزی برگزار می شود که وقتی آن ها به سرمربی تیم ملی اعلام کردند که بازی ایران با قطر چهارشنبه است، کی روش از درویشی و دیگر مسؤولان ورزشگاه آزادی درخواست کرد که مقدمات حضور پرتعداد هواداران را برای این بازی فراهم کنند.


دوری 3 هفته ای حدادی فر از میادین
قاسم حدادی فر که به عنوان سرباز به تیم تراکتورسازی پیوسته است در نیمه اول بازی با ذوب آهن با کشیدگی کشاله ران روبرو شد و زمین مسابقه را ترک کرد. احتمال دارد حدادی فر به دلیل این مصدومیت تا 3 هفته نباشد.


فونیکه سی بازی با سپاهان را از دست داد
مهاجم تیم فوتبال نفت آبادان بازی با سپاهان را از دست داد. این تیم که یکشنبه هفته آینده باید در آبادان پذیرای سپاهان باشد به دلیل 3 اخطاره شدن فونیکه سی نمی تواند از وجود این بازیکن در این بازی استفاده کند. این بازیکن اکنون با 11 گل در صدر جدول گلزنان قرار دارد.


ثبت قرارداد مربی دروازه بان های پرسپولیس
قرارداد مربی جدید دروازه بان های پرسپولس به طور رسمی ثبت شد. به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، انور لوگوشیچ، مربی جدید گلرهای پرسپولیس، با حضور در هیأت فوتبال استان تهران قراردادش را با باشگاه پرسپولیس به ثبت رساند. مربی دروازه بانان سرخپوشان پایتخت، قراردادش را طی یک و نیم فصل با این باشگاه به ثبت رساند تا در صورت توافق طرفین در فصل آینده نیز در کادر فنی سرخپوشان حضور یابد.


امروز؛جلسه کمیته انضباطی با مصطفی نظری
جلسه کمیته انضباطی باشگاه گیتی پسند برای رسیدگی به تخلفات مصطفی نظری به علت درگیری با هم تیمی اش امروز برگزار می شود. مصطفی نظری، دروازه بان ملی پوش تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان هفته گذشته پیش از بازی برابر راه ساری و در تمرینات با حسین حسینی، دیگر دروازه بان این تیم درگیری پیدا کرد و به همین دلیل در اختیار کمیته انضباطی باشگاه قرار گرفت. نظری و حسینی در جلسه کمیته انضباطی باشگاه حاضر شدند و در خصوص این اتفاق توضیحات لازم را ارائه دادند.


30 درصد از سهام باشگاه تراکتورسازی واگذار شد
به نقل از روابط عمومی باشگاه تراکتور سازی تبریز، موسسه مالی جوانان خیر که سابقه کمک به تیم تراکتورسازی را در کارنامه خود داشت این بار نیز با توجه به بحران مالی باشگاه وارد صحنه شد و بعد از پیگیری های مدیرعامل باشگاه و جلسات کارشناسی با مدیرعامل این موسسه 30 درصد از سهام باشگاه تراکتورسازی واگذار شد.


ذوب آهن برای رضایت نامه هوار 500هزار دلار می خواهد
هوار ملامحمد بازیکن عراقی تیم ذوب آهن هنوز نتوانسته با مسؤولان این باشگاه برای گرفتن رضایت نامه به توافق برسد. هوار به مدت یک فصل و نیم دیگر با ذوب آهن قرارداد دارد ولی می خواهد از این تیم جدا شود. در این میان ذوبی ها به هوار گفته اند که برای دادن رضایت نامه باید 500هزار دلار به این باشگاه بپردازد ولی هوار حاضر نیست این مبلغ را بدهد. این بازیکن حاضر است بابت امسال 250هزار دلار به ذوب آهن بدهد و قراردادش را فسخ کند ولی باشگاه ذوب آهن موافق نیست. به احتمال فراوان اختلاف هوار و ذوب آهن به کمیته انضباطی فیفا خواهد کشید.


