معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور، با بیان این‌که «استکبارستیزی و آزادی‌خواهی ثمره نهضت امام خمینی(ره) است» گفت: امام خمینی(ره) مبانی تئوریک اصل ولایت فقیه را در جامعه تبیین کردند.

امام خمینی(ره) مبانی تئوریک اصل ولایت فقیه را در جامعه تبیین کردند

حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی در گفت‌وگو باایسنا، با گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی(ره) مکتبی را پایه‌گذاری کرد که در آن بر قلوب و دل‌های یک ملت حکومت می‌کرد.

وی اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی، تبیین جایگاه رهبری و ولایتمداری بود؛ همان‌گونه که مردم قبل از انقلاب با پیروی از خط و اندیشه امام(ره) دست به انقلاب بزرگی زدند و بعد از پیروزی انقلاب نیز همواره در مسیر ولایت گام نهادند.

وی خاطرنشان کرد: مکتب و انقلاب امام خمینی(ره) پیام‌های زیادی برای جهان داشت که یکی از مهم‌ترین آن‌ها این بود که جایگاه ولایتمداری و رهبری در پیروزی در مقابل مستکبران را ترسیم کرد.

معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه یادآور شد: وقتی می‌گوییم این انقلاب بدون نام امام(ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست در واقع موید جایگاه و اهمیت رهبری در انقلاب است؛ ایشان با درایت به رهبری جامعه اسلامی پرداخت و این انقلاب را به ثمر نشاند.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) رهبری بی‌نظیر بود که از ابعاد مختلف دینی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به راهنمایی ملت ایران پرداخت و دلسوزانه آن‌ها را به دشمن شناسی و مقاومت و ایستادگی دعوت کرد. امام خمینی(ره) سیره نبوی را با مجاهدت‌های خود احیا کرد تا با پایه‌گذاری حکومت اسلامی به حکومت طاغوت و طاغوتیان و وابستگی به مستکبران پایان بخشد.

وی گفت: تداوم انقلاب اسلامی در گرو ولایتمداری است اگر دشمنان با همه قدرتی که در اختیار دارند جرات تجاوز و تعدی به کشورمان را ندارند، مرهون ولایتمداری این ملت است، ملتی که افتخار می‌کند رهبری شجاع و جامع الشرایط و ژرف نگر دارد همان گونه که امام خمینی(ره) با اندیشه‌های ناب خود مایه افتخار ملت ایران در سطح جهان است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.