قدس آنلاین یزد -مدیر روابط کار اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت : تمام واحدهای صنعتی زیر 25 نفر شاغل تا اول مردادماه امسال بايد در خصوص معرفی مسئول ایمنی خود اقدام كنند.


به کارگیری مسئول ایمنی در واحدهای صنعتی زیر 25 نفر شاغل الزامی شد

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ، "علی شیخی" با بیان این خبر اظهارداشت : مدیران واحدهای تولیدی بايد براساس آيین‌نامه به کارگیری مسئول ایمنی در واحدها، نسبت به بکارگیری مسولین ایمنی اقدام كنند.

وي افزود: با توجه به حوادث ناشی از کار در صنعت ساختمان نيز مقرر شده است كه کارگروه ایمنی در ساختمان با همکاری دستگاه‌های مرتبط و مشارکت حداکثری تشکل‌های کارگری و کارفرمایی خصوصاً سازمان نظام مهندسی ساختمان در استان تشکیل و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که هیچ پروژه ساختمانی با متراژ 500 مترمربع علی رغم مغایرت با بند‌های 12-1-5-5 مبحث دوازدهم مقررات ملی ساختمان، فاقد مسئول ایمنی نباشد.

مدير روابط كار استان تصریح کرد : با هدف ارتقاي ضریب ایمنی محیط کار در واحدهای تولید و صنعتی زیر 25 نفر شاغل و با بهره‌گیری از ظرفیت مواد 85 و 94 قانون کار، مدل جدید سیستم خود بازرسی درون کارگاهی با هدف مشارکت‌پذیری کارفرمایان در توسعه امر ایمني، طراحی و تدوین شده است.

وی خاطر نشان ساخت : براساس مفاد دستورالعمل تعیین شده صلاحیت و رتبه‌بندی شرکت‌های خدماتی و توافق‌نامه منعقده با کانون انجمن‌‌های صنفی کارفرمایی شرکت‌های خدماتی، پشتیبانی و فنی و مهندسی سراسر کشور، انعقاد قرارداد از سوي دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها با پیمانکاران فاقد صلاحیت، شديداً منع شده است.

شیخی ادامه داد : اجرای دقیق آيین‌نامه ایمنی امور پیمانکاران و اهتمام ویژه در امر آموزش روز آمد، مرتبط  و تخصصی با هدف ایمن‌سازی محیط کار، ایمن‌سازی رفتار نیروی کار و حساس كردن مدیران، کارفرمایان و پیمانکاران نسبت به اهمیت امر ایمنی و سلامت جسمی و بهداشت روانی نیروی کار کشور از ضرورت‌های مهم محسوب می‌شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.