قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، تعامل اثربخش، اعتمادساز و تكریم ارباب رجوع در راستای حفظ و استیفای حقوق موقوفه را اصلی ترین اولویت حوزه املاك، اراضی و موقوفات آستان قدس رضوی برشمرد.

 تعامل اثربخش و تکریم ارباب رجوع در راستای حفظ و استیفای حقوق موقوفه

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، مهندس مهدی عزیزیان در مراسم تودیع و معارفه معاون املاك، اراضی و موقوفات، آستان قدس رضوی را مجموعه‌ای متعلق به مردم دانست و افزود: همان‌گونه كه همواره خود را موظف به پاسخگویی به حضرت رضا(ع) می‌دانیم، از سوی دیگر مردم را نیز جدای از این دستگاه قلمداد نكرده و تكلیفمان این است كه به تك تك آنها سهلترین و سریعترین خدمات را ارایه نماییم. از این رو تدوین و اصلاح ساز و كارها و فرآیندهای اجرایی و كنترلی برای تحقق اهداف و تسریع و تسهیل خدمات به همه مراجعان و ایجاد فضایی مناسب برای پاسخگویی سالم و منطقی از اولویتهای جدی پیش روی معاونت املاك، اراضی و موقوفات است.

وی با اشاره به تأثیرات مستقیم نحوه برخورد كارگزاران حوزه املاك، اراضی و موقوفات بر قضاوت مخاطبان و افكار عمومی، بویژه مستاجران و اصلاحاتی كه در تعامل میان دو طرف در برهه‌های مختلف مدیریتی صورت پذیرفته است؛ بر تكریم ارباب رجوع تأكید کرد و افزود: لازمه این تكریم، رعایت زمان بندی مشخص و معین خدمات و انجام آن با جدیت و پشتكار است. علاوه بر این ضروری است كه با استفاده از فضای مجازی و فرصت ارتباط غیرحضوری با مخاطبان، موجبات آسودگی خاطر بیشتر مردم را به لحاظ وقت، انرژی و هزینه فراهم كنیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، موقوفات را اصلی ترین پشتوانه و سرمایه آستان قدس رضوی برشمرد كه به صورت سنتی و از اعصار گذشته تاكنون و بر مبنای نیت واقفان، در اختیار این نهاد دینی و اعتقادی قرار گرفته تا در خدمت به زائران و عاشقان بارگاه مطهر رضوی استفاده شود.

 وی افزود: تعیین و تثبیت محدوده‌ها و حریم رقبات موقوفات و جلوگیری از تجاوز به آنها با استفاده از روشهای قانونی و ممكن و برنامه ریزی جهت جلب مشاركتهای مردمی در این زمینه، یكی از اصولی است كه باید همواره مد نظر قرار گیرد. همچنین تعیین محدوده‌های جغرافیایی اسناد موقوفاتی که شناسایی نشده و فاقد سابقه ثبتی است و استفاده از زیرساختها و نرم افزارهای تدارك دیده شده در سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) نیز از اولویتهایی است كه اجرای مؤثر آنها منجر به ایجاد بانكهای اطلاعاتی همه جانبه، جامع و به روز خواهد شد.

وی تعیین و تجهیز واحدهای نظارت بر حفظ موقوفات و تلاش برای ارتقا، بهبود و بهره وری بیشتر آنها را به عنوان محور اساسی دیگری در عملكرد معاونت املاك، اراضی و موقوفات آستان قدس رضوی عنوان كرد و با تأكید بر رعایت دقیق قانون توسط متولیان این حوزه، افزود: ضمن در نظر داشتن و اعمال فتاوا، احكام شرعی و قوانین موضوعه در امور وقف، باید نگهداری و روزآمد كردن بانكهای اطلاعاتی موقوفات و مستاجران نیز در دستور كار دایم كارشناسان باشد.

شایان ذكر است در این مراسم، مهندس محمود مشجری به عنوان معاون املاك، اراضی و موقوفات آستان قدس رضوی معرفی شد و از خدمات مهندس جواد محسنی در مدت تصدی این سمت قدردانی به عمل آمد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.