استاندار خراسان رضوی گفت: برنامه اجرایی صادرات خراسان رضوی در سال ۹۴ تدوین شود.

برنامه اجرایی صادرات خراسان رضوی در سال ۹۴ تدوین شود‌

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رشیدیان در جلسه اتاق گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با تاکید بر لزوم تدوین برنامه اجرایی صادراتی استان در سال 94، اظهار داشت: در این برنامه باید شرایط موجود مورد توجه قرار گرفته و وظایف و مسئولیت هر بخش با هدف تحقق افزایش صادرات استان تا سقف 2.5 میلیارد دلار عملیاتی شود.

وی افزود: باید پیشرفت برنامه‌ها هر سه ماه یکبار مورد ارزیابی قرار گرفته و با شناسایی نقاط ضعف در جهت حل مشکلات تلاش شود.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: در همین راستا سرمایه‌گذاری‌های استان باید از طریق مراکز جذب سرمایه گذاری‌های خارجی انجام و زمینه همکاری بخش خصوصی با آن فراهم شود.

رشیدیان با اشاره به افزایش نرخ بیکاری استان در ماه های پایانی سال 93 و سه ماه ابتدایی سال جاری، خاطرنشان کرد: این امر ناشی از افزایش تعداد متقاضیان اشتغال است و رفع آن نیازمند همکاری بین بخش خصوصی، تعاونی ها و دولت برای ایجاد فرصت های جدید شغلی است.

وی با بیان اینکه پس از اتمام مذاکرات، جهت گیری‌های اقتصادی استان همسو با سیاست‌های کلان اقتصادی و متناسب با شرایط موجود خواهد بود، گفت: آئین نامه های حمایت از تولید و فعالیت مستمر ستاد تسهیل استان برای حمایت از تولیدکنندگان در دستور کار قرار دارد.

استاندار خراسان رضوی بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی موجود از جمله تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی از سوی بانک‌ها برای توسعه تولید و افزایش صادرات استان را مورد تاکید قرار داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.