قدس آنلاین: فرماندار فریدن تسریع در روند ایجاد اشتغال را نیازمند تصمیمات ملی دانست و بیشترین دغدغه و نگرانی مسؤولان این شهرستان را ایجاد شغل برای فریدنی ها عنوان کرد.

ایجاد شغل برای فریدنی ها مهمترین دغدغه مسؤولان این شهرستان است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان،  تاجمیری در گفت و گو با خبرنگار ما ، علت اصلی مهاجرت را یافتن شغل عنوان کرد و گفت: شاید به مفهوم عددی، آمار قابل استنادی از تعداد جوانانی که در شهرهای دیگر صاحب کاری شده اند یا جوانان جویای کار ساکن در شهرستان وجود نداشته باشد ولی آنچه حقیقت دارد این است که متاسفانه معضل مهاجرفرستی در این منطقه وجود دارد.
وی، نرخ رشد منفی 2/3(دو و سه دهم) درصدی جمعیت  این منطقه را یادآور شد و تشریح کرد: به غیر ابعاد طبیعی مهاجرت، نبود شغل، وجود ضعف ها و کمبود امکانات علت اصلی مهاجرت است.
فرماندار فریدن با بیان اینکه فقدان شغل یک بحران ملی است، تاکید کرد: رفع بیکاری برنامه ریزی، تجدید نظرها و گشایش های ملی  را می طلبد و همت دولت هم در این راستا است.
وي اذعان داشت: اگر تا 10 سال آینده نتوانیم سالانه یک میلیون شغل ایجادکنیم با بحران جدی روبرو خواهیم شد.
تاجميري در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا امکان  مشورت و رایزنی با مهاجران فریدنی جهت دعوت به سرمایه گذاری وجود دارد، گفت: طی جلساتی با شرکت جوانان فعال اقتصادی تبادل نظرهایی صرف نظر از نوع نگاه و سلیقه افراد صورت گرفته است  و برخی مراجع و بخش های خصوصی نیز نظرات خود را با ما در میان گذاشته اند اما در سطح اجرایی بالابودن هزینه سرمایه گذاری، دوری از مرکز استان، عدم روحیه مشارکت، ریسک پذیری ضعیف اقتصادی و فرش قرمز پهن نکردن برای ورود سرمایه گذار از موانع بزرگ است که مشخص می شود بخش عظیمی از این موانع با همیاری و مشارکت خود مردم قابل حل است.
فرماندار فریدن در ادامه از فعالیت جدید صندوق کارآفرینی امید خبر داد و افزود: این صندوق تسهیلات خرد با رویکرد گروهی به متقاضیانی که اهلیت داشته باشند اعطا می کند و با کمک های این صندوق این آمادگی وجود دارد که تعاونی های خصوصی تشکیل شود.
وی با بیان این که روند کار در این صندوق بسیار آسان تر از روال جاری بانک هاست، اذعان داشت: این سیستم  مربوط به طرح مشارکت روستايیان و شهرهای کوچک در سرمایه گذاری است که بانک عامل آن صندوق کارآفرینی امید است که فرآیند چابکی دارد لذا سختی هایی که ممکن است در جاهای دیگر باشد در آن وجود ندارد.
تاجميري با بیان اینکه ارائه این طرح توسط معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری صورت گرفته است، اذعان داشت: افراد با تشکیل تعاونی های سهامی عام یا خاص می توانند تا 4 برابر آورده اعضاء وام ارزان قیمت دریافت کنند و از کارت یارانه افراد نیز به عنوان ضمانت استفاده خواهد شد.
وي ابلاغ طرح های سرمایه گذاری روستائیان به تمام شوراها و دهیاری ها را یادآور شد و با دعوت از جوانان فعال جویای کار از آنان خواست طرح های عملی خود را به حوزه برنامه ریزی فرمانداری ارائه دهند تا طرح آنها با دریافت راهنمایی های لازم از طریق ادارات منجر به تشکیل تعاونی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.