رییس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه یارانه دانشجویان به تسهیلات تبدیل می‌شود، گفت: میزان این تسهیلات برای دانشجویان روزانه و شبانه متفاوت است و دانشجویان موظف هستند این تسهیلات را بعد از فارغ‌التحصیلی بازگردانند.

 یارانه دانشجویان به تسهیلات تبدیل می‌شود
صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،افزود:هر سال حدود 500 میلیارد تومان یارانه تغذیه ذیل اعتبارات دانشگاه‌ها وجود دارد که کفاف همه هزینه‌ها را نمی‌دهد، یعنی هزینه‌ای که دانشگاه‌ها از دانشجویان برای غذا اخذ می‌کنند،علی‌رغم اینکه آب، برق و گاز دانشگاه از محل اعتبارات عمومی داده می‌شود، به نسبت هزینه تمام شده غذا بیشتر است،با این وجود نمی توان قیمت غذای دانشگاه‌ را بالا برد و هر سال دانشگاه‌ها با کمبود بودجه مواجه می‌شوند و مجبور می‌شوند از اعتبارات سایر حوزه‌های آموزشی،پژوهشی و... در این حوزه استفاده کنند.

وی ادامه داد: اگر اعتبارات ذیل صندوق رفاه جمع شود با مساعدت سازمان مدیریت و برنامه در برنامه ششم توسعه یارانه غذای دانشجویی به تسهیلات تبدیل می شود. یعنی به دانشجو یارانه ارائه می‌شود و دانشجو می‌تواند هرجور که مایل بود از این یارانه استفاده کند.ضمنا دانشجو موظف می‌شود این وام را بعد از اتمام تحصیل و در زمان اشتغال بازگرداند،سرانجام بعد از گذشت 5 الی 6 سال دانشگاه‌ها در این مورد به دولت وابسته نخواهند بود.

رییس سازمان امور دانشجویان در ادامه درمور تفاوت میزان وام برای دانشجویان نوبت روزانه و نوبت شبانه توضیح داد:قیمت غذا برای هر دو نوبت یکسان است البته احتمالا میزان تسهیلات برای دانشجویان روزانه و شبانه متفاوت است اما هنوز این مساله نهایی نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.