رئیس‌جمهوری مصر در جریان دیدار با فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا، آخرین تحولات منطقه‌ای و بویژه مسأله مبارزه با تروریسم در عراق، سوریه و یمن را مورد بررسی قرار داده و بر لزوم دستیابی به راهکارهای سیاسی در این خصوص تاکید کرد.

مبارزه با تروریسم محور دیدار سیسی با فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی روسیا الیوم، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر، در جریان این دیدار با اشاره به اینکه شرایط کنونی منطقه استثنایی و بی‌سابقه است، تاکید کرد: این مساله مستلزم درک عمیق‌تر نسبت به واقعیت امور و راه‌های تعامل با آن است.

وی در زمینه مبارزه با تروریسم به تلاش‌های انجام شده در مصر برای رویارویی با این پدیده چه در عرصه داخلی و چه خارجی اشاره و تاکید کرد ،قاهره همواره نسبت به گسترش پدیده تروریسم هشدار می‌دهد زیرا با توجه به اهمیت محافظت از نهادهای کشور و ممانعت از تخریب آنها، تاکنون اقدامات کارآمدی برای متوقف کردن نفوذ تروریست‌ها و کمک‌رسانی‌های مالی و تسلیحاتی به گروه‌های افراط‌گرا در کشورهای منطقه صورت نگرفته است.

سیسی بر لزوم تلاش جامعه جهانی برای مبارزه با تروریسم، در عرصه‌های نظامی و امنیتی تاکید کرد.

از سوی دیگر ژنرال لوید آستین، فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا ضمن ستودن موفقیت‌ها و گام‌های ثابت مصر در زمینه تحقق پیشرفت‌های سیاسی و اقتصادی گفت: واشنگتن مصر را شریک اصلی خود در منطقه می‌داند و برای تقویت همکاری با این کشور تلاش می‌کند.

وی همچنین ضمن استقبال داز یدگاه مصر در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی بر تمایل آمریکا برای حمایت از این کشور در رویارویی با چالش‌های مختلف منطقه تاکید کرد.

طرفین در جریان این دیدار آخرین تحولات کشورهای منطقه به ویژه در یمن، عراق و سوریه را بررسی کردند و ضمن بیان دیدگاه‌های خود درخصوص ادامه یافتن تلاش‌های بین‌المللی برای باز گرداندن صلح و ثبات به این کشورها ،بر لزوم تلاش برای اتخاذ راهکارهای سیاسی به منظور پایان دادن به کشتار و برقراری امنیت و تحقق پیشرفت در زمینه‌های مختلف تاکید کردند.

براساس این گزارش، سفر این مقام آمریکایی به مصر به دنبال صدور حکم اعدام محمد مرسی، رئیس‌جمهوری مصر و برخی دیگر از رهبران گروه اخوان‌المسلمین و ارجاع پرونده آنها به مفتی مصر برای اعلام رای شرعی صورت گرفت.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.