قدس آنلاین - استاندار خراسان رضوی گفت: بزرگترین هدف زیارت در بحث فرهنگی آن است و در طرح مبدأ تا مبدأ باید فرهنگ رضوی را گسترش دهیم.

در طرح مبدأ تا مبدأ باید فرهنگ رضوی را گسترش دهیم

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رشیدیان صبح امروز در جلسه کارگروه استانی زیارت خراسان رضوی که با موضوع طرح مبدأ تا مبدأ برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: رویکرد اساسی طرح مبدأ تا مبدأ مشارکت عمومی مردم و عدم تصدی‌گری دولت و همچنین استفاده بالقوه از ظرفیت‌ها و امکانات استان و شهر است.

وی افزود: یکی از اهداف طرح مبدأ تا مبدأ ساماندهی برنامه هدفمند در بحث زیارت عارفانه بوده و از تمامی ظرفیت‌ها در این راستا استفاده می‌‎کنیم و باید حداکثر بهره‌برداری را از حداقل امکانات داشته باشیم.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در این رابطه همکاری‌هایی از سوی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و همچنین مسئولان سازمان حج و زیارت داشتیم، اما محور فعالیت‌ها باید توسط بخش خصوصی باشد و با خدماتی که از لحاظ امنیت و کیفیت صورت می‌پذیرد باید در تمامی زمینه‌ها خدمتی شایسته و قابل قبول داشته باشیم و در این راستا باید از تمامی ظرفیت‌های بالقوه‌ای که داریم استفاده کنیم.

رشیدیان تصریح کرد: بزرگترین هدف زیارت در بحث فرهنگی آن است و در طرح مبدأ تا مبدأ باید فرهنگ رضوی را گسترش دهیم و از ظرفیت روحانیون به نحو مطلوب و در جای مورد نیاز استفاده کنیم، همچنین صداوسیمای خراسان رضوی هم باید نسبت به افزایش زمان پخش برنامه‌های شبکه زیارت و رادیو زائر اقدام کند.

وی تأکید کرد: آموزش‌های لازم را باید برای معرفی هرچه‌بهتر فرهنگ خراسان رضوی و به خصوص مشهد مقدس داشته باشیم و از حرکت افرادی که در این رابطه قصد آسیب رساندن دارند جلوگیری کنیم.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که ایجاد ظرفیت‌های ارزان قیمت را برای زائران امام رضا(ع) داشته باشید و اجازه ندهید که زائری به دلیل گرانی از فیض حضور در الین مکان مقدس محروم بماند و در همین راستا و با کمک شهرداری مشهد در نخستین گام اقدام به اهدای زمین‌های رایگان به استانها و در جهت ساخت زائرسراهای ارزان‌قیمت کردیم.

رشیدیان گفت: بنای اصلی ما در طرح مبدأ تا مبدأ هدایت، حمایت و نظارت است و در این راستا مشارکت تمامی دستگاه‌ها و به ویژه بخش خصوصی را در جهت ارائه خدمت شایسته به زائر داریم.

وی افزود: باید مشوق‌هایی که در طرح مبدأ تا مبدأ تعریف شود تا انگیزه‌ها هم افزایش یابد و بتوانیم به بهترین شکل ممکن به زائران امام رضا(ع) خدمت‌رسانی کنیم.

*طرح مبدأ تا مبدأ از شهر زائر تا مشهد و بلعکس اجرا می‌شود

محمدحسن واحدی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی هم در این جلسه در سخنانی گفت: معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی باید حلقه‌های کیفیتی‌ای داشته باشد تا در قالب نمایندگان دولت بتواند کاری باکیفیت انجام دهد و در خراسان رضوی جز در جهت بودن و کارتیمی و عملیاتی و با مشارکت بخش خصوصی به نتیجه نمی‌رسیم.

وی افزود: چشم‌انداز تعریف شده زیارت عارفانه باید همراه با تکریم و ماندگاری بالا باشد و در جهت ترویج و تثبیت فرهنگ رضوی و اثرگذاری آن در زندگی مردم تلاش کنیم.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طرح مبدأ تا مبدأ از شهر زائر تا مشهد و بلعکس اجرا می‌شود و زائر امام رضا(ع) را در این مسیر با رویکرد کاروان محوری از شهر محل سکونتش با اولویت زیارت و سپس سیاحت و پرکردن اوقات فراغت به مشهد الرضا(ع) می‌آوریم و مهم‌ترین هدفمان در این مسیر تحقق زیارت عارفانه در بارگاه منور رضوی است.

واحدی تصریح کرد: نیازمند داشتن 2 پیوست فرهنگی هستیم تا بتوانیم به اهداف تعیین و ترسیم شده در طرح مبدأ تا مبدأ برسیم و باید در این رابطه از ظرفیت‌های سازمان‌های حج و زیارت و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهره‌مند شویم.

وی تأکید کرد: معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در این راستا به دنبال ورود به مقوله اجراست و زمینه هر اجرایی برنامه‌ریزی در چهارچوب معین و دیده شدن تمامی زوایاست و مهم‌ترین هدفمان اجرا شدن این طرح و وارد عمل شدن در آن است و می‌خواهیم هنر خود را در میدان عمل نشان دهیم و از فضای کتابخانه‌ای خارج شویم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.