قدس آنلاین لرستان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: مقوله معنویت و برهنگی جمع پذیر نیستند، بنابراین حفظ ارزش و احترام به زن فلسفه وجودی حجاب و عفاف است.

حفظ ارزش و احترام زن فلسفه وجودی حجاب است

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد ، حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان صبح امروز یکشنبه بیست و یکم تیر ماه، در همایش گرامی داشت روز ملی حجاب و عفاف در خرم‌آباد، اظهار کرد: 21 تیرماه سالروز کشف حجاب رضاخانی و حمله ناجوانمردانه به مسجد گوهرشاد مشهد با عنوان روز حجاب و عفاف نام‌گذاری شده است.

وی با بیان این‌که برای اهمیت حجاب هم دلیل نقلی از آیات قرآن و روایات و هم دلیل عقلی و فطری داریم، افزود: برخی افراد در گذشته و در زمان فعلی واژه حجاب و حقیقت حجاب را نادیده گرفته‌اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان این‌که بین فلسفه اصلی حجاب و فلسفه تحریفی حجاب خللی وجود دارد، تصریح کرد: خط بین نوع اصلی حجاب و نوع تحریفی حجاب باعث مشکلاتی در درک واقعی حجاب شده است اما شهید مطهری فلسفه حجاب اسلامی را به زیبایی بیان کرده است.

حنان خاطر نشان کرد: فلسفه حجاب بعد از اسلام هم عادلانه است و هم عاقلانه و غربی‌ها برای این‌که زنان به درک فلسفه اصلی و واقعی حجاب نرسند، فلسفه تحریفی و ظالمانه را بیان کرده‌اند.

وی با بیان این‌که یکی از فلسفه‌های غربی حجاب این بود که حجاب برای این است که زنان میل به رهبانیت و ریاضت دارند، گفت: اسلام اساسا با ریاضت‌هایی که معنای آن گوشه‌گیری و جدایی زنان از اجتماع باشد، مخالف است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد لرستان ادامه داد: فلسفه اصلی حجاب عبارت است از آرامش روانی برای مرد و زن در جامعه، استحکام پیوند خانوادگی زیرا در هر جامعه‌ای به حجاب توجه شود آن جامعه از استحکام بیشتری برخوردار است.

وی با بیان این‌که فلسفه دیگر حجاب اسلامی حفظ ارزش و احترام زن است، بیان داشت: میزان ارزش‌های هر زن به میزان حجاب او بستگی دارد به میزانی که زنان در جامعه به حجاب توجه کنند به ان میزان ارزش زن بالا می‌رود.

حنان با بیان این‌که حجاب، مقدمه‌ معنویت است، یادآور شد: جامعه‌ای که در قرآن خبری از حجاب و عفاف نباشد در آن جامعه خبری از معنویت نیست کمااین‌که مساله حجاب با حقوق بشر هیچ منافاتی ندارد بلکه باعث استیلای همه حقوق زن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد: زن حق امنیت دارد، حق آسایش در جامعه دارد، حق رسیدن به کمال دارد، حق رسیدن به معنویت دارد و باید به این حقوق برسد و سازمان حقوق بشر باید برای رسیدن زنان به حق و حقوقشان برنامه‌ریزی کنند.

وی با بیان این‌که مسئله حجاب یک امر فطری است و برای یک امر فطری نیاز به‌دلیل نیست، افزود: بدون حجاب امنیت و آرامش برای زن نیست و زن به معنویت نمی‌رسد راه رسیدن زنان به حقوق واقعی خود، رعایت حجاب آنان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.