خلدون ابراهیم: تیم های ایرانی با بازیکنان عراقی رفتار خوبی دارند
خلدون ابراهیم، هافبک عراقی تیم نفت تهران در حال حاضر در عراق به سر می برد و به دلیل مشکلات خانوادگی نمی تواند همکاریش را با نفت ادامه دهد. خلدون در مورد ترک تمرینات نفت تهران می گوید: « من به دلیل مشکلات خانوادگی به عراق آمده ام و حتی در این مورد با مسؤولان باشگاه و کادرفنی هماهنگی های لازم را انجام دادم. من نمی توانم برگردم ولی اگر مسؤولان نفت بخواهند و راهی برای جدایی وجود نداشته باشد باید برگردم.» خلدون در مورد حرف های هوارملامحمد که گفته باشگاه های ایرانی با بازیکنان عراقی رفتار خوبی ندارند تأکید می کند:«من فکر نمی کنم هوار این حرف ها را زده باشد و معتقدم تیم های ایرانی با بازیکنان عراقی رفتار خوبی دارند و حق آنها را نمی خورند در ضمن باشگاه های ایرانی بهتر از باشگاه های دیگر کشورها در خلیج فارس هستند.»

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فوتبال در جهان


دیدار دوستانه آرژانتین با برزیل و عربستان
ابرقدرتهای فوتبال آمریکای جنوبی در نهم ژوئن (19 خرداد 1390) در دیداری دوستانه در نیوجرسی آمریکا به مصاف هم می روند.
این دیدار در ورزشگاه 80 هزار نفری «مت لایف» نیوجرسی، برگزار خواهد شد. آرژانتین یک هفته پیش از این دیدار در چارچوب رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2014 با اکوادور روبه رو می شود. آرژانتینی ها همچنین در نظر دارند، دیدار دوستانه دیگری را با تیم ملی عربستان در 14 نوامبر (23 آبان) در ریاض انجام دهند.


خدیرا به کادر پزشکی رئال معرفی شد
بازیکن آلمانی رئال مادرید در جریان بازی تیمش مقابل مالاگا آسیب دید و به کادر پزشکی معرفی شد.
سامی خدیرا در دقیقه 39 بازی با خطای خطرناک هافبک مالاگا، ویلی کابایرو به شدت از ناحیه زانو و ساق پا آسیب دید. باشگاه رئال مادرید هنوز گزارش مستقل و رسمی از میزان آسیب دیدگی و مدت زمان لازم برای استراحت این بازیکن در نظر نگرفته اما پیش بینی می شود وی در هفته نوزدهم لالیگا استراحت داشته باشد.


پویول: فاصله 5 امتیازی زیاد است
کاپیتان بارسلونا گفت: نباید خود را فریب بدهیم چون فاصله 5 امتیازی با رئال مادرید زیاد است.
به نقل از آس، کارلس پویول کاپیتان اول بارسلونا که اصرار دارد این نشان به لیونل مسی واگذار شود تصریح کرد: نباید تصور کنیم که یک ال کلاسیکو دیگر وجود دارد و به راحتی رئال مادرید را کنار می زنیم. 5 امتیاز زیاد است و برای من این شرایط، وضعیت خوبی نیست که بیهوده از آرامش فکری و خونسردی حرف بزنم. باید هر چه سریع تر به صدر جدول بازگردیم و هوادارانمان را از نگرانی خارج کنیم.
وی ادامه داد: جام پادشاهی مهم است و من حق ندارم یک جام معتبر و بزرگ را زیر سؤال ببرم اما نظر شخصی ام این است که نباید در اولویت بارسلونا قرار بگیرد. لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا برای ما اهمیت بیشتری دارد.


