قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با مروری بر صفحات اول امروز روزنامه ها.

از "جمعه خونین سه قاره" و "دبه جدید امریکا برای توافق" تا "کدام بانک بیشتر سود می دهد؟"

دبه جدید امریکا برای توافق

روزنامه "قدس" با اعلام این خبر که "وزیران خارجه ایران و 1+5 از امروز برای نگارش متن نهایی، گرد هم می آیند" در تیتر یک خود نوشت: "هفته پرکار هسته ای"

روزنامه "همبستگی" در تیتر یک خود نوشت: "وزیران خارجه 1+5 در راه وین"؛ این روزنامه از قول ظریف می نویسد: "برای توافقی منصفانه به وین می رویم"

روزنامه "کیهان" نیز با یادآوری اینکه "4 روز تا پایان ضرب الاجل"؛ در تیتر یک خود نوشت: " مذاکرات در ایستگاه آخر چه کسی پیاده می شود، ایران یا آمریکا؟!"

روزنامه "شرق" نیز با بیان اینکه "مذاکرات هسته ای در وین به روز یازدهم رسید"، از قول "ریابکوف" نوشت: "90درصد متن توافق تنظیم و نوشته شده است"

روزنامه "آسیا" نیز در تیتر یک خود نوشت: "توافق نهایی ایران و غرب؛ رونمایی می شود، امضا نمی شود یعنی چه"؛ این روزنامه همچنین می نویسد: "متن هرگونه توافق از جمله ضمایم فنی آن منتشر خواهد شد اما به امضای طرفین مذاکرات نخواهد رسید"

جان کری گفته است: "در صورتی که ایران به تعهداتش در لوزان عمل نکند، توافقی در کار نخواهد بود" در همین راستا روزنامه "سیاست روز" نوشت: "اجرای بیانیه لوزان، دبه جدید امریکا برای توافق!"

***

فرانسه تا کویت جولانگاه داعش

یک انتحاری به مسجد امام صادق در منطقه الصوابر در مرکز کویت 25 کشته و 202 زخمی برجای گذاشت. داعش با صدور بیانیه ای این عملیات انتحاری را به عهده گرفت.

در آن سوی دنیا نیز بر اثر انفجار در کارخانه ای در شهر لیون فرانسه چند نفر کشته شدند و به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، جوانی که پرچم داعش را حمل می کرد عامل حمله به کارخانه ای در شهر لیون فرانسه است.

در همین راستا روزنامه "قدس" با بیان اینکه: "شیعیان در مسجد امام صادق (ع) به خاک و خون کشیده شدند"، در تیتر خود نوشت: "فرانسه تا کویت جولانگاه داعش"

روزنامه "همدلی" نیز از عملیات گسترده و همزمان داعش در فرانسه، تونس، کویت و سوریه نوشت. در تیتر یک این روزنامه نوشته شده است: "جمعه خونین جهان"؛ این روزنامه همچنین می نویسد: "جهانی سازی تروریسم در اندیشه و عمل بغدادی"

روزنامه "هفت صبح" نیز از "جنون داعش" می نویسد. در این روزنامه می خوانیم: "از سحرگاه تا شامگاه جمعه، فقط انتحاری های داعش در کویت، تونس، فرانسه و سوریه بیش از 100 نفر را کشتند"

روزنامه "قانون" از کشتار همزمان در تونس، فرانسه و کویت نوشت و از تیتر "داعش به سه قاره حمله کرد" استفاده کرد.

روزنامه "عصرایرانیان" نیز از انفجار بمب در جمع نمازگزاران مسجد شیعیان نوشت. در تیتر یک این روزنامه نوشته شده است: "«داعش» به کویت هم رسید"

در همین راستا روزنامه "جام جم" از ردپای ترکیه در جنایات تازه داعش می نویسد.

***

تیتر برد ملی پوشان والیبال در روزنامه های "قدس" و "ایران"

تیم‌های ملی ایران و لهستان دیداری نفسگیر و جذاب را در چارچوب هفته هفتم لیگ جهانی والیبال برگزار کردند که این ماراتن را تیم ایران به سود خود پایان داد تا به یک برد ارزشمند دیگر خانگی دست یابد.

جالب است بدانید با توجه به اتمام بازی در دقایق ابتدایی روز شنبه(!) بسیاری از مطبوعات که زودتر اقدام به بستن صفحات خود کرده بودند، نتوانستند خبر این برد را در روزنامه های امروز خود منتشر کنند. در این میان روزنامه های "قدس"، "ایران" خبر این پیروزی را بازتاب دادند.

از میان روزنامه های ورزشی نیز روزنامه های "گل"، "ایران ورزشی" و "شوت" تیترهایی در این خصوص داشتند.

در همین راستا روزنامه "قدس" نوشت: "ماراتن را از لهستان بردیم"

روزنامه "ایران" نیز از "میرزاجانپور به عنوان ستاره بازی نفس گیر با لهستان" یاد کرد و تیتری به این شرح داشت: "امید ایران به صعود پررنگ شد"

روزنامه "ایران ورزشی" نیز عکس یک خود را به برد ملی پوشان والیبال اختصاص داده است. در این روزنامه دو تیتر به چشم می خورند. "این هم از قهرمان جهان" و "هم بازی را بردیم و هم جنگ روانی را"

روزنامه "شوت" هم با بیان اینکه "همه چیز از شعار «ایرانی باغیرت» آغاز شد" می نویسد: "«له»ستان!"

***

کدام بانک بیشتر سود می دهد؟

روزنامه "همشهری" با بیان اینکه "برخلاف تبانی برخی بانک ها برای سوددهی کمتر به مشتریان، گزارش های میدانی حکایت از وضعیت متفاوت سود سپرده های روز شمار است" در تیتر یک خود نوشت: "کدام بانک بیشتر سود می دهد؟"

روزنامه "آرمان امروز" نیز از "اختلاس 108میلیاردی مدیر یک بانک" نوشت.

***

فشار دانه درشت ها بر قوه قضاییه

روزنامه "وطن امروز" از قول "سخنگوی قوه قضاییه" نوشت: " وابستگان به قدرت و ثروت می گویند ما باید بگوییم قاضی پرونده چه کسی باشد!"؛ تیتر یک روزنامه "وطن امروز" به این شرح است: "عوامل شیطان بزرگ فشار می آورند"

روزنامه "جام جم" نیز تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص داده است. در تیتر یک این روزنامه نوشته شده است: "فشار دانه درشت ها بر قوه قضاییه"

تیتر روزنامه "عصرایرانیان" در این خصوص به این شرح است: "اژه ای با اشاره به پرونده برخی دانه درشت ها: صاحبان قدرت دستگاه قضا را تهدید می کردند"

روزنامه "حمایت" نیز در تیتر یک خود نوشت: "معاون اول قوه قضاییه در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه تهران: صاحبان قدرت و ثروت فشار می آورند، از اجرای قانون کوتاهی نخواهیم کرد"

روزنامه "جوان" نیز با بیان اینکه "محسنی اژه ای از فشار صاحبان قدرت و ثروت برای نفوذ در پرونده های قوه قضاییه می گوید"، تیتر زد: "صاحبان قدرت می گویند خودمان قاضی تعیین کنیم!"

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.