قدس آنلاین لرستان- سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تفاوت‌های فاحش در پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی قابل قبول نبوده و دولت باید در لایحه جدید قانون مدیریت خدمات کشوری به این موضوع توجه کند.

غیر قابل قبول بودن تفاوت در پرداخت‌ حقوق بازنشستگان

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، ايرج عبدي  در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در قانون مدیریت خدمات کشوری، اظهار داشت: افرادی که  پس از سالیان بسیار در دستگاه‌های مختلف دولتی فعالیت کرده و بازنشسته شدند بایستی از  حداقل دریافتی برای تامین معیشت خانواده هایشان بهره مند شوند.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی درمجلس شورای اسلامی، با ضروری دانستن وجود یک مبنای قابل قبول در پرداخت حقوق و مزایا به بازنشستگان تامین اجتماعی، افزود: درحال حاضر تفاوت در پرداختی‌ها بسیار زیاد است، به عنوان مثال دو فرد در یک شرکت زیر مجموعه تامین اجتماعی فعالیت های یکسان و مساوی انجام داده اند اما پس از بازنشستگی  تفاوت‌های فاحش و غیرقابل قبولی در حقوق دریافتی آنها مشاهده شده است که به طورحتم با انتخاب یک مبنای صحیح همسان سازی حقوق بازنشستگان باید اجرایی شود.

وی با انتقاد از تفاوت زیاد در حقوق دریافتی بازنشستگان  و  عدم همسان سازی حقوق و مزایای بازنشستگان تصریح کرد: دولت بایستی با ارائه لایحه جدید پس از پایان مدت اجرای ازمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری به بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی توجه کند، همچنین در قوانین مربوط به سازمان تامین اجتماعی نیز بحث همسان سازی حقوق ها باید به طور دقیق بررسی شود.

عبدی با بیان این که دولت نباید به بهانه نبود اعتبارات لازم، همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را از دستور کار خارج کند، خاطر نشان کرد: دولت می‌تواند با استفاده از منابع عمومی همچنین پرداخت بدهی‌های خود به تامین اجتماعی همسان سازی حقوق بازنشستگان را در اولویت قرار دهد، از این رو دولت باید با ارائه یک برنامه بلند مدت و چند ساله اعتبارات لازم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را تامین کند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: از دولت انتظار می رود که لایحه جدید قانون مدیریت خدمات کشوری را پس از پایان شهریورماه سال جاری به مجلس ارائه و تدابیر لازم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را اتخاد کند، چون در غیر این صورت مجلس خود وارد عمل می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.