پیروزی پرگل بایرن در برابر تیم ملی هندوستان
در ادامه دیدارهای دوستانه قهرمان دور رفت بوندس لیگا، با 4 گل مقابل تیم ملی فوتبال هندوستان به برتری رسید اما شالکه مغلوب السد قطر شد.
بایرن مونیخ که برای انجام دیداری خیرخواهانه در ورزشگاه دهلی نو به میدان رفت، در نیمه اول 4 گل زد و در نیمه دوم بازیکنان این تیم بیشتر به دنبال حفظ ساق پاهای خود بودند که بدون آسیب دیدگی احتمالی خود را برای ادامه فصل آماده کنند.
دراین جدال ماریو گومس 14، توماس مولر 29، 37 و باستین شواین اشتایگر 43 گلزنی کردند.
تیم شالکه آلمان نیز که در کشور قطر اردوی آماده سازی خود را برپا کرده است، 2 بر یک مغلوب السد شد. ماجد محمد 69 و فیلیپ جورج 74 برای تیم قطری در ورزشگاه جاسم بن حامد برابر آبی پوشان شهر گیلزن کرشن گلزنی کردند. تک گل تیم هوب استیوونس توسط تیمو پوکی در دقیقه 43 زده شد.


نویر: با بارسلونا و رئال هم سطح هستیم
دروازه بان بایرن مونیخ بر این باور است که تیمش می تواند در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا با رئال و بارسلونا رقابت کند.
مانوئل نویر گفت: تاکنون قهرمانی در رقابت های بوندسلیگا را تجربه نکرده ام بنابراین هدف اصلی ام در این فصل بالا بردن جام قهرمانی در این رقابت ها است.
وی درباره توانایی بایرن مونیخ برای رقابت با بارسلونا و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا گفت: شانس زیادی برای قهرمانی در این رقابت ها داریم. ما در مرحله گروهی این رقابت ها نمایش خیره کننده ای داشتیم و با اقتدار به عنوان تیم اول به مرحله حذفی صعود کردیم. اگر همین روال را ادامه دهیم یا این که کمی سطح خود را بالاتر ببریم، مطمئنا به سطح این 2 تیم بزرگ خواهیم رسید.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
منهای فوتبال


قهرمان تکواندو آسیا: پول های میلیاردی به فوتبالیست ها می دهند اما پاداش اندک ما را نمی دهند
تکواندوکار وزن هفتم تیم ملی ایران که در جریان مسابقات لیگ برتر از ناحیه گردن آسیب دید و 10 روز باید استراحت مطلق داشته باشد، گفت: از هفته آینده تمریناتم را آغاز خواهم کرد.
مسعود حجی زواره در گفتگو با ایسنا اظهار داشت: در مسابقات لیگ برتر که پنج روز پیش در زنجان برگزار شد، حریفم ضربه خطایی را به گردنم زد که مصدوم شدم و با نظر پزشکان 10 روز باید استراحت مطلق داشته باشم و گردنم ثابت باشد.وی افزود: استراحت مطلق از پنج روز پیش آغاز شده و هفته آینده به اتمام می رسد و به محض تمام شدن در صورت تأیید پزشک در تمرینات تیم ملی شرکت خواهم کرد.
قهرمان تکواندو آسیا با اشاره به اینکه از سرمربی تیم ملی برای این غیبت اجازه گرفته است، گفت: پس از مصدومیت با فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی صحبت کردم و نظر پزشک را به او گفتم و برای این 10 روز اجازه گرفتم.
حجی زواره با تأکید بر اینکه اردوهای تیم ملی روز به روز بهتر می شود، خاطرنشان کرد: با مدیریت فریبرز عسگری و دیگر اعضای کادر فنی ملی پوشان با شور و اشتیاق خاصی تمرین می کنند و اردوها روز به روز بهتر می شود.
وی همچنین انتقادات اخیر نسبت به داوری های لیگ برتر را نپذیرفت و گفت: داوری ها خوب است و روز به روز هم بهتر می شود و اصلاً قابل قیاس با گذشته نیست.
حجی زواره با انتقاد از پرداخت نشدن پاداش دو سال قبلش گفت: دو سال پیش (اردیبهشت 89) در مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان قهرمان شدم و بعد از آن هم در مسابقه های هنرهای رزمی در چین موفق به مدال آوری شدم، اما با گذشت این زمان هنوز پاداشم را نداده اند، مگر چه گناهی کرده ام که قهرمان شدم. حال اگر یک فوتبالیست بود، پاداشش را نمی دادند؟ متأسفانه پولهای میلیاردی به فوتبالیستها می دهند، اما پاداش اندک یک قهرمان آسیا را در نظر نمی گیرند.
حجی زواره در پاسخ به این پرسش که آیا در مورد پرداخت نشدن پاداش با مسؤولان فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان صحبت کرده است، گفت: صحبت کرده ام، اما آنها می گویند که خبری ندارند و معلوم نیست چه زمانی این پاداش را بدهند.


