قدس آنلاین: عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر توافق هسته ای امضا شود، صلح آمیزبودن برنامه هسته ای ایران به دنیا ثابت می شود و ذهن بیمار غرب در هم شکسته خواهد شد .

امضای توافق هسته ای ذهن بیمار غرب را در هم می شکند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، احمد بخشايش  در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگارما درباره گمانه‌زني‌هايي در خصوص چند مرحله‌اي شدن توافق ، بیان داشت: به نظر مي‌رسد رونمايي و امضاي توافق در يك مرحله انجام پذيرد که بعد از امضا، توافق در حدود 52 روز در كنگره بررسي و اجراي آن نيز حدود 6 ماه طول می کشد.

وی با اشاره به سخنان رهبري در ديدار و با مسوولان نظام، گفت: رهبر انقلاب در اين ديدار به طور جدی تری از تيم مذاكره كننده حمايت نموده و تايید كردند كه بحث هسته‌اي كه محور وحدت ملي بود اكنون در حال تبديل شدن به عامل اختلاف در ميان گروه‌هاي مختلف است و البته این سخنان قدري طرف مقابل ایران را با بن بست روبه‌رو كرد.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوالي مبني بر ارسال پيام محرمانه از سوي اوباما به مقامات ايران كه طي روزهاي اخير خبرساز شده است، اظهارداشت: براساس تحليل بنده، به نظرنمي‌رسد كه اين خبر چندان صحيح باشد زيرا وقتي وزيران خارجه دو كشور در حال گفت‌وگو با يكديگر هستند نيازي به نامه نگاري نيست.
بخشايش افزود: وقتي مذاكرات بسته مي‌شود، آمريكا اقدام به نامه نگاري مي‌كند. در حال حاضر اما مذاكرات در جريان است. البته اين احتمال نيز وجود دارد كه بعد از سخنان مقام معظم رهبري در ديدار با مسوولان نظام شايد آمريكايي‌ها هم نامه‌اي نوشته‌اند تا اراده سياسي و جديت خود در اين مذاكرات را نشان دهند.
وي در پايان گفت: آمريكايي‌ها وقتي به مسوولان نظام نامه مي‌نويسند بسيار مودبانه است اما زماني كه پشت تريبون‌هاي جمعي قرار مي‌گيرند قلدرمآبانه صحبت مي‌كنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.