۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
کد خبر: 288434

بورس تهران که در روزهای گذشته در حال سپری کردن روند نزولی آرامی بود، در معاملات امروز به روند ریزشی خود شدت داد و با ریزش ۶۳۴ واحدی رو به رو شد.

  بورس قرمز پوش شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار ایسنا، بورس تهران که از دی ماه 1392 تاکنون گرفتار رکود شده و به دلیل ابهامات سیاسی و اقتصادی سهامداران خود را سردرگم و متضرر کرده است، امروز روند ریزشی خود را تشدید کرد و با افت تمامی متغیرهای خود رو به رو شد.انتظار سهامداران برای نتیجه مذاکرات سیاسی در کنار رنج بازار از کمبود نقدینگی موجب شد تا در بازار امروز تمایل سهامداران به فروش سهم‌ها افزایش پیدا کرده و قیمت سهام شرکت‌ها کاهش پیدا کند.

 

به این ترتیب در بازار روز سه‌شنبه تعداد شرکت‌هایی که روند افزایشی داشتند کاهش پیدا کرد و شرکت‌هایی چون فولاد مبارکه، هلدینگ خلیج فارس، پالایشگاه بندرعباس، بانک صادرات، پالایش اصفهان، بانک ملت، تاپیکو، پتروشیمی مبین، مپنا، غدیر و ایران خودرو ببشترین تاثیر را در افت شاخص و رسیدن آن به کانال 62 هزار و 317 واحدی داشتند.

 

در بازار امروز شرکت‌های صنایع جوشکاب یزد، بانک اقتصاد نوین و داروپخش از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و نفت پارس، پتروشیمی فناوران و سایپا آذین بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

 

در بازار سرتاسر منفی امروز حجم و ارزش معاملات نیز همزمان با کاهش قیمت و افزایش فشار فروش کاهش پیدا کرد و در مجموع 312 میلیون سهم به ارزش 54 میلیارد تومان داد و ستد شد همچنین ارزش بازار سرمایه نیز با افت معناداری مواجه شد و به سطح 274 هزار میلیارد تومان رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.