مدیر کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی در دیدار جمعی از مسئولان خانه مطبوعات استان با اشاره به ۱۷ مرداد روز خبرنگار از آمادگی استانداری برای تشکیل ستاد این روز با محوریت خانه مطبوعات استان، استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

ستاد روز خبرنگار در خراسان رضوی تشکیل می شود

به گزارش قدس آنلاین، «امیر پورمهدی» گفت: در این روز می توان برنامه های مختلفی ویژه خبرنگاران و همچنین روابط عمومی ها و نیز جلسات مشترکی برگزار کرد. وی با بیان این که روز خبرنگار می تواند روز تعامل رسانه ها و روابط عمومی ها باشد پیشنهاد کرد در این روز از منظر رسانه ها، روابط عمومی های برتر و از نگاه روابط عمومی ها رسانه های برتر مععرفی و تجلیل شوند.

  وی سپس درباره برنامه های اداره کل روابط عمومی استانداری گفت: روابط عمومی ها لازم و ملزوم هم هستند بنابراین باید در جهت تشخص بخشیدن به آن ها تلاش شود در این راستا باید مسئولان روابط عمومی را به عنوان یک سخنگو دید تا در این کسوت وارد شوند در حالی که در حال حاضر عرصه اطلاع رسانی به نفع مدیران تصاحب شده است.

  وی ادامه داد: رسانه ها هم باید به سمت روابط عمومی ها سوق داده شوند و آنان را مورد خطاب قرار دهند تا برای روابط عمومی ها تعهد و تعصب صنفی ایجاد و به رشد و ارتقای آن کمک شود.

 «پور مهدی» با بیان این که هر چه چرخه گردش و کسب خبر راحت تر باشد رسانه ها نیز راحت تر می توانند کار کنند گفت: هماهنگی های لازم با روابط عمومی ها انجام شده است و آنها به همکاری با خبرنگاران در صورت  مراجعه آنان موظف شده اند.

 وی با اشاره به اقدامات انجام شده افزود: روابط عمومی ها را از بی سرپرستی نجات دادیم و برای آنها ستادی تشکیل دادیم تا به شکل سازماندهی شده فعالیت کنند بنابراین با کمک رسانه ها این پیکره و سازمان می تواند شکل گیرد. وی با پیشنهاد طرح «یک روز با رسانه» توضیح داد: در این طرح بر آن هستیم روابط عمومی های دستگاه های اجرایی به صورت گروهی هر روز در یکی از رسانه های حضور یابند با فعالیت و حوزه های کاری آنان آشنا شوند.

 سید «جلال فیاضی» عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی هم در این نشست از 17 مرداد به عنوان فرصتی برای استفاده رسانه ها و روابط عمومی ها یاد کرد و گفت: از هم اکنون می توان برنامه هایی را با محوریت روابط عمومی ها و رسانه ها تدارک دید تا زمینه های اجرای طرح «یک روز با رسانه» فراهم شود. وی در خصوص انتظارات متقابل این دو مجموعه از هم به برخی نقدها اشاره کرد و افزود: نقطه افتراق، بحث اطلاع رسانی نیست بلکه مربوط به نقد ها و گزارش هایی است که در این زمینه طرفین باید به نقطه مشترکی برسند. وی فعالیت پایگاه های خبری بدون مجوز را یکی از مشکلات موجود دانست و یادآور شد : این پایگاه ها اتفاقا در برخی محافل رسمی نیز دعوت می شوند.

     مدیر خانه مطبوعات استان هم با اشاره به اینکه هر سال برنامه هایی برای روز خبرنگار برگزار می شود به تغییراتی در نوع و اجرای برنامه ها برای امسال اشاره کرد و گفت: روابط عمومی ها هم می توانند در کنار خانه مطبوعات به برگزاری بهتر آن کمک کنند. «مجتبی نوریان» افزود: با توجه به برنامه های خاصی که دستگا ها جداگانه برای این روز تدارک می بینند می توان با یکپارچه کردن آن بررونق هر چه بیشتر مراسمی در خور اقدام کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.