عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت:‌ بعضی مؤسسات پولی و مالی متخلف از مردم به‌عنوان گروگان استفاده کرده و مانع اقدام دولت نسبت به تعطیل کردنشان می‌شوند.

مردم گروگان مؤسسات پولی و مالی متخلف هستند/ اسامی موسسات غیرقانونی اعلام شود
عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، راه‌حل بخشی از مشکلات و مسائل کشور را مقابله با اتفاقات معمول در مؤسسات پولی و مالی خواند و گفت: باید ببینیم برای جلوگیری از تأسیس و تشکیل مؤسساتی که مدیران آنها مرتکب تخلف می‌شوند چه باید کرد؟

وی از مردم به عنوان گروگان این صندوق‌ها یاد کرد و افزود: دولت نمی‌تواند این صندوق‌ها را تعطیل کند چرا که اکنون 30 هزار سپرده گذار در آنها سرمایه‌گذاری کردند و این صندوق‌ها از همین حربه استفاده کرده و به دولت اعلام می‌کنند اگر مانع فعالیت ما شوید این 30 هزار نفر بیچاره می‌شوند.

یوسفیان‌ملا همچنین گفت: این صندوق‌ها مدعی می‌شوند که حال که گشایش یافته‌ایم ضمانت دوام ما مشتریان ما هستند، لذا دولت قادر نیست به تعطیلی آنها مبادرت کند.

وی با اشاره به اینکه مردم با مشاهده تابلوی عناوین این مؤسسات، به اشتباه، دولت و قوه قضائیه را حامیان آنها تصور می‌کنند، اظهار داشت: مردم باید بدانند که اگر تخلفی در این صندوق‌ها رخ داد دولت نمی‌تواند مبالغی در حد 2 هزار میلیارد و بالاتر تامین کرده و به سپرده‌گذاران بدهد.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: از این رو باید از ابتدا با این صندوق‌ها برخورد کرد به این نحو که ما یک تبصره به ماده 39 قانون نظام پولی مالی که اکنون ضمانت اجرا دارد اضافه کردیم که بر مبنای آن از بدو تأسیس تا انتها این موسسات را در اختیار بانک مرکزی گذاشتیم.

وی در توضیح افزود: بانک مرکزی مکلف است که در کارگروه خود از نیروهای نظامی استفاده کرده تا دیگر تابلوی مؤسسات پولی و مالی بالا نرود و مردم بیش از این درگیر نشوند و نیز صندوق‌های موجود را نیز به دقت رصد کنند.

یوسفیان‌ملا اعلام اسامی بانک‌های قانونی را یکی از نتایج اضافه شدن این تبصره برشمرد و گفت: در این صورت مردم خود می‌فهمند که کدام موسسه قانونی و کدام غیرقانونی است، البته می‌توان با این تبصره فهرستی جداگانه ارائه داد و موسسات غیرقانونی را در آن معرفی کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.