در حالی که بیماری سندروم تنفسی خاورمیانه (مرس) در کره جنوبی هر روز بر شمار قربانیان خود می افزاید، مسلمانان این کشور نیز با ابراز نگرانی از شیوع این بیماری همچنان تلاش کرده اند تا از ماه مبارک رمضان استقبال گرمی داشته باشند.

استقبال گرم از ماه مبارک رمضان در کره جنوبی/ بیماری مرس مانع از تجمع بزرگ مسلمانان نشد

به گزارش ایرنا، مسلمانان کره ای با اعلام اینکه از وضعیت پیش آمده برای کشور خود عمیقا نگران هستند، اعلام کرده اند که از روز گذشته - پنجشنبه - به استقبال ماه مبارک رمضان رفته و امیدوارند برکات این ماه شامل آنها شود.

مسلمانان کره جنوبی تاکید کرده اند که کشمکش سختی میان جامعه و شیوع بیماری مرس وجود دارد و شهروندان این کشور به شدت مصمم به متوقف کردن این بیماری هستند.

روزنامه «هرالد کوریا» گزارش داد، با آغاز ماه مبارک رمضان، که از روز گذشته در کره جنوبی آغاز شده، صدها تن از مسلمانان در مسجد بزرگ شهر سئول و اطراف آن گرد آمدند تا فرارسیدن این ماه پربرکت را گرامی بدارند.

این روزنامه همچنین پیش بینی کرده است که بیش از 100 هزار نفر از جامعه 200 هزار نفری مسلمانان کره جنوبی در این ماه روزه دار باشند.

استقبال مردم کره جنوبی از ماه مبارک رمضان در حالی صورت می گیرد که وزارت فرهنگ این کشور روز جمعه با صدور بیانیه ای از مردم خواسته است تا برای جلوگیری از شیوع بیماری از برگزاری مجامع بزرگ خودداری کنند.

در همین راستا به گروه های اسلامی هم گفته شده است تا زمانی که مساله بیماری به طور کامل ریشه کن نشده سعی کنند در مکان های مذهبی اجتماع بزرگ نداشته باشند تا بیماری مرس به میان آنها سرایت نکند.

با این وصف انجمن اسلامی کره جنوبی نیز در بیانیه ای خواستار آگاهی دادن بیشتر مسوولان بهداشتی این کشور در خصوص گردهمایی های مذهبی و دینی شده است.

این انجمن افزوده است که باید آموزه های قرآنی به شکلی مناسب در اختیار قرار مردم گیرد تا هدف از گردهمایی ها روشن شود.

انجمن اسلامی کره جنوبی همچنین تاکید کرده است که برای مقابله با شیوع بیماری تمام توان خود را بکار گرفته و همکاری لازم را با مسوولان بهداشتی این کشور خواهد داشت.

متولیان مسجد بزرگ شهر سئول نیز اعلام کرده اند برای روز عید فطر امسال نزدیک به یکهزار مسلمان در این مسجد گردهم خواهند آمد و این شهر شاهد یک اجتماع باشکوه خواهد بود.

با این وصف بیماری مرس باعث نگرانی عمومی در کره جنوبی و شرق آسیا شده است به گونه ای که در کشور اندونزی نیز بر اساس گزارش «هرالد» دولت به مردم اعلام کرده است با ماسک و پوشش های لازم در مراسم ماه مبارک رمضان حضور یابند.

مرکز جهانی پیشگیری و کنترل بیماری هم هشدار داده است در جریان گردهمایی های بزرگ خطر گسترش بیماری چند برابر خواهد شد.

از سوی دیگر دولت کره جنوبی نیز اعلام کرده است که برای بهبود شرایط گردشگران مسلمانی که علاقه مند به سفر به این کشور در ماه رمضان هستند امکانات بهتر و بیشتری اختصاص خواهد داد.

بر اثر شیوع بیماری مرس در کره جنوبی تاکنون 24 نفر جان خود را از دست داده و 166 نفر نیز به این بیماری مبتلا شده اند.

همچنین گزارش ها از قرنطینه شدن پنج هزار و 930 نفر در این کشور حکایت دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.