قدس آنلاین:استاندار خراسان شمالی گفت: مبارزه با مواد مخدر عزم جمعی را می طلبد و نیازمند اراده ملی است.

مبارزه با مواد مخدر عزم جمعی را می طلبد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، سید علی اکبر پرویزی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: بحث مبارزه با مواد مخدر با رویکرد اجتماعی از تاکیدات دولت و وزارت کشور است.

وی تاکید کرد: مبارزه با مواد مخدر تنها با مشارکت مسوولان و مردم امکانپذیر است و در این زمینه فرهنگ‌سازی در جامعه و آگاه‌سازی خانواده‌ها بسیار مهم است.
پرویزی افزود: مسئله مبارزه با مواد مخدر با رویکرد سیستم اداری اثر بخش نخواهد بود و باید با رویکرد اجتماعی و مشارکت خانواده ها و دستگاههای اجرایی صورت پذیرد.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ادامه داد: در سال93 در بخش سخت افزاری و هماهنگی دستگاههای اجرایی  در بحث مبارزه با مواد مخدر اقدامات اقدامات خوبی صورت گرفته و انتظار ما این است که تلاش ها در حوزه پیش گیری در سال 94 افزایش یابد.
سید علی اکبر پرویزی گفت: مشکلات اقتصادی و عدم اشتغال جوانان از عوامل مهم افزایش آسیب های اجتماعی و اعتیاد در سطح جامعه است.
پرویزی در ادامه سخنان خود خطاب به متولیان بخش مبارزه با مواد مخدر افزود:  در حوزه مبارزه با مواد مخدر کنترل ها و پیشگیری ها نباید به صورت مقطعی  بلکه باید در بستر زمانی طولانی اتفاق بیفتد.
وی با تاکید بر اینکه فعالیت های فرهنگی در حوزه مبارزه با مواد مخدر باید منسجم و تاثیر گذار باشد، افزود: 10 درصد اعتبارات فرهنگی در دستگاههای اجرایی باید در راستای آموزش ، پیش گیری و درمان در حوزه مبارزه با مواد مخدر باشد .
نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: دیدگاهها و پژوهش ها در دستگاههای اجرایی باید عملیاتی شود و دانشگاهها باید در این خصوص ورود جدی داشته باشند.
سید علی اکبر پرویزی گفت: همکاری دهیاران با نیروی انتظامی برای مبارزه با موادمخدر ضروری است و باید از تواناییهای دهیاریها در این حوزه استفاده شود.
وی افزود: دهیارانی که در راستای شناسایی و پاک سازی روستاهای خود در حوزه مبارزه با مواد مخدر توفیق داشته باشند مورد تشویق مالی قرار خواهند گرفت.
گفتنی است در این جلسه برنامه های فرهنگی ، ورزشی و اجتماعی به مناسبت  5 تیر ماه سالروز مبارزه با مواد مخدر از سوی اعضاء شورا مطرح شد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.