مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: ۱۷۰۰ مبلغ خواهر و برادر به منظور تبیین احکام و معارف دینی به مناطق مختلف شهری، روستایی خراسان رضوی اعزام شده‌اند.

۱۷۰۰ مبلغ ویژه ماه رمضان به مناطق مختلف خراسان رضوی اعزام شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید محمود مرویان حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: ماه رمضان ماه فرهنگ سازی دینی، قرآن کریم و نشستن بر سر سفره رحمت الهی است.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در راستای ساماندهی امور دینی، تبلیغی و فرهنگی اعزام مبلغ به مناطق مختلف را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: همزمان با ماه مبارک رمضان 1700 روحانی به مناطق مختلف خراسان رضوی اعزام می‌شوند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: 20 درصد مبلغان اعزام مبلغان خواهر هستند که این افراد اقدام به بیان معارف ویژه بانوان در مناطق مختلف استان می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه به منظور آماده‌سازی مبلغان اعزامی 5 گردهمایی بزرگ در مشهد و شهرستان‌های قوچان، تربت جام و کاشمر برگزار شد، عنوان کرد: فعالیت‌های تبلیغی در ماه مبارک رمضان با محوریت قرآن کریم صورت می‌گیرد.

مرویان حسینی تفسیر سوره محمد، آموزش قرآن کریم، روان‌خوانی، روخوانی، برگزاری محافل انس با قرآن، جز خوانی و جمع خوانی قرآن  از جمله برنامه‌های تدوین شده از سوی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برای ماه مبارک رمضان است.

وی به تعداد تشکل‌های و خانه‌های قرآن در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: 307 تشکل قرآنی و خانه‌های قرآن شهری و روستایی در خراسان رضوی و 127 خانه‌های قرآن‌ و تشکل قرآنی نیز در مشهد مقدس مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خواستار پررنگ‌تر شدن استقبال از ماه مبارک رمضان در جامعه از سوی رسانه‌ها شد و گفت: رسانه‌ها باید به شادی معنوی این ماه کمک کنند چرا که این ماه صرفا یک تکلیف فقهی نیست بلکه روزه داری و بیان حکمت‌های  روزه دارای حرمت است.

مرویان حسینی گفت: فضا سازی شهری نیز در ماه مبارک رمضان باید متناسب با این ماه صورت گیرد چرا که فضا سازی متناسب سبب جذب و ایجاد نشاط در بین شهروندان در این ماه می‌شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.