قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: استاندار خراسان رضوی گفت: تمام تلاشِ دست اندرکاران استان بر این قرار گرفته است که با بهره گیری از تمامیِ مسئولین ذی ربط و با توجه به ظرفیت های موجود، به شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد استان کمک شود که در این بین حتی از سرمایه گذاران خارجی استفاده خواهد شد.

تورم خراسان رضوی 28 درصد کاهش یافته است/ صادرات خراسان در سالِ جاری به 2/5 میلیون دلار می رسد!

به گزارش قدس انلاین، رشیدیان اظهار داشت: در سال 1393 تورمی 39/2 درصدی را در استان داشتیم که در فروردین امسال این رغم به 4/ 11 درصد رسیده است، که این ثمره همکاری بخش های خصوصی استان با سازمان های دولتی است.

وی همچنین افزود: دیگر کار مثبت استانداری در باب فراهم آوردن زمینه های کاری بوده است، چنانکه نرخ اشتغال 1/ 91 درصد می باشد که این موضوع با توجه به آمار کشوری که 89 درصد است و نرخ بیکاری در استان 8/9 است که در سطح کشور 10 میانگین گرفته شده است، که این ارغام قابل توجه می باشد و حاکی از گام های مثبت در عرصه اقتصاد استان است.

استاندار خراسان رضوی ادامه خاطرنشان کرد: در عین حال باید به یاد داشته باشیم که این اعداد و ارغام به این معنا نیست که دیگر از نظر اقتصادی دچار ضعف و یا مشکلی نمی باشیم. بلکه مشکلات فراوانی دامن گیر اقتصاد استان است. چنانکه در سال گذشته در حوزه پولی و مالی مشکلات ویژه را داشتیم.

وی ضمن اشاره به مشکلات بانک های خراسان افزود: باید از بانک های مرکزی گله نمود که چرا به جای بهره گیری از روش پسندیده ی تدبیر از روش به کارگیری مراجع قضایی استفاده می کنند. چرا که بانک ها خود با مشکلات گسترده ای روبرو هستند و می بایست بانک های مرکزی در تهران با در نظر گرفتن واقعیت های حاکم بر شرایط اقتصادی وارد عمل شوند و به کارگیری تدبیر، جایگزین صرفا برخورد قضایی شود.

رشیدیان در ضمینه بهره گیری از سرمایه گذاران خارجی گفت: تمام تلاشِ دست اندرکاران استان بر این قرار گرفته است که با بهره گیری از تمامیِ مسئولین ذی ربط و با توجه به ظرفیت های موجود، به شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد استان کمک شود که در این بین حتی از سرمایه گذاران خارجی استفاده خواهد شد.

وی در این باره تشریح کرد: البته باید همیشه این موضوع را در نظر گرفت که اگر یک سرمایه گذار خارجی اقدام به سرمایه گذاری در حوزه اقتصادی نمود، این موضوع به معنای علاقه ی او به ایران و تلاش برای عمران و آبادی این سرزمین نیست، بلکه او صرفا در پی سودهای حاصلِ از آن است. اما همین استقبال به سرمایه گذاری از سوی کشورهای خارجی خود بیانگر ظرفیت های بالای اقتصادی و سودآوری می باشد که باید به آن توجهی ویژه داشت. از این رو مسئولین می باید با فراهم نمودن زمینه ها و بسترهای لازم، شرایط را برای سرمایه گذاران داخلی فراهم نمایند تا آنان نیز هرچه پر توان تر وارد عرصه اقتصاد کشور شوند.

رشیدیان ضمن اشاره به برنامه های صادراتی خراسان رضوی در سال جاری عنوان کرد: با ایجاد ستاد تسهیل در پی آن هستیم تا در سال 1394 با همت مدیران دولتی و خصوصی بتوانیم بر اساس برنامه های توسعه ای کشور در حوزه های گوناگون به ویژه صادرات، گام های موثری را برداشته و رغم آن را به 5/2 میلیون دلار برسانیم. چرا که روابط ایران با کشورهایی همچون ترکمنستان، تاجیکستان، افغانستان و سایر کشورها درباره ی مسائل اقتصادی مساعد است و باید از این فرصت نهایت استفاده را نمود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.