۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰
کد خبر: 283636

در یک تقسیم بندی کلی طرفهای درگیر در سوریه به دو جبهه اصلی خلاصه می‌شوند، دولت و تروریستها یا همان مخالفان، اما این همان تقسیم بندی رسانه‌ای و غیرحرفه‌ای است که بیشتر برای مخاطب عام تدارک دیده شده است.

کابوس این روزهای «تل آویو»

در عمل ولی بازیگران مؤثر این عرصه بسیار متعدد و فراوانند. اگر این بازیگران شناخته شوند، آنگاه تحلیل آنچه در میدانهای نبرد می‌گذرد، ساده‌تر خواهد شد.

برخلاف انتظار، یکی از طرفهای اصلی نبردها در سوریه که هیچ رسانه‌ای نامی از آن نمی‌برد، رژیم صهیونیستی است. تل آویو به خاطر هراس از به خطر افتادن مرزهای شمالی‌اش در درجه اول تحولات مناطق مرزی جولان را کاملاً زیرنظر دارد. از سوی دیگر، به سبب همراهی حزب ا... با دولت سوریه، صهیونیستها فرصت را مغتنم شمرده و با تجهیز تروریستها، برآنند تا توان حزب‌ا... را که دشمن اصلی تل آویو در منطقه به شمار می‌رود، از این طریق به تحلیل ببرند.

براساس این رویکرد، یکی از مناطق بسیار راهبردی برای هر دو طرف، یعنی هم حزب‌ا... و هم رژیم صهیونیستی در این رویارویی غیررسمی، منطقه راهبردی «القلمون» است.

صهیونیستها، تروریستهای حاکم بر این منطقه را کاملاً تجهیز کرده و حتی مجروحان آنها را برای درمان به بیمارستانهایی در شهرهای شمالی خود منتقل می‌کردند. هدف آنها ساخت سپری برای پیشگیری از نفوذ حزب‌ا... به مناطق مرزی جولان و گشوده شدن جبهه‌ای جدید در این کوهستانها بود.

در هفته‌های اخیر محور مقاومت پیروزی‌های چشمگیری در «القلمون» کسب کرده است. اکنون حزب‌ا... و ارتش سوریه توانسته‌اند شهرک «المعره» سوریه را به تپه‌های «نحله» در لبنان متصل کرده و پایگاه مهم «الکهف» را که مدتها تحت تسلط نیروهای زبده النصره و در حمایت کامل صهیونیستها نیز قرار داشت، تسخیر نمایند. حالا مناطق جنوب لبنان که محل تجمع نیرو و امکانات حزب‌ا... به شمار می‌رود، با این پیروزی‌ها، بطور کامل به مناطق همجوار خود در جنوب غرب سوریه متصل شد و این خبری بسیار ناخوشایند برای صهیونیستهاست، چرا که آنها از این ناحیه بسیار ضربه پذیرند و محورمقاومت در صورت لزوم قادر خواهد بود از این مناطق تهدیدات بسیاری را برای تمام شهرکهای صهیونیست نشین موجب شود و نیز این پیروزیها ارتباط صهیونیستها را با تروریستهای تحت حمایتشان در سوریه کاملاً قطع کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.