۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
کد خبر: 284640

دادگاهی در مالزی شش نفر از شهروندان این کشور را متهم به ترویج تروریسم، جنایت و توطئه کرد.

شش نفر در مالزی متهم به ترویج تروریسم شدند

به گزارش ایرنا، این دادگاه در شهر کجنگ از ایالت سلانگور مالزی همچنین اعلام کرد جوان 17 ساله ای در بین این تروریست ها متهم به برنامه ریزی برای حمله به پنج مرکز دولتی در ماه گذشته است.

روزنامه های استار و نیو استریت تایمز روز پنجشنبه این 6 نفر را دو برادر به نام های محمد انور عزمی و محمد نورکمال عزمی 32 و 30 ساله، محمد حفیفی ترمیزی 25 ساله، ایزوان شامیر سوزایمی 24 ساله، محمدلقمان حکیم عبدالعزیز 21 ساله و یک پسر 17 ساله اعلام کردند.

این افراد روز گذشته در دادگاه شهر کجنگ محاکمه شدند و با توجه به قوانین مالزی امکان دارد به 30 سال زندان محکوم شوند.

عبدالجلیل سلام محمد رییس دادگاه قرار وثیقه برای این متهمین به فعالیت های تروریستی را رد کرد.

پسر 17 ساله در دادگاه متهم به برنامه ریزی برای حملات تروریستی و هدف قرار دادن بیش از پنج ساختمان دولتی، باشگاه شبانه و مراکز سرگرمی با همکاری دیگر تروریست ها شده است.

پلیس مالزی اوایل اردیبهشت ماه از متلاشی شدن یک باند مرتبط با گروه تروریستی داعش شامل 12 نفر خبر داد که قصد داشت در مراکز استراتژیک این کشور جنوب شرق آسیا بمب گذاری کند.

از این افراد مقادیر زیادی مواد منفجره کشف شد.

پلیس مالزی براساس آمار رسمی تاکنون بیش از 100 را در ارتباط با گروه تروریستی داعش دستگیر کرده است که بیش از 80 نفر مالزیایی و بقیه از اتباع دیگر کشورها بوده اند، اما آمار غیررسمی تعداد این افراد را بیشتر ذکر می کند.

یک دهه پس از حدس و گمان ها مبنی بر خنثی شدن فعالیت گروه های شبه نظامی در مالزی، حضور شماری از شبه نظامیان و افراطیون این کشور در گروه های تروریستی باعث شده مقامات امنیتی اعلام کنند چهار گروه شبه نظامی در این کشور ظهور پیدا کرده اند.

هدف نهایی این گروه های شبه نظامی تشکیل یک خلافت به اصطلاح اسلامی با عنوان خلافت اسلامی نوسانترا متشکل از مالزی، اندونزی، سنگاپور، جنوب تایلند و جنوب فیلیپین عنوان شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.