قدس آنلاین: معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ما حق نداریم از دانشگاه فارغ‌التحصیلانی به بیرون بفرستیم که هیچگونه خروجی در زمینه‌های نوآوری و خلاقیت نداشته باشند.

فارغ التحصیلان دانشگاه نباید فاقد نوآوری و خلاقیت باشند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سورنا ستاری در نشست مشترک با اعضای هیئت علمی دانشگاه کاشان، فرماندار و مسوولین شهرستان در سالن کنفرانس این دانشگاه ، افزود: دانشجویان باید بعد از فارغ‌التحصیل شدن بین 2 تا 5 سال در مرکز رشد سرویس‌دهی شوند تا بتوان شغل آنها را در آینده تأمین کرد.

وی تصریح کرد: باید در کنار دانشگاه‌ها، شرکت‌های بزرگ ایجاد شود تا در درآمدزایی کمک‌رسانی شود و اگر نتوانیم در پژوهش درآمدزایی کنیم هیچ ارزشی ندارد.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از فرهنگ های غلط را عدم ارتباط صنعت با دانشگاه نام برد و گفت: در شرایط کنونی دولت به دنبال اعتماد به بخش خصوصی است و تلاش دارد تا فضای کسب و کار را رونق دهد.
ستاری، به وجود 13 ستاد راهبردی توسعه فناوری در کشور اشاره کرد و افزود: آمادگی داریم برای هر پروژه که از سوی خیرین ارائه شود تا 30 درصد به نام خودشان، آنان را حمایت کنیم.
وی، با تاکید بر اینکه کاشان دارای پتانسیل‌های منطقه‌ای فوق‌العاده‌ای است اظهار داشت: بنیاد نخبگان آمادگی کامل در پایه‌های اقتصادی به ویژه صنعت فرش و توریسم این شهرستان دارد.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اشاره به اینکه جهانی شدن فرش کاشان نیاز به دانش بیشتری دارد، افزود: در حوزه‌های تحقیقاتی و تولیدی آمادگی کامل را در راستای همکاری با دانشگاه کاشان داریم.
گفتنی است: سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و محمد جواد لاریجانی مدیر پژوهشگاه دانش های بنیادی کشور از رصدخانه ملی ایران و شرکت باریج اسانس بازدید کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.