قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: حجت الاسلام و المسلمین مصلحی در حاشیه نشست تخصصی امام خمینی و انقلاب جهانی اسلام گفت: مشکلات اقتصادیِ فعلی ایران در بدبینانه ترین حالت، تنها 20 درصدِ آن مربوط به مسئله تحریم است و ما بقی آن ریشه در مسائل داخلی دارد.

تنها ۲۰ درصد مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم هاست

به گزارش قدس انلاین، وزیر اسبق اطلاعات بیان داشت: متاسفانه براساسِ آمارهای ارائه شده در چند ماهِ اخیر، واردات ایران نزدیک به دو برابر شده است و این مایه سرشکستگی است که کارخانه ی نساجیِ ایران با حجم گسترده ای از نیروی کار تعطیل شود و بجای آن البسه ترکیه به عنوان جایگزین وارد شود و جالب تر آنکه جشنواره البسه ی ترکیه ای نیز در ایران برگزار می شود و مسئولین نسبت به آن بی تفاوت می باشند!

مصلحی سپس با اشاره به حجم گسترده صادرات در ایران از سوی تولید کنندگان در بعضی از حوزه ها به خبرنگار ما گفت: در سال های اخیر میزان صادرات ایران در نوع خود چشمگیر بوده است، اما پرسش اینجاست که ارزِ حاصل از این صادرات به کجا می رود؟

وزیر اسبق اطلاعات یادآور شد: در دولت دهم پیوسته من این موضوع را در دستور کار قرار داده بودم و به مسئولین نیز گوشزد می کردم که هنگامی که یک تولید کننده با پولِ ایران و تسهیلاتی که از سوی بیت المال برایش در نظر گرفته می شود به تولید و سپس صادرات کالا می پردازد، چرا ارز حاصل شده از آن، تاثیری در رشد اقتصادی ایران ندارد؟ اما پس از پیگیری ها آشکار شد که تمام این ارزها در بانک های کشورهای اروپایی و به ویژه کانادا سرمایه گذاری می شود. که این موضوع خود مهم ترین عاملِ افول اقتصادی امروزه ما است.

وی در این راستا بیان داشت: مشکلات اقتصادیِ فعلی ایران در بدبینانه ترین حالت، تنها 20 درصدِ آن مربوط به مسئله تحریم است و 80 درصد دیگرِ آن نشات گرفته از بی تدبیری مسئولین و عدم ارائه برنامه ای کارآمد است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پارسا IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    با سلام پس نتیجه میگیریم 80% مربوط به نداشتن مدیریت هست که متاسفانه ثابت سر جاشون موندن