قدس آنلاین-وزیر کشور گفت: امنیت در ایران مبتنی براعتقادات مردم است.

امنیت در ایران مبتنی بر اعتقادات است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه طلایه داران تبلیغ در بجنورد ، افزود: اولین موضوعی که در حال حاضر در حوزه منطقه ای با آن مواجه هستیم مباحثی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی در قالب حمایت های سیاسی، مالی، تسلیحاتی و تبلیغاتی جریان های انحرافی را با تشکیل گروه هایی همچون القائده و داعش حمایت می کند.

وی افزود: آمریکا با همه روش هایی که می توانست با انقلاب اسلامی مبارزه کرد و در نهایت با جریان بیداری اسلامی مواجه شد، در حقیقت آن ها تلاش های بسیاری کردند اما جواب نداد، و مردم به فطرت خود بازگشتند مردم از ظلم خسته شده اند و آزادی، آزادگی و عزت خود را در اسلام یافتند.

وی ادامه داد: مردم منطقه روس و شوروی را که عدالت را نوید می داد، تجربه کردند و از سوی دیگر غرب را نیز تجربه کرده تا آزادی و رفاه برای آن ها اتفاق افتد اما به نتیجه ای نرسیدند، بنابراین به اسلام روی آوردند.

 رحمانی فضلی اظهار داشت: دشمنان با مشاهده تحولات منطقه ای، در نهایت به حربه قدیمی انگلیسی ها مبنی بر اینکه دین علیه دین و مذهب علیه مذهب روی آوردند و گروه های خطرناکی همچون داعش را به وجود آوردند.

وی توضیح داد: دشمنان در این راستا سه بسته را دنبال می کند که یکی از آن ها فقر است، و آن ها هر کسی که فقیر باشد را با پول آمریکا و نفت عربستان می خرند.

وی بیان کرد: دومین بسته جهل است که آنان از جهل مردم با تبلیغات و فریب،  سوء استفاده می کنند و خودشان را حامی و ناجی مردم بیان می کنند.

وزیر کشور بسته سوم را تعصبات بیان کرد و گفت: رهبران آنان افرادی متعصب هستند و تعصب سختی نسبت به آموزه های دینی دارند.

وی با تاکید بر اینکه ما با یک گروه ساده مواجه نیستیم، افزود: این گروه دارای ایدئولوژی است و از بستر مذهبی، دینی، تعصبات جاهلی مسلمانان استفاده می کند و در کنارش پول و سلاح دارند.

وی تصریح کرد: این گروه تروریستی توانست در کشورهایی همچون عراق و سوریه نفوذ پیدا کند اما با توجه به اقتداری که در کشور ایران وجود دارد، و رهبری مقام معظم رهبری و حمایت همه جانبه مردم؛ موفق به نفوذ در ایران نشده اند.

وی توضیح داد: در حال حاضر حجم عظیمی از این گروه تروریستی وارد کشور افغانستان شده است، ایران از شرق و غرب در محاصره این گروه قرار گرفته و این گروه در حال سربازگیری است اما با توجه به آگاهی مردم و رهبری معظم له موفق نبوده اند.

وی با بیان اینکه گرایش به ایران در حوزه بین الملل زیاد شده است، اظهار داشت: تیلغیات علیه ایران افت کرده و مراجعه برای سرمایه گذاری افزایش پیدا کرده است.

رحمانی فضلی توضیح داد: مهمترین موضوعی که  در حوزه بین الملل مطرح است بحث انرژی هسته ای می باشد، انرژی هسته ای حق ما است و مورد تایید همه است و کسی در آن شکی ندارد اما مسیری که تاکنون طی شده است برای ما هزینه ای زیادی در برداشته است.

وی بیان کرد: فروش نفت ایران از دو میلیون بشکه به یک میلیون و قیمت نفت از 100دلار به 50دلار کاهش یافته است و نقل و انتقالات پولی ما نیز در دنیا با مشکل مواجه شده است بطوریکه در حال حاضر هیچ پولی در سیستم بانکی دنیا نمی توانیم به جریان بگذاریم به دلیل اینکه جریان پولی دنیا در دست امریکا است و این هزینه هایی است که بر ما تحمیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع انرژی هسته ای همه ما تابع نظر مقام معظم رهبری هستیم.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از افراد موضوع انرژی هسته ای را سیاسی می بینند، گفت: افرادی هستند که می گویند اگر این دیگ برای ما نجوشد برای کس دیگری هم نجوشد. اما این موضوع موضوعی ملی است و نباید دست آویز رقابت های سیاسی قرار گیرد. انرژی هسته ای موضوعی است که رهبری حمایت می کند و ما تابع نظرات ایشان هستیم.

وزیر کشور تاکید کرد: عده ای فکر می کنند این موضوع  برای فعالیت های سیاسی آن ها  نتایجی ایده آل همراه خواهد داشت اما بنده به عنوان وزیر کشور اعلام می کنم از این موضوع برای هیچ گروه سیاسی کلاه درست نمی شود .

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.