جهانگیر کوثری با اشاره به تاثیرگذاری جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر در طی برگزاری 29 دوره، یک پدیده به سینما و جامعه هنری معرفی کرده است.<BR> <BR>

جشنواره فجر در هر دوره یک پدیده به سینما معرفی می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، جهانگیر کوثری در گفت و گو با روابط عمومی سی‌امین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: خوشبختانه موقعیتی که سینمای ایران و جشنواره فیلم فجر در سطح جهان به دست آورده است بسیار خوب و چشمگیر است.

وی ادامه داد: به دلیل رشد محتوایی و مضمونی که سینمای ایران در سطح جهان داشته است، نگاه ها و گرایش‌ها به سمت جشنواره بیشتر شده و مدیران جشنواره و سینماگران بزرگ جهان علاقه داشتند در جشنواره‌های بین‌المللی ما نیز حضور داشته باشند. زیرا سینمای ایران سینمای بسیار نجیب و شریفی است و توانسته به جایگاهی دست یابد که نگاه جهانیان را به خود معطوف کند.

این تهیه کننده سینما همچنین افزود: جشنواره‌های بزرگ و بین‌المللی جهان همیشه سعی کرده‌اند تا از ایران فیلم‌هایی را برای نمایش در جشنواره‌هایشان انتخاب کنند. من بارها در جشنواره‌های خارجی شرکت کردم و از نزدیک دیدم که فیلم‌های ایرانی به لحاظ محتوایی چقدر غنی است.

کوثری با اشاره به اهمیت سینمای ایران در دنیا توضیح داد: همه این موفقیت‌ها نمایانگر این است که دنیا هم امروز سینمای ایران را می‌فهمند و سینمای ایران به دلیل رشدی که در زمینه‌های اخلاقی، فرهنگی و تکنیکی داشته بی نظیر بوده است. این سینما را کارگردانان توانمند و شاخص به سینمای جهان معرفی کرده‌اند.

وی همچنین تصریح کرد: با وجود تضادها و اختلاف‌هایی که همواره در سلایق سینماگران و هنرمندان وجود داشته، سینما همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است چرا که جشنواره فیلم فجر آینه تمام نمای سینمای ایران است و بسیاری از هنرمندان خارجی در هر دوره‌ای برای دیدن فیلم‌های ایران در جشنواره فجر حضور دارند. ما هر بار دیده‌ایم که جشنواره فجر پدیده تازه‌ای را به سینمای ایران معرفی کرده است و شاهد حضور جوانان نیرومند و خوش فکر در سینمای ایران بوده‌ایم.

کوثری در ادامه عنوان کرد: نباید به دلیل اختلافات داخلی خودمان مهمانان جشنواره فیلم فجر را از دست بدهیم. بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر متاسفانه در سال‌های گذشته سیر نزولی را طی کرده است. باید زمینه مساعد برای هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره صورت گیرد.

تهیه کننده «خون بازی» با تاکید بر داشتن نگاه تازه به سینمای ایران ابراز کرد: باید نگاه کاملا روشنی به سینمای ایران داشته با شیم. بعد از گذشت 29 دوره از جشنواره فیلم فجر بد نیست بخش بین‌الملل را تقویت کنیم تا کارگردان مطرحی حاضر شوند فیلم‌هایشان را برای نمایش به جشنواره فجر ارائه کنند. این جشنواره خاصیت میزبانی فیلم‌های بزرگ را در این جشن باشکوه دارد.

وی در خصوص چگونگی برگزار شدن جلسات پرسش و پاسخ بعد از نمایش فیلم‌ها عنوان کرد: برگزاری این جلسات بلافاصله بعد از نمایش فیلم کار درستی نیست چرا که منتقدان واقعی و مطرح در این جلسات حضور پیدا نمی‌کنند. تنها خبرنگارانی که درک پایینی از سینما دارند در این جلسات شرکت می‌کنند و کیفیت این جلسات را سوالات بی پایه و اساس آنها پایین می‌آورد. هیچ فیلمسازی با وجود این شرایط حاضر نیست در این جلسات شرکت کند.

کوثری در خصوص کسب جایزه هنرمندان از جشنواره فیلم فجر و جایگاه این جوایز گفت: بدون تردید برای هم اهالی سینما در رشته‌های مختلف هنری جایزه فجر اهمیت خاص دارد. جازه فجر به هنرمندان اعتبار می‌هند و به دلیل همین اعتبار است که آنها از گرفتن این جایزه خوشحال میشوند.

تهیه کننده فیلم «سوت پایان» خاطرنشان کرد: کسانی که پایه‌های اصلی سینما را بنیان گذاشتند، چشم انداز روشنی برای سینمای ایران در نظر گرفته‌اند. جشنواره فیلم فجر در این دوره شکل واقعی خودش را پیدا می‌کند. ما باید این مساله را به فال نیک بگیریم و جشنواره امسال را با موفقیت برگزار کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.