فاضل الغراوی عضو کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد که گروهک داعش طبق گزارش این کمیساریا، مرتکب 5 میلیون مورد نقض حقوق بشر درعراق شده است.

سازمان ملل:داعش مرتکب 5 میلیون مورد نقض حقوق بشر در عراق شده است

 به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، الغراوی در بیانیه ای اعلام کرد: کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل موارد زیادی نقش حقوق بشر در عراق ثبت کرده که برخی از این موارد شامل کشتار جمعی مردم می شود.


وی افزود: داعش از اول ماه ژانویه تا 28 ماه می یعنی به مدت 5 ماه، 8 هزار و 48 نفر را در عراق به قتل رسانده و 14هزار و 487 تن دیگر را نیز زخمی کرده است.

به گفته وی، این موارد نقض حقوق بشری نشان می دهد آن ها چه بلایی سر مردم عراق می آورند و تا چه اندازه وحشی و خطرناکند.

عضو کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل یادآورشد: داعش از زمان حمله به عراق مرتکب 5 میلیون نقض حقوق بشر شده و جنایت های مختلفی در حق زنان، کودکان، معلولان و دیگر اقشار عراقی مرتکب شده و بسیاری از حقوق مردم را پایمال کرده است.

این کمیساریا در ماه ژانویه 2015 اعلام کرده بود همچنان به مستند سازی موارد نقض حقوق بشر مردم عراق از سوی داعش ادامه می دهد و در آن زمان تاکید کرد داعشی ها به گونه ای وحشیانه حق زندگی مردم را نادیده می گیرند.

الغراوی در آن زمان، سال 2014 میلادی را به دلیل جنایت های داعش بدترین سال برای کودکان عراق دانسته و تاکید کرده بود 400هزار مورد نقض حقوق کودکان از زمان سقوط شهر موصل یعنی خرداد سال گذشته تا دی ماه گذشته ثبت شده است.

وی آن زمان از جامعه بین الملل خواست صندوقی برای جمع آوری کمک برای کودکان عراقی تشکیل دهند.

سازمان ملل چند ماه پیش نیز با پرده برداشتن از جنایت های داعش اعلام کرده بود این گروهک تروریستی تکفیری اقدام به اعدام گروهی مردم، به اسارت بردن زنان و دختران و استفاده از کودکان در جنگ می کند و مرتکب جنایات جنگی بی شماری می شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.