یک سناتور آمریکایی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور تأکید کرده تحریم‌های ضد ایرانی بدون موافقت ایران با ساز و کاری برای بازگشت خودکار تحریم‌ها نباید رفع شوند.

سناتور آمریکایی به اوباما: تحریم‌ها بدون موافقت ایران با «مکانیسم ماشه» رفع نشود
 به گزارش  فارس، یک سناتور آمریکایی به نام «بن ساسی» در نامه‌ای به «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا از وی خواسته بدون اطمینان از «مکانیسم ماشه» یا ساز و کارهایی برای بازگشت خودکار تحریم‌های ضد ایرانی، تحریم‌های شورای امنیت علیه این کشور را رفع نکند.

بر اساس این گزارش، این سناتور آمریکایی با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم از عدم‌اطلاع‌رسانی دولت آمریکا به عموم درباره تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد انتقاد کرده و نوشته است: «در حالی که توجه عموم بر تحریم‌های آمریکا متمرکز است اوباما مایل است درباره تحریم‌های سازمان ملل ولنگارانه عمل کند.»

در بخشی از این نامه در توصیه‌ای به کنگره آمده است: «عدم توافق بهتر از توافق بد است. در صورت عدم موافقت ایران با بازرسی‌های هر زمان و هر مکان و اقدامات راستی‌آزمایی، افشاسازی کامل فعالیت‌های تسلیحاتی گذشته، رفع تدریجی و مشروط تحریم‌ها و بازگشت اتوماتیک تحریم‌ها، کنگره باید این توافق را رد کرده و اطمینان حاصل کند که هم تحریم‌ها و هم گزینه نظامی برای جلوگیری از اهداف هسته‌ای ایران روی میز باقی می‌مانند.»

منظور از بازگشت خودکار تحریم‌ها یا «مکانیسم ماشه» راهکاری برای بازگرداندن آنی تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد در حالت فرضی نقض توافقنامه از سوی ایران است.

کشورهای چین و روسیه با این استدلال که بازگشت خودکار تحریم‌ها بدون اعمال عمل آنها حق وتوی آنها را تضعیف می‌کند با این راهکار مخالفت کرده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.