برزگر: امثال «رسول خادم» در ورزش کم پیدا می شود
سرمربی و مدیر سابق تیمهای ملی کشتی آزاد گفت: امثال رسول خادم در ورزش کم داریم و خوشحالم که او وارد کشتی شده است.
منصور برزگر با اشاره به حضور رسول خادم در کشتی به عنوان مدیر تیمهای ملی، در گفتگو با خبرنگار کشتی ایسنا اظهار داشت: رسول خادم مهره ای است که هر جا باشد مؤثر خواهد بود. او آدمی مسؤول است و حضور او به نفع کشتی است.
وی ادامه داد: از 15 - 16 سالگی بر کشتی رسول خادم اشراف داشته ام و همه جوره می توانم در موردش قضاوت کنم. امثال رسول خادم کم پیدا می شود. رسول و امیر خادم، حیدری، دبیر یا جدیدی ستاره های کشتی ما هستند که باید از آنها استفاده کرد.
برزگر در پاسخ به این پرسش که آیا تصور می کردید، خادم این مسؤولیت را قبول کند؟ گفت: می دانم که او خیلی پستهای بالاتر را قبول نکرده و اگر حاضر شده مدیر تیمهای ملی شود برای این است که دینش را نسبت به ورزش کشتی ادا کند. او برای پست و مقام نیامده، بلکه آمده به ورزشی که در آن بزرگ شده، خدمت کند. من حضور او را صد در صد به سود کشتی ایران می دانم.


برای نخستین بار در ایران ؛ بانوی پینگ پنگ باز المپیکی شد
روز دوم از مرحله نهایی رقابتهای تنیس روی میز انتخابی المپیک 2012 لندن در منطقه آسیای میانه که در تهران برگزار می شود، با کسب جواز المپیک توسط ندا شهسواری به پایان رسید.
شهسواری با پیروزی 4 بر یک برابر «شاگارووا» از قزاقستان با 6 پیروزی و یک باخت به عنوان نماینده برتر بانوان در آسیای میانه جواز حضور در المپیک 2012 لندن را به دست آورد. در این مسابقه شهسواری گیم نخست را با نتیجه 11-5 به حریف واگذار کرد، اما چهار گیم بعدی را با نتایج 11-9، 11-7 و 11-9 و 11-9 به سود خود به پایان رساند.
در رده بندی جهانی فدراسیون جهانی تنیس روی میز شاگارووا در رده 431 قرار دارد و ندا شهسواری جایگاه 609 را به خود اختصاص داده است.

شهسواری: می دانستم سهمیه المپیک می گیرم
اولین بانوی المپیکی پینگ پنگ ایران با بیان این که تمرینات زیادی را در اردوی تیم ملی پشت سر گذاشتم، گفت: بسیار خوشحالم که توانستم این سهمیه را برای پینگ پنگ بانوان کسب کنم.
ندا شهسواری اظهار کرد: در آخرین تمرینات خود تقریبا مطمئن بودم که می توانم سهمیه المپیک را کسب کنم. سطح رقابت های کسب سهمیه المپیک خیلی خوب بود و آوردن 2 مجارستانی به عنوان یار تمرینی بسیار به تمرینات ما کمک کرد و با گرفتن فیلم مسابقات از حریفان خود در این رقابت ها توانستیم برای رویارویی با آن ها آماده شویم.


