قدس آنلاین لرستان- مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون در لرستان ۱۵۱۴ واحد خون، اهدا شده است.

اهداء ۱۵۱۴ واحد خون  از ابتدای ماه مبارک رمضان در لرستان

مدیرکل انتقال خون لرستان در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین از خرم آباد، اظهار کرد: از 28 خرداد تا 15 تیر ماه امسال، حدود 1881 مراجعه‌کننده اهدا خون به پایگاه های انتقال خون استان مراجعه کرده که از این تعداد 1514 نفر موفق به اهدای خون شده اند.

دکتر امیر حسین تروند افزود: از  این تعداد هزار و 514 نفر اهداکننده خون به پایگاه های انتقال خون استان، 1402 نفر مرد، 112 نفر اهداکننده زن، 672 نفر اهداکننده مستمر، 420 نفر بار اولی و 422 نفر مابقی اهداکننده با سابقه بوده‌اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد شش مرکز خون گیری در شهرهای خرم آباد، بروجرد و الیگودرز فعال هستند که سه مرکز آن در شهر خرم آباد، دو مرکز در شهر بروجرد و یک مرکز نیز در شهر الیگودرز در حال ارائه خدمات به شهروندان لرستانی می باشد.

مدیرکل انتقال خون لرستان خاطر نشان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان  نیز این پایگاه ها از ساعت 8 صبح تا پایان وقت اداری و شب‌ها بعد از افطار تا 12 شب آماده خون‌گیری از اهداکنندگان خون هستند.

وی یادآور شد: البته هر ساله میزان خون گیری در ماه مبارک رمضان کاهش می‌یابد،  بنابراین امسال هم از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون با کاهش میزان اهدای خون در استان مواجه بوده ایم.

: شهروندانی که از سلامت جسمانی و روحی مناسبی برخوردارند و شرایط اهداء خون را دارند به‌ویژه کسانی که از گروه خونی منفی برخوردارند می‌توانند بحث اهداء خون را در تقویم زندگی خود داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: افرادی که دارای حداقل 17 سال و حداکثر 60 سال هستند و حداقل 50 کیلوگرم وزن‌ دارند می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون استان خون اهدا کنند.

وی با بیان اینکه 10 درصد اهداء خون استان لرستان مربوط به بانوان است، اظهار داشت: بانوان لرستانی در بحث اهداء خون طی پنج سال متوالی مقام اول کشور را دارند ولی با توجه به اینکه نیمی از جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهند و از سلامت بیشتری برخوردارند انتظار می‌رود اهداء خون بیشتری داشته باشند و این 10 درصد به سه تا پنج برابر افزایش یابد.

تروند افزود: سعی بر این است از جوانانی که متولد سال 73 به بعد هستند خون‌گیری بیشتری انجام شود چراکه این افراد واکسن هپاتیت B را دریافت کرده از نظر جسمی سالم‌تر هستند.


برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.