شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه تشدید حملات تروریستی در سوریه را که تلفات جانی زیادی بر جای گذاشته و خسارات سنگینی به بار آورده است، بشدت محکوم کرد.

شورای امنیت حملات تروریستی در سوریه را محکوم کرد
به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک ، شورای امنیت در بیانیه ای گروههایی چون داعش ، جبهه النصره و دیگر گروههای وابسته به القاعده را به طور مشخص مسبب این حملات تروریستی دانست .

شورای امنیت همچنین حمایت خود را از ' استفان دمیستورا ' میانجی صلح سازمان ملل که تلاشهای تازه ای را برای مذاکرات بین گروه های شورشی و دولت آغاز کرده، اعلام نمود.

دیپلماتهای غربی و عرب می گویند که امید چندانی برای پیشرفت این تلاشها ندارند.

در این بیانیه هرگونه حمله به غیر نظامیان بی گناه که بسیاری از آنها از خانه هایشان رانده شده اند، محکوم شده است .

هفته گذشته ، رییس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل تصویر هولناکی از آنچه که وحشیگری در جنگ داخلی سوریه خواند ارائه داده و مصرانه از شورای امنیت خواست به یک اقدام جمعی برای پایان دادن به خونریزی در این جنگ دست بزند که اکنون وارد پنجمین سال خود شده است.

جنگ سوریه تاکنون 220 هزار کشته بر جای گذاشته است . از جمعیت حدود 23 میلیون نفری کشور تقریبا 2/12 میلیون نفر از جمله پنج میلیون کودک نیاز به کمک های بشردوستانه دارند.

اعضای شورای امنیت در بیانیه خود از تداوم خشونتهای سطح بالا در سوریه ابراز نگرانی کرده و اعمال هرگونه خشونت علیه غیر نظامیان و تشکیلات مدنی از جمله تاسیسات پزشکی محکوم کرده اند.

این شورا همچنین بمباران های هوایی و گلوله باران علیه مواضع غیر نظامی را محکوم کرده است .

روسیه یکی از حامیان دولت بشار اسد رییس جمهوری سوریه از این بیانیه شورای امنیت حمایت کرده است .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.