نماینده رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: کاهش تورم و اجرای طرح تحول نظام سلامت موجب حل بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور شده است.

سلطانی فر:کاهش تورم وطرح تحول سلامت موجب حل مشکلات اقتصادی شد

مسعود سلطانی فر شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان عجب شیر با اشاره به تلاش دولت در مبارزه با تورم افزود: تورم 44 درصدی کشور که موجب بی ثباتی و التهاب روزمره، افزایش روزانه قیمت ارز و بی ارزشی پول ملی شده بود، با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تدابیر دولت یازدهم در کمتر از دو سال به 15 درصد کاهش یافت.


وی با اشاره به رضایت عمومی مردم در اجرای طرح بزرگ تحول نظام سلامت در مدت یک سال گذشته، اظهار کرد: میانگین هزینه های پرداختی مردم در بخش بهداشت و درمان قبل از اجرای این طرح 37 درصد بود که با اجرای آن، این میزان به حدود شش تا هشت درصد کاهش یافته است. 

معاون رییس جمهوری ادامه داد: بعد از حضور رییس جمهوری و هیات دولت در آذربایجان شرقی به ارزش 9 هزار و 650 میلیارد ریال طرح در بخش های ارتباطات، آب، بهداشت و درمان، کشاورزی، آموزش و پرورش، گردشگری و بخش های دیگر اجرا خواهد شد.

سلطانی فر یادآوری کرد: کاروان تدبیر و امید قبل از سفر به استان آذربایجان شرقی با هماهنگی مسوولان استان و دستگاه های اجرایی به بررسی مشکلات استان و از جمله شهرستان ها پرداخته و با توجه به توان دولت، 32 طرح را در استان تصویب کرده که در دو سال آینده اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به تاکید رییس جمهوری مبنی بر دادن وعده های که تا پایان عمر دولت یازدهم قابل اجرا و بهره برداری است، گفت: دولت با حمایت مردم و رای قابل توجه آنان برای تغییر مدل مدیریتی کشور و اداره آن با ساختار جدید، هر ریال از اعتبارها را در جهت رشد و توسعه کشور و تامین معیشت و رفاه مردم هزینه می کند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: با توجه به رکود دو ساله ساخت بیمارستان 64 تختخوابی عجب شیر، با افزایش اعتبار این طرح در مدت دو سال آینده تکمیل خواهد شد. 

سلطانی فر با حمایت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در منطقه گردشگری قلعه چای عجب شیر، خاطرنشان کرد: با مطالعه و بررسی های لازم در این بخش، زیرساخت های مربوط به دولت ایجاد می شود تا این منطقه بکر و زیبا به یکی از قطب های گردشگری منطقه تبدیل شود.

نماینده ویژه دولت تدبیر و امید در عجب شیر گفت: دولت یازدهم از اولین روز فعالیت خود، بحث احیای دریاچه ارومیه را با جدیت شخص رییس جمهوری دنبال کرده تا رونق اقتصادی و معیشت مردم را در استان های شمالغرب کشور با اجرای روش های مختلف فراهم کند و دریاچه ارومیه حیات خودش را مجددا به دست آورد.

سلطانی فر و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی همچنین با حضور در مزار شهدای گمنام این شهرستان با آرمان های آنان تجدید میثاق و از طرح های بیمارستان 64 تختخوابی، کنارگذر غربی و حمام تاریخی نوبهار این شهرستان بازدید کردند.

شهرستان عجب شیر با 85 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

ایرنا

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هموطن IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    شوخی میکنی داداش کجا نرخ تورم کمتر شده همه کالاهای اساسی که گرونتر شده هزینه دارو و درمان هم که چند برابر شده