رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و امور زیارت شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اجرای احکام فقهی اسلامی در محدوده شهری وظیفه مدیریت شهری است.

اجرای احکام فقهی اسلامی در محدوده شهری وظیفه مدیریت شهری است
خبرگزاری فارس: اجرای احکام فقهی اسلامی در محدوده شهری وظیفه مدیریت شهری است
 

به گزارش  قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد، حجت‌الاسلام حسنعلی اخلاقی امیری در مراسم رونمایی از نصب تابلوهای تعیین حد ترخص شرعی در جاده مشهد- نیشابور اظهار کرد: زمانی وظیفه شهرداری‌ها تنها آسفالت کردن معابر و بحث‌های روزمره شهرسازی بود اما با پیروزی انقلاب اسلامی وظایف شهرداری‌ها گسترش پیدا کرد به گونه‌های که بسیاری از زمینه‌ها را شامل می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و امور زیارت شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: همچنین اجرای احکام فقهی اسلامی در محدوده شهری وظیفه مدیریت شهری است.

وی با تاکید بر تلاش شهرداری در حوزه دینی گفت: در حال حاضر شهرداری‌ها موظف هستند تا بسترسازی زمینه دینی شهروندان را در حوزه شهری فراهم کنند که یکی از اقدامات شهرداری مشهد در این حوزه نصب تابلوهای حد ترخص شرعی و حد مسافت شرعی است.

مشاور شهردار مشهد در امور جوانان نیز در ادامه اظهار کرد: مشخص شدن حد ترخص شرعی و حد مسافت شرعی شهر به ویژه در ماه مبارک رمضان مورد نیاز شهروندان مشهدی است لذا شهرداری مشهد در راستای خدمات مختلفی که در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی ارائه می‌کند مطالعات نصب تابلو برای این مهم را به اتمام رساند و آن را عملیاتی کرد.

هادی قاسم‌پور ادامه داد: بیش از یک سال گذشته تابلوهای تعیین حد ترخص شرعی و حد مسافت شرعی در جاده مشهد- چناران نصب شد که امروز نیز شاهد نصب این تابلوها در جاده مشهد- نیشابور هستیم.

وی با بیان اینکه برای نصب این تابلوها از مراجع تقلید تایید گرفته شده است، تصریح کرد: برای نصب تابلوهای حد ترخص شرعی و حد مسافت شرعی مشهد از مراجع تقلید، دفتر مقام معظم رهبری، دفتر پاسخگویی به سئوالات شرعی آستان قدس رضوی و دفتر موضوع شناسی احکام فقی در قم تایید گرفته شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.