قدس انلاین-زنجان:نزدیک به 6هزار زن سرپرست خانوار زنجانی از چرخه حمایتی بهزیستی بهره می گیرند

6هزار زن سرپرست خانوار زیر چتر حمایت بهزیستی زنجان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از زنجان ،محمد محمدی قیداری سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت:مشخصات 5هزار و704زن سرپرست خانوار در بانک اطلاعاتی بهزیستی ثبت شده و 2هزار و321 نفر مستمری ماهانه دریافت می کنند.

وی افزود:و بیش از 3هزارو 300نفر نیز از چرخه حمایتی چون ودیعه مسکن ،وام اشتغال ،هزینه درمان،انتقال و معافیت سربازی،کمک هزینه درمان  و...استفاده می کنند.

سرپرست بهزیستی استان زنجان که در دومین جشن توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بهزیستی سخن می گفت افزود:از اهداف عالیه بهزیستی توانمندسازی و خروج مددجویان از چرخه حمایتی است که سالانه 10درصد از مددجویان این سازمان باید از چرخه حمایت بهزیستی خارج شوند.

      وی با اشاره به اینکه  214زن سرپرست خانوار در سال 93توانمند شده اند اظهار داشت:خلاقیت،کارآفرینی،پشتکار و کسب یک تخصص در کنار اطلاعات و آگاهی می تواند از یک خانواده مصرف گرا و وابسته به بهزیستی خانواده ای توانمند بسازد و در این امر مددکاران می توانند تأثیر گذار باشند.این مقام مسئول با تأکید بر نقش برجسته مددکاران در توانمندسازی مددجویان

خاطر نشان کرد: برخورد اول مددکاران با مددجو و تشخیص درست مشکل مددجو می تواند مسیر زندگی او را عوض کند.

وی تصریح نمود: راهنمایی گام اول یک مددکار است و مددکار باید بتواند با ارزیابی درست خانواده و تکیه بر تعهد و تخصص برنامه درست و مدونی را جهت توانمندی مددجو ترسیم نماید و تنها راه حل مشکل مددجو را در رفع نیاز مالی نبیند.

گفتنی است در حال حاضر 10کلینیک مددکاری اجتماعی در سطح استان زنجان وظیفه مددکاری و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را بر عهده دارند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.