قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل بحران استان آذربایجان‌شرقی گفت: تحقیقات و بررسی‌ها نشان می‌دهد که با فعال شدن ریزگردهای نمکی مشکلات حاد تنفسی و ریوی ساکنان منطقه را تهدید خواهد کرد.

فعالیت ریزگردهای نمکی دریاچه ارومیه مشکلات تنفسی ساکنان منطقه را تهدید می‌کند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، خلیل ساعی در همایش اطلاع رسانی و آگاه‌سازی راهکارهای احیای دریاچه ارومیه در شهرستان‌های یازده‌گانه حوضه آبریز دریاچه ارومیه با اشاره به تلاش دولت برای احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: تلاش دولت محترم بر این است که ریزگردهای نمکی دریاچه ارومیه فعال نشود زیرا تحقیقات و بررسی‌ها نشان می‌دهد که با فعال شدن ریزگردهای نمکی مشکلات حاد تنفسی و ریوی ساکنان منطقه را تهدید خواهد کرد.

نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به مطالعات علمی برای بررسی راهکارهای احیای دریاچه ارومیه گفت: 26 راهکار برای احیای دریاچه توسط دولت تصویب شده است و همه این راهکارها باید به اجرا درآیند.

وی با اشاره به وجود بارندگی‌های مناسب در حوضه آبریز دریاچه از پاییز سال گذشته تاکنون گفت: خوشبختانه در اثر بارش نعمات الهی طرح نکاشت در سال گذشته لغو شد اما باید سالانه 8 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم و به طور کلی در 5 سال مصرف آب را 40 درصد کاهش دهیم.

در ادامه همایش جلسه پرسش و پاسخ با حضور مسئولان سازمان جهادکشاورزی، شرکت آب منطقه‌ای استان، دبیرخانه کشاورزی و فرماندار هریس تشکیل شد و به پرسش‌های کشاورزان و صاحبان چاه‌های کشاورزی و شوراهای اسلامی روستایی پاسخ‌های لازم داده شد، پیشنهادات و پرسش‌های کشاورزان توسط ستاد احیای دریاچه جمع‌آوری شد تا در برنامه‌ریزی‌های محلی و منطقه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

شهرستان هریس یکی از شهرستان‌های یازده‌گانه حوضه آبریز دریاچه ارومیه در استان آذربایجان‌شرقی است که یکی از سرشاخه‌های رودخانه «آجی‌چای» (تلخه رود) است و اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در اولویت بخش کشاورزی شهرستان قرار دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.