مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی سلماس از آتش‌سوزی ۳.۵ هکتار از اراضی منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد.

آتش‌سوزی ۳.۵ هکتار از اراضی منابع طبیعی در سلماس مهار شد

به گزارش قدس آنلاین، رسول معصوم‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: طی دو روز گذشته آتش‌سوزی در مراتع درختچه‌های گز، به 3.5 هکتار از اراضی منابع طبیعی خسارت زد.

 

معصوم‌لو بیان کرد: دو حادثه جداگانه آتش‌سوزی در اراضی مابین روستاهای کنگرلو و قره قشلاق و نیز اراضی پدافند هوایی به طرف جاده کنگرلو رخ داد که با تلاش چندین ساعته آتش نشانان و همکاری نیروهای منابع طبیعی خاموش شد.

 

وی تصریح کرد: علت حادثه در دست بررسی است اما احتمال عمدی بودن آن وجود دارد.

 

مدیرعامل آتش‌نشانی سلماس همچنین در مورد انفجار منزل مسکونی در این شهرستان اظهار کرد: این حادثه در آپارتمان‌های سپهر و در اثر نشت گاز شهری رخ داده و سبب آتش سوزی شده بود.

 

معصوم لو تصریح کرد: نیروهای آتش‌نشانی به محض اطلاع از حادثه به محل اعزام شده و در همان مراحل ابتدایی آتش سوزی، حریق را کنترل و مهار نمودند.

 

وی علت عملیات سریع آتش نشانان را استفاده از تجهیزات و کوله پشتی‌های آتشنشانی تازه خریداری شده عنوان کرد و افزود: از آنجایی که واحد مسکونی موردنظردر طبقه چهارم ساختمان قرار داشت و عملیات شلنگ رسانی به آن ارتفاع زمان می برد، این کوله پشتی‌ها توان عملیاتی نیروها را برای اطفای سریع حریق بالا برده و سبب خاموشی سریع آتش و جلوگیری از سرایت حریق به سایر واحدها شد.

 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی سلماس خاطرنشان کرد: مالک خانه نیز در این حادثه دچار سوختگی جزیی شده بود که توسط نیروهای فوریتهای پزشکی به بیمارستان سلماس اعزام شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.