ایران و کره جنوبی بر آمادگی خود جهت گسترش و توسعه همکاریها در حوزه های مختلف بویژه در زمینه های اقتصادی، صنعتی و سرمایه گذاری مشترک تاکید کردند.

تهران و سئول بر گسترش همکاریها در حوزه اقتصادی تاکید کردند

 

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، تاکید بر توسعه همکاری میان دو کشور در جریان دیدار هیات پارلمانی ایران با رئیس گروه دوستی کره جنوبی که روز گذشته - چهارشنبه - در سئول انجام شد، صورت گرفت و طرفین در این دیدار چشم انداز مناسبات میان دو کشور را به عنوان مهمترین محور گفت وگوی خود بررسی کردند.

«ابوذر ندیمی» رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران - کره در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به ظرفیت های وسیع دو کشور برای توسعه همکاری های فی مابین در عرصه های گوناگون بر نقش مهم و موثر مجالس دو طرف در راستای بهره گیری از این فرصت ها تاکید کرد.

وی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی به توسعه همکاری های ایران و کره جنوبی نگاهی مثبت دارد و امیدوار است با اراده جدی طرفین روند رشد مناسبات اقتصادی - صنعتی دو کشور از شتاب بیشتری برخوردار گردد.

ندیمی در ادامه با اشاره به مزیت های اقتصادی - جغرافیایی کشورمان در منطقه تاکید کرد: مزیت های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و موقعیت جغرافیایی اش فرصت های بی شماری برای توسعه همکاری های دو کشور فراهم آورده است که دو کشور باید با سرمایه گذاری مشترک و برنامه ریزی مناسب از آنها در راستای منافع مشترک بهره گیرند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران - کره جنوبی در ادامه به نقش موثر همکاری های پارلمانی در جهت توسعه روابط دو طرف در سایر عرصه ها تاکید کرد و نقش گروه های دوستی پارلمانی در مجالس ایران و جمهوری کره را بسیار مهم برشمرد.

در این دیدار همچنین «لی سانگ مین» رئیس گروه دوستی پارلمانی کره جنوبی نیز بر نقش مهم و با اهمیت ایران در منطقه تاکید کرد و یادآور شد گفت: سئول برای توسعه روابط خود با ایران در عرصه های گوناگون اهمیت زیادی قائل است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات جاری ایران و گروه 1+5 افزود: امیدواریم مذاکرات هسته ای ایران و شش قدرت بزرگ جهان هر چه سریعتر به توافق دست یابند.

این مقام کره ای همچنین خواستار تقویت و حضور بیشتر شرکت های بزرگ صنعتی واقتصادی کشورش در بازار ایران شد.

وی همچنین رفت و آمدهای مقامات دو کشور و مشورت های منظم میان دو کشور را در این زمینه بسیار مهم و موثر برشمرد.

در این دیدار علی جلیلیان، محمد جواد نظری مهر، میر مراد زهی و داوود محمدی سایر اعضای هیات پارلمانی کشورمان نیز نقطه نظرات خود را در راستای چشم انداز روابط دو کشور و راه های توسعه و گسترش آن را به تفصیل بیان کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.