ایران با یک دوچرخه سوار در پارالمپیک لندن!
بهمن گلبارنژاد، عضو تیم ملی دوچرخه سواری معلولان در رقابت های پارالمپیک لندن حضور خواهد یافت.
گلبارنژاد در رقابت های پارآسیایی گوانگجو موفق شد در مسابقات استقامت 74 کیلومتر، عنوان سوم آسیا را کسب کند. برپایه این گزارش، از 70 سهمیه در نظر گرفته شده برای رشته دوچرخه سواری در پارالمپیک لندن، 40 سهمیه به ورزشکارانی اختصاص یافته که دارای عناوین بین المللی هستند و 30 سهمیه دیگر به ورزشکارانی داده می شود که از شرایط خوبی برخوردارند و یا در رقابت هایی بین المللی که پیش از پارالمپیک برگزار می شود، عنوانی به دست بیاورند.
محمد عسکری، رئیس انجمن دوچرخه سواری جانبازان و معلولان ضمن اعلام این خبر افزود: در نخستین قدم و با توجه به این که از قطعیت این سهمیه ورودی، بیشتر از 3 روز نمی گذرد، در حال تدارک و آماده سازی شرایط برای حضور این ملی پوش در رقابت های آسیایی مالزی که بهمن ماه امسال در کوالالامپور برگزار می شود، هستیم و امید داریم رنکینگ این ورزشکار با حضور در این رقابت ها ارتقا یابد.
رقابت های آسیایی مالزی، 16 و 17 بهمن ماه در شهر کوالالامپور برگزار خواهد شد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
گوناگون


پس از تالش، این بار گچساران خبرساز شد ؛ کتک زدن داور و سرمربی فولاد نوین در لیگ دسته دوم
در هفته چهاردهم لیگ دسته دوم ،دیدار میان تیم های نفت و گاز گچساران و فولاد نوین اهواز خبرساز شد. در این دیدار پرحاشیه در نیمه اول داور به نفع تیم میهمان یعنی فولاد نوین اهواز یک پنالتی اعلام کرد. از همین لحظه تماشاگران گچسارانی به پرتاب مواد منفجره پرداختند و پس از پایان نیمه اول هواداران این تیم با ورود به زمین به همراه 2 بازیکن شماره 11 و 6 تیم گچساران به سمت داور و سرمربی فولاد نوین اهواز حمله ور شدند و آنها را کتک زدند.
داور این مسابقه که با چاقو تهدید شده بود در نیمه دوم به خاطر این که از تهدیدهای هواداران در امان بماند به شکل عجیبی تصمیماتش را تغییر داد و 2 بازیکن فولاد نوین اهواز را اخراج کرد، ضمن این که مسؤولان تیم فولاد نوین اهواز در بین نیمه حاضر به ادامه بازی نبودند و حدود 45 دقیقه در رختکن مانده بودند با ضمانت نماینده فدراسیون وارد زمین شدند تا این که حادثه ای شبیه حادثه چوکا رخ دهد.
* داور مسابقه: تهدید به مرگ شدم!
داور مسابقه دیدار نفت و گاز گچساران و فولاد نوین اهواز گفت: در گچساران تهدید به مرگ شدم! "امید سعید فر" در واکنش به اتفاقات رخ داده در گچساران اظهارداشت: اصلا شرایط خوبی در این ورزشگاه حاکم نبود و مواد منفجره توسط هواداران به زمین پرتاب می شد البته من کتک خوردن خودم یا سرمربی فولاد نوین اهواز را تأیید یا تکذیب نمی کنم زیرا اجازه حرف زدن ندارم.
وی افزود: اتفاقات زیادی در این بازی رخ داد اما من شرایط را برای ادامه مسابقه مهیا دیدم. این که می گویند از تهدیدها ترسیده بودم و قضاوتم یک طرفه بوده اصلا صحت ندارد زیرا در این بازی جانم را وسط گذاشته بودم. سعیدفر در پایان گفت: تمام اتفاقات رخ داده را گزارش دادم و اجازه صحبت کردن بیش از این ندارم. انشاءا... که این قضیه پیگیری شود زیرا بسیار خطرناک است.


عالمیان المپیکی شد
نوشاد عالمیان قهرمان پینگ پنگ ایران با پیروزی مقابل اخلاق پسند در مرحله نهایی رقابتهای کسب سهمیه المپیک جواز حضور در المپیک لندن را کسب کرد.نوشاد عالمیان قهرمان پینگ پنگ ایران که در مرحله مقدماتی برابر تمام حریفان خود به پیروزی رسیده بود، با برتری 4 بر 2 مقابل برادر خود نیما عالمیان و همچنین پیروزی در مرحله نهایی مقابل محمدرضا اخلاق پسند با نتیجه 4 بر 1 موفق به کسب سهمیه المپیک شد تا بلیت لندن برای او از همین حالا رزرو شود.


حضور غیرمجاز مبعلی در الشارجه
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال امارات به علت استفاده غیر مجاز الشارجه از ایمان مبعلی، هافبک ایرانی خود در دیدار برابر دبی در چارچوب هفته هشتم لیگ برتر امارات، نتیجه این بازی را 3 بر صفر به سود دبی اعلام کرد. مبعلی در چارچوب رقابت های جام حذفی امارات پیش از دیدار برابر دبی از زمین بازی اخراج شده بود و کمیته استیناف فدراسیون این کشورنیز با استناد به قانون امارات، مبنی بر عدم حضور بازیکن اخراج شده در دیدار بعدی تیم، رأی را به سود تیم فوتبال دبی داد.


حاج باقر:چرا باید قطبی علیه کشورش به فیفا نامه بدهد؟
مدیربرنامه های افشین قطبی گفت: چرا قطبی باید علیه ایران به فیفا نامه بدهد؟ مهدی حاج باقر در مورد مطلب یکی از رسانه ها مبنی بر این که قطبی در نامه ای به فیفا خواستار این شده تا از حضور ایران در جام جهانی 2006 جلوگیری شود، اظهار داشت: برای رسانه ای که چنین خبری را منتشر کرده متأسف هستم. با نوشتن این مطلب فقط خوراک به کانال های آن طرف آبی داده شد. وی اضافه کرد: قطبی از خیلی افرادی که ادعا می کنند دلشان برای فوتبال می سوزد، بیشتر دلسوز این فوتبال است. از رسانه ها می خواهیم به جای زیر سؤال بردن حیثیت افراد به دنبال انتشار اخبار صحیح باشند.
حاج باقر تصریح کرد: مگر قطبی چه نفوذی در فیفا دارد که بخواهد چنین نامه ای را بنویسد و آیا اصلا فیفا به حرف قطبی گوش می دهد؟


الوصل با خلعتبری باخت و حذف شد
محمدرضا خلعتبری اولین حضور خود در ترکیب الوصل را در بازی این تیم مقابل الوحده انجام داد و این بازی با شکست 3 بر 2 شاگردان مارادونا همراه شد.
دیدار 2 تیم الوصل امارات و الوحده در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام ریاست جمهوری برگزار شد که الوصل با سرمربیگری مارادونا و اولین بازی محمدرضا خلعتبری بازیکن ایرانی خود 3 بر 2 شکست خورد و از صعود به مرحله نیمه نهایی باز ماند.


قضاوت« ترکی» در دیدار الشباب امارات و نفتچی ازبکستان
کنفدراسیون فوتبال آسیا از قضاوت داوران ایرانی در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا بین 2 تیم الشباب امارات و نفتچی ازبکستان خبر داد.این مسابقه شنبه 29بهمن90 برگزار می شود که محسن ترکی به همراه رضا سخندان وسیدعلی نژادیان آن را قضاوت خواهند